Audi RS7 (2015): facelift už po sedmnácti měsících mění vrchol řady A7 jen minimálně

Vrcholná verze modelové řady A7 se stejně jako základní varianty podrobila mezigenerační modernizaci. Původní výkon 560 koní zůstává.
audi-rs7-2015-facelift-uz-po-sedmnacti-mesicich-meni-vrchol-rady-a7-jen-minimalne.jpgCelá galerie 9 Zdroj: archiv redakce

Špičkové Audi RS7 bylo představeno teprve loni v lednu na detroitském autosalonu NAIAS 2013, před necelými dvěma týdny odhalený facelift modelové řady A7 však byl signálem, že ani sedmnáct měsíců od světové premiéry nemusí být příliš krátká doba na realizaci mezigenerační modernizace.

Audi v zájmu zvýšení publicity a vystupňování zájmu o svá auta nevypustilo fotografie RS7 současně se standardní A7 a přiostřenou variantou S7, ale ponechalo si je v záloze a zveřejňuje je krátce po opadnutí první vlny zájmu, potíž je akorát v tom, že se vůz ve srovnání se svým pořád relativně novým předchůdcem příliš nezměnil.

Pokud jde o pohonnou jednotku, pod kapotou nadále pracuje vidlicová V8 se systémem deaktivace válců, objemem 4,0 litru, přímým vstřikováním FSI a dvojicí turbodmychadel. Výkony zůstávají, takže řidič má pod pravou nohou 560 koní a 700 newtonmetrů, které dokážou ve spolupráci s osmistupňovým automatem a pohonem všech kol vystřelit RS7 z nuly na stovku za 3,9 sekundy a roztáhnout ji buď na elektronicky omezených 250 km/h anebo bez omezovače pokořit až 305 km/h.

Vizuální změny na karoserii odpovídají modifikacím u slabších motorizací, což znamená, že RS7 dostala poněkud hranatější jednodílnou masku chladiče, především ale jiná přední světla, která vám budou za příplatek osvětlovat silnice výlučně pomocí LED. Nepatrně přepracována byla rovněž standardní dvacetipalcová kola, jež lze na přání vyměnit za jedenadvacítky.

Srovnání interiérů rok a půl starého a současného vozu zásadní rozdíly neodhaluje, pár drobností ale přeci jen vypadá jinak – nová jsou třeba pádla řazení pod volantem nebo ovladače ventilace.

Přesný termín uvedení auta na trh Audi v tuto chvíli neoznámilo, víme však, že by se tak mělo stát někdy ve třetím kvartálu letošního roku. Základní cena na německém trhu byla stanovena na 113 300 eur.

2.6.2014 11:58| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist