Nové Audi RS3 Sportback (2015) s pětiválcem 2.5 TFSI zkouší limity přilnavosti na Nürburgringu

(+ video) Příští vrchol řady A3 zůstane u pětiválce, otázkou je ale jeho výkon. Podělí se o piedestal s dvoulitrem naladěným na 380 koní anebo překoná hranici 400 koní?
nove-audi-rs3-sportback-2015-s-petivalcem-2-5-tfsi-zkousi-limity-prilnavosti-na-nuerburgringu.jpg Zdroj: archiv redakce

Pokud tentokrát nemáme při pohledu na nový videosnímek s lehce kamuflovaným Audi Sportback v něčem pochybnosti, pak určitě v tom, že se po Severní smyčce Nürburgringu skutečně prohání příští generace modelu RS3. I kdyby černá testovací mula nakrásně neměla dvě zdvojené koncovky výfukového systému, mohutné lemy blatníků či kovově se tvářící kryty vnějších zpětných zrcátek, nezaměnitelný zvuk pětiválcového motoru tento prototyp spolehlivě odhalí.

Co nám dosud poněkud uniká, jsou parametry chystané pohonné jednotky. Audi již v konceptu A3 Clubsport Quattro dokázalo, že z 2.5 TFSI umí bez větších obtíží vytáhnout až 525 koňských sil, tak dalece však se sériovým naladěním asi nepůjde. Minulá generace modelu RS3 měla svůj pětiválec naladěný na 340 koní, nejnovější verze Audi S3 se však dostala se svými 300 koňmi příliš blízko, takže je evidentní, že Ingolstadt půjde o stupínek dál.

Kam přesně? To kdybychom věděli. Je zřejmé, že v souboji ostrých hatchbacků nebude chtít Audi táhnout za kratší konec a téměř stoprocentně nabídne vyšší výkon než Mercedes A45 AMG se svými 360 koňmi. Kde je horní hranice, můžeme, pouze hádat. Zachytili jsme totiž informace o tom, že dvoulitrový čtyřválec s výkonem kolem 380 až 400 koní by se mohl dostat nejen pod kapotu chystaného ostrého Golfu navazujícího na studii R 400, ale rovněž mezi přední kola Audi S3 pracovně označeného Plus.

To by kromě jiného mohlo teoreticky znamenat, že se budoucí Audi RS3 Sportback přehoupne přes hranici 400 koní, tohle vám však v tuto chvíli opravdu potvrdit nemůžeme.

Co by RS3 připravované ke světové premiéře v roce 2015 mohlo dále nabídnout, jsou až dvacetipalcová kola, sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku, možná též kompozitní pružiny a nepochybně také posílený brzdový systém. Co se týče hmotnosti, ta by ve srovnání se současným modelem mohla jít díky modulární platformě MQB o několik desítek kilogramů dolů, nepočítejte však s třídveřovou variantou. Ta by mohla kanibalizovat na prodejích ostřejších TT, takže ji Audi nejspíše nevyrobí.

zdroj: TouriClips

11.7.2014 10:05| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist