Test Audi S3 Sportback quattro, mírně pálivého chilli

Aktuálně nejostřejší Audi A3 Sportback je příjemně pikantní, aniž byste si spálili jazyk.
img_0538-1100x618.jpgCelá galerie 19 Zdroj: Hugo Kottás

  • Dynamika 9

  • Chování na silnici 9

  • Provozní náklady 9

  • Praktičnost 8

  • X-Factor 8

  • Celkové hodnocení 8.6

Audi S3 stálo na samotném počátku kategorie prémiových ostrých hatchbacků s pohonem všech kol. V roce 1999 to bylo něco – když nejsilnější předokolky dokázaly maximálně 200 koní, es-trojka nabídla v kompaktním balení ještě vyšší výkon, pohon všech kol a prémiový feeling.

Po 22 letech se jí rozrostla konkurence o Mercedes-AMG A35 4Matic, BMW M135i xDrive a sesterský Volkswagen Golf R. Na základním receptu se však sotva něco změnilo, což není vůbec na škodu. V současné době si také drží status nejostřejšího Audi A3, než přijede vrcholná verze RS 3 s pětiválcovým dvouapůllitrem.

Do té doby si musíte vystačit s 310 koňmi výkonu a 400 Nm točivého momentu, které putují skrze sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku na všechna čtyři kola prostřednictvím systému quattro.

Vpřed dokáže upalovat opravdu hodně svižně, na stovku zrychlí za 4,8 sekundy, emocemi při tom ale příliš nehýří. Zvuk motoru je umocněný umělými tóny z reproduktorů a od koncovek výfuků je hodně utlumený. Decentní zvukový projev ale dobře sedne k celkem nenápadnému vnějšímu designu. Nebýt červené barvy a čtyř koncovek výfuku, S3 v provozu snadno přehlédnete.

Pochvalu zasluhuje dvouspojková převodovka, kterou inherentně nemám příliš v lásce, nicméně tady zaváhá velmi zřídka a umí překvapivě rychle podřazovat pod zátěží i přes několik stupňů. Ze sedmičky naklikáte dvojku a ihned ji tam šoupne. Potěší i spotřeba paliva – s trochou snahy budete jezdit za deset, dlouhodobý průměr potom činí 12 litrů.

Pohon quattro zase nabízí velmi jistou trakci na výjezdu ze zatáček, zatímco na brzdách se zadek občas mírně sklouzne, pokud jej správně vyprovokujete. Celkově je ovšem chování velmi neutrální až trochu sterilní a drobnou kritiku si zaslouží i poměrně tvrdě nastavené odpružení. V komfortním režimu je snesitelné, ve sportovním už docela prkenné.

Jinak se za volantem Audi S3 Sportback budete cítit velmi příjemně. Řízení je akorát vyvážené a přesné, palubní deska s výdechy po stranách digitálních budíků navozuje útulný pocit leteckého kokpitu a decentně tvarované sportovní sedačky s diamantovým vzorem jsou komfortní a slušně podrží.

Kvituji také minimalisticky pojaté rozložení kabiny s množstvím fyzických tlačítek a minimem displejů a dotykových plošek. To je zásadní rozdíl oproti nové generaci Golfu, Leonu či Octavie, jejichž ovládání není nepříliš intuitivní. Zkrátka si za zpátečnickou architekturu musíte připlatit.

Audi S3 Sportback quattro je celkově taková mírně pálivá chilli paprička. Jídlo dokáže příjemně okořenit, ale není to nijak extra žhavý zážitek, ze kterého se orosíte na čele a zpotíte tam, kam slunce nesvítí. Za 1,25 milionu se jistě najdou i zábavnější předokolky a ještě zbyde na spoustu benzinu a pneumatik, v prémiovém německém trojlístku se ovšem neztratí.

Jedničkový bavorák ztratil svoje kouzlo upuštěním od platformy s pohonem zadních kol a hatchback s trojcípou hvězdou zase nemusí všem vyhovovat svojí ostrostí. Vizuálně nenápadná a nenásilně rychlá es-trojka umí být dostatečně praktická a příjemná kdykoliv dostanete chuť svézt se rychleji.

15.6.2021 9:49| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist