Audi S3 Plus: dvoulitr s 380 koňmi z VW Golf R Evo dostane také TT, S3 a Scirocco

Zdá se, že zvěsti o vyladěném dvoulitru EA888, který by pokořil čtyřválec M133 v malých Mercedesech AMG není kachnou, chystá se hned pro několik modelů koncernu VW.

Pokud vás při čtení včerejší zprávy o chystaném speciálu Golf R Evo s dvoulitrem vyladěným na 375 koní napadlo, jak k tomu přijde koncernová dcera Audi, když je právě ona profilovaná do role sportovní značky Volkswagenu, odpověď je – zdá se – poměrně prostá. Turbodmychadlem dopovaný čtyřválec EA888 dostane také.

Tvrdí to alespoň kolegové z australského Motoringu s odvoláním se na svůj zdroj blízký německé automobilce. Jejich informátor rovněž potvrzuje, že za přepracovanou pohonnou jednotkou stojí tým konstruktérů pod vedením Friedricha Eichlera, šéfa vývoje motorů skupiny Volkswagen.

V případě Golfu Evo byl zmiňován výkon 375 koní, konfident nicméně naznačil čísla ještě o kousek vyšší. Podle něj by mělo mít nejvýkonnější čtyřválcové TFSI naladěné na 280 kW, což činí přibližně 380 koní a točivý moment dokonce až 500 newtonmetrů.

Agregát má být údajně nainstalován pod přední kapotu Audi S3 s přídomkem Plus a svými parametry i dynamikou se má zařadit do nově vytvořené mezery mezi „standardním“ modelem S3 a chystanou špičku RS3. Ta v předchozí generaci nabízela ze svého 2,5litrového přeplňovaného pětiválce 340 koní a to by znamenalo, že se nástupce s identickým, dále vyladěným motorem přehoupne přes 400 koní.

Ačkoli se nadopovaný dvoulitr objeví nejdříve pod kapotou konceptu VW Golf R Plus, mezi produkčními vozy bude z jeho výkonů těžit Audi. Prvním adeptem je právě zmiňovaná S3 Plus, která by měla být představena ještě letos, později se však čtyřválec dostane také mezi přední kola nového TT i jeho druhé karosářské verze TT Roadster. Z Volkswagenů se pak na EA888 v jeho nejostřejší podobě můžou spolehnout uvedené eRko Evo a Scirocco po mezigenerační modernizaci.

Co všechno bude na motoru nové, upřesní až tiskové zprávy, jednotka by se však měla spoléhat na identický blok, klikovou skříň i ojnice, další komponenty však budou asi jiné. Mluví se o zakázkové hlavě válců, nové řídicí jednotce, větším turbbbodmychadlu a jiném výfukovém systému. Kvůli značnému navýšení výkonu mají rapidně stoupnout také požadavky na chlazení a tudíž i design přídí inkriminovaných modelů má na tyto změny reflektovat, to však uvidíme nejdříve u Golfu na pekingském autosalonu.

zdroj: Motoring

24.1.2014 12:29| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist