Volkswagen Golf R 400: žlutá síla

Volkswagen přivezl do Pekingu Golf R 400, který ze všeho nejvíc ukazuje, na jaké hodnoty lze vyladit benzínový dvoulitr z normálního Golfu R.

Červená barva je nezaměnitelně spjata s modely GTI, vrcholné provedení R si zase přivlastnilo modrou. Pro koncept ještě ostřejšího modelu zvolil Volkswagen další odstín ze základního spektra barev, totiž žlutou.

Volkswagen chce studií především ukázat, kde až leží možnosti klasického dvoulitrového turbomotoru EA888, který pohání klasický Golf R, ale třeba také Octavii RS a další koncernové modely.

A pokud jste se v případě Mercedesu A45 AMG jen nechápavě kroutili hlavou nad výkonem 360 koní ze čtyř válců a objemu dvou litrů, u Golfu R 400 si pravděpodobně zablokujete krční páteř. Výkon vzrostl o 100 koní a 70 Nm ve srovnání s normálním “eRkem” na opravdu působivých 400 koní450 Nm dostupných v rozsahu od 2400 do 6000 otáček.

Neobešlo se to bez úprav na technice, jiné je turbodmychadlo, které dává vyšší plnící tlak, zesílení se dočkala kliková skříň a tak dále. Mnohem podstatnější je, že hmotnost se podařilo udržet na hodnotách standardního Golfu R, tedy 1420 kg.

I díky tomu je sprint na stovku dílem 3,9 sekundy, maximální rychlost drží na uzdě elektronický omezovač nastavený na hodnotu 280 km/h. Obojí platí ve spojení se šestistupňovým automatem DSG, na fotkách ale můžete vidět trojici pedálů a manuální šestikvalt, který bude o nějakou tu desetinku pomalejší, ale dovede to vyvážit jinými přednostmi.

Přesto jde vzhledem k parametrům zevnějšek označit za umírněný. Jistě, je tady rozchod rozšířený o 20 milimetrů na každé straně a do podběhů se nastěhovaly devatenáctipalcové disky o rozměru 235/35.  Celé auto lemují karbonové díly a výrazný difuzor na zádi s dvojicí centrálně umístěných koncovek výfuku po vzoru Golfu R32, ale splést si ho na silnici s nějakým rychlejším Golfem by asi nebylo příliš těžké.

Barevnou umírněnost interiéru rozbíjí žluté prošívání, stejnou barvu dostaly ručičky palubních přístrojů či kroužek řadicí páky. Nechybí obložení z uhlíkových vláken, karbonový vzor ale dostal třeba i volant nebo bočnice sportovních sedadel, jejich zbytek potom tvoří šedá Alcantara.

Přes vysokou úroveň propracovanosti Volkswagen zarytě tvrdí, že jde jen o koncept, který se do výroby nedostane. Ale upřímně, vážně tomu věříte?

21.4.2014 8:00| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.
TOPlist