Audi A1 Sportback 1.4 TFSI 125 k (2015)

Svou podstatou je Audi A1 Sportback předurčen pro spíše malý podíl trhu, to ale neznamená, že by právě tuto specifickou skupinu zákazníků neumělo zaujmout.

  • Dynamika 7

  • Chování na silnici 8

  • Provozní náklady 8

  • Praktičnost 7

  • X-Factor 7

  • Celkové hodnocení 7.4

Radosti

Atraktivní vzhled, čerstvé technologie, um pro jízdu městem

Starosti

Cena v přímé konfrontaci se stejně velkými (resp. malými) auty…

… i když je srovnání ne zcela korektní a tím chci říct to, že pouhá podobná velikost ještě nestaví všechna podobně velká auta do jedné řady a nečiní z nich nepřítele na život a na smrt. Nebojím se prohlásit, že ten, kdo sedne do některého z malých francouzských aut či japonského příbuzného z kolínské továrny, nedosáhne na Audi a a naopak, zákazník zvyklý na DNA značky se čtyřmi kruhy nebude volit jinou značku ani v případě velmi malého vozu.


Každopádně máme zde tedy Audi A1 Sportback 1.4 TFSI a jde o vůz po omlazení faceliftem, od boku jsem schopen jmenovat přední světla a snad něco z dalších detailů vně i uvnitř auta, ale dlouhé seznamy odlišností od předchozí verze ode mne nečekejte. 

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Interiér

Líbí se mi, jak Audi dokázalo na malé auto „naroubovat“ designové prvky z větších, mnohem větších sourozenců a přitom neudělat chybu, jako třeba provedlo BMW u předchozí řady 1, na které velké světlomety v nepoměru k celkové velikosti vozu bily do očí. A v kabině je tomu podobně, duch Audi se nezapře, materiály jsou na omak kvalitní, sezení za volantem dobré, vedení v sedačkách také. Na ty zadní se složí dva dospělí a kufr pojme 270 litrů zavazadel.

Pohon

Kombinace maloobjemového přeplňovaného čtyřválce v obecné rovině – jakkoli lze chápat snahu výrobců po (teoretické) spotřebě – ne vždy a všude funguje, u městského autíčka s hmotností tuna plus cca metrický cent jde ale o příjemný recept na způsob, jak auto protáhnout městem i periferiemi s přijatelným apetitem. A slušnou dynamikou…

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Spotřeba

Rovnou k věci – jezdil jsem za 7,4 litru a jakkoli to není nejnižší číslo, které lze na ukazatelích malých aut vidět, tak já přiznávám, že jsem s autem jezdil razantně než pomalu a že nějaké dva litry bych asi uměl ještě ukrojit. Takže spotřeba za mne v pořádku, znovu se vrátím k tomu, že auto je malé a relativně lehké a čtrnáctistovka s výkonem 125 koní má dostatečnou výkonovou rezervu na to, aby s autem nejenom pěkně cvičila, ale zároveň nedocházelo k přetěžování hnací soustavy a nadměrné spotřebě.

Ovladatelnost

Díky kompaktním rozměrům je Audi A1 hbité, i když znám i mrštnější auta, třeba Renault Twingo, ale A1 je určitě komfortnější a sofistikovanější, motor má opravdu dost síly a jakkoli nejde o nijak třeskutý agregát, na (nejenom) městské svižné přesuny stačí. Ve volantu hledat přehršle citu a zpětné vazby nelze a také netřeba, řízení je tuhé, chod řadící páky přesný.

BMW i3 (2014)

Velký test | vydáno 10. 2. 2014

Verdikt

Objektivně vzato, Audi A1 nelze považovat za mainstream a to ani v „praktické“ pětidvéřové karoserii. A jen stěží lze očekávat, že zákazník bude volit mezi příbuznou Škodou Fabia a právě Audi A1. Ovšem majitel Audi A6, který zatouží po autě, kterým by obdaroval manželku pro jízdu do města nebo ratolest, která čerstvě míří mezi motoristy, bude spokojen. Stejně jako ten, kdo vůz nebude platit a bude s ním ve výsledku jezdit.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivobenzín
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Zdvihový objem (cm3)1395
Převodovkašestistupňová manuální
Poháněná kolapřední
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)92/125 v 5000
Točivý moment (Nm)200 v 1400 - 4000 ot./min
0-100 km/h (s)8,9
Nejvyšší rychlost (km/h)204
Objem nádrže (l)45
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)3973
Šířka (mm)1746
Výška (mm)1422
Rozvor náprav (mm)2469
Provozní hmotnost (kg)1180
Zavazadlový prostor (l)270
Ceny
Základní cena modelu448 900 Kč
Základní cena test. verze542 900 Kč
Cena testovaného vozu648 700 Kč
28.4.2015 6:17| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist