Dlouhodobý test Audi A4: po 5000 km

Ojeté Audi A4 jsme vzali do testu v situaci, kdy mělo najeto už přes 185 000 kilometrů. Zatím jsme s ním urazili 5000 km, jaký na nás zatím udělalo dojem?

Automobil prémiové značky je snem mnoha motoristů, avšak řada z nich si takový sen naplní až po návštěvě autobazaru. Zde přitom mnohdy koukají po vozidlech s větší porcí ujetých kilometrů, jejichž cena se dostává na přijatelnou až skutečně lákavou úroveň. Právě po takovém vozidle jsme sáhli při hledání auta do dlouhodobého testu.

Zkoušené Audi A4 z roku 2010 mělo za sebou přes 185 000 kilometrů, už když jsme jej přebírali. Vybrali jsme si ho na prodejní ploše pražské pobočky AAA AUTO. Zaujal nás na pohled velice dobrý stav i jasná historie vozu, který byl prodán jako nový v České republice.

Z toho plyne také ověřený stav počítadla ujeté vzdálenosti, která ale není zrovna nejmenší. Navíc jsme ji během testování navýšili o dalších 5000 kilometrů, a to ještě není test u konce. I přes 190 000 ujetých kilometrů ale vůz stále působí velice dobře a nejeví známky nadměrného opotřebení mechanických částí.


Karoserie nějaký ten drobný škrábaneček má a stejně tak v interiéru škrábanec najdeme. Ohmatání ovládacích prvků je však minimální a na čalounění není žádné větší opotřebení patrné. Celkově vozidlo působí velice udržovaně, což dokazuje i samotnou jízdou.

Žádné vůle na podvozku se totiž nekonají, brzdy jsou ve skvělé kondici a veškerá elektronika pracuje na výbornou. Když už je řeč o elektronice, musíme zmínit Start-Stop systém, který nám často pije krev, když jej po nastartování zapomeneme deaktivovat. Vypínání rozhycovaného motoru nedělá automobilu vůbec dobře, to ale není problém této konkrétní ojetiny, ale všech vozidel se Start-Stop systémem obecně.

Pod kapotou testovaného vozu je turbodiesel 2.0 TDI o výkonu 105 kW, který roztáčí kola přední nápravy. Jedná se o čtyřválec se vstřikováním common rail, tedy výrazně lepší motor než dříve používané 2.0 TDI se systémem čerpadlo-tryska. Proti tomu common rail vyniká jak spolehlivostí, tak měkčím chodem a tedy i lepší zvukovou kulisou.

Turbodiesel spolupracuje s přesnou šestistupňovou přímo řazenou převodovkou a na pohyb plynového pedálu reaguje ochotně. Přesto můžeme říci, že výkon 105 kW je pro velký sedan takový vyhovujícím minimem. Silnější agregát by mu určitě slušel víc, ale i s tímto budete spokojeni.

Automobilům značky Audi bývá často vytýkána větší nedotáčivost. Zejména předchozí generace modelu A4 vyráběném po faceliftu na tom byla bídně, za což mohlo především uložení nově zavedených pohonných jednotek. Před faceliftem měl vůz výrazně lepší jízdní vlastnosti.

Třetí generace „á-čtyřky“ si stojí rozhodně lépe než faceliftované provedení předchozí řady. Hodně ale záleží na tom, jak zatáčku projíždíte. Pokud do ní vlétnete a snažíte se vůz držet neustále pod plynem, autu se nebude moc chtít zatáček. Avšak pokud najedete do zatáčky, uberete aby se přenesla váha dopředu a příď zaklekla na vnější kolo, pak začnete přidávat a vůz jede jako po kolejích.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Zatáčku tak dokážete projet velmi rychle, v porovnání s konkurenčním BMW řady 3 či Mercedesem třídy C ale budete samozřejmě pomalejší. Automobily s pohonem zadních kol jsou z povahy konstrukce zatáčivější, s Audi A4 navíc ztratíte už v nájezdu do zatáčky, kde musíte ubrat plyn. Přesto nelze jízdní vlastnosti vozu hodnotit negativně. Jen musíte umět pracovat s plynovým pedálem a jít trochu autu takříkajíc na ruku.

Pochvalu si zaslouží celkové naladění podvozku, jenž zajišťuje skutečně vysoký cestovní komfort a přitom řidiči umožňuje dobře číst vozovku. Stejně tak při odhlučnění podvozku a motorového prostoru odvedla automobilka vynikající práci. U testovaného Audi A4, které prodejce AAA AUTO vybavil cenovkou s cifrou 329 999 Kč, jsme navíc neobjevili žádné vůle na podvozku, což má pozitivní vliv na chování vozu. Nadměrné opotřebení nevykazuje ani dvouhmotový setrvačník. Z hlediska chování auta za jízdy jsme tedy i přes jeho nemalý kilometrový nájezd spokojeni. Celkově jde totiž o ojetý vůz ve velmi dobrém stavu.

V dalších dílech našeho dlouhodobého testu se zaměříme například na spotřebu motoru 2.0 TDI/105 kW nebo na ceny náhradních dílů.

3.2.2016 8:00| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist