Mazda přemýšlí o budoucnosti MX-5. Stane se z roadsteru elektromobil?

Internetem zase jednou kolují zvěsti. Tentokrát se týkají toho, že by se elektrifikace měla dotknout i oblíbeného malého roadsteru. Podle všeho automobilka i tuto variantu zvažuje.
titulka-mazda-mx5-elektromobil-1100x618.jpg Zdroj: Mazda

Mazda MX-5 je terčem mnoha vtípků – včetně těch našich. Pravda je ale taková, že malý roadster vyloženě zbožňujeme, a dokonce dva starší kousky najdete i v našich redakčních garážích. Současná generace ND je již zhruba v polovině svého výrobního cyklu, takže je vcelku nasnadě, že už se začíná uvažovat o možné podobě nástupce. A v těchto prvotních stádiích se uvnitř automobilky podle všeho opravdu intenzivně řeší, zda příští generace neprojde opravdu radikální změnou.

Podle slov šéfa vývoje Ichiro Hirose je důležité, aby si pátá generace Mazdy MX-5 zachovala kompaktní rozměry a lehkost, a to i v případě, že by se do vozu mělo skutečně podívat hybridní nebo dokonce plně elektrické pohonné ústrojí.

Za prozkoumáváním této možné cesty evoluce oblíbeného roadsteru není třeba hledat nic speciálního – jako vždy nejde o nic jiného než o průzkum možností marketingového oddělení. Šéf brandingu a designu Ikuo Maeda k tomu dodává, že se preference lidí užívajících si řízení sportovních vozů může změnit, a tak je potřeba uvažovat o tom, jakým směrem se společenské smýšlení bude ubírat. Mazda podle jeho slov chce vybrat nejlepší možné pohonné ústrojí, které zajistí nízkou hmotnost, ale zároveň je potřeba prozkoumávat nové možnosti kvůli diverzifikujicím se požadavkům společnosti. Mazda zatím nemá na nové požadavky odpověď, ale chce vytvořit sportovní vůz, který si lidé budou moct užít beze strachu o jeho ekologickou přívětivost.

Může elektrická ale MX-5 vůbec fungovat? Elektrický pohon nemusí být nutně na škodu a v případě správného naladění může poskytnout pořádnou porci řidičské zábavy za volantem. Správně naprogramovaná elektronika dokáže i v případě elektromobilu umožnit řidiči pracovat s plynem a přenosem váhu a stejně tak poslat auto do zatáčky pěkně bokem.

Pokud během ale následujících pěti let vývoje nedojde k revoluci ve vývoji baterií, tak jsou zde dvě varianty. Buď auto bude těžké, nebo bude mít malý dojezd. První varianta by šla proti samotné základní myšlence vozu a ta druhá by značně omezovala zážitek za volantem. Někdo může namítnout, že i baterie nabízející dojezd 200 km, by mohla autu určenému čistě pro zábavu dostačovat. Je ale potřeba vzít v potaz, že udávaného dojezdu lze v elektromobilech docílit při skutečně úsporné jízdě. Nedivili bychom se, kdyby během okruhového dne s plynem na podlaze nevydržely baterky ani čtvrtinu. Nemusíme dodávat, že tím by váš okruhový den vlastně skončil.

12.12.2019 11:00| autor: Martin Kusyn | zdroj: Autocar

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist