Mini Superleggera Vision (2014): předzvěst BMW Z2 nebo návrat Žabího oka?

Víkendová Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2014 se stala místem prezentace malého roadsteru karosárny Touring Superleggera a britské značky Mini.

Ač je Mazda MX-5 bezkonkurenčně nejprodávanějším malým roadsterem na světě, byli to Britové, kteří rozjeli a rozvinuli tento kdysi mimořádně populární automobilový segment. Jedním z průkopníků a nejvýraznějších modelů této třídy se stal svého času také Austin-Healey Sprite z roku 1958, kterému se kvůli jeho charakteristickým předním světlometům přezdívalo Frogeye, tedy Žabí oko.

BMW v souvislosti se světovou premiérou svého nového konceptu Mini Superleggera Vision na víkendové akci Concorso d’Eleganza Villa d’Este prvou generaci modelu Sprite nezmiňuje, při pohledu na přídě obou aut a některé další detaily novinky bychom však byli překvapeni, kdyby autoři designu inspiraci někdejším roztomilým „mechanickým obojživelníkem“ popřeli.

Vypoulená světla, rozevřená maska i podélné prolisy nad předními koly připomínající linii blatníků na původním voze jsou si příliš blízko, aby to byla prostá náhoda, i když pochopitelně ani to vyloučit nelze. Mimochodem práva na použití značky Austin patřila až do roku 2000 automobilce BMW, aby byla posléze prodána společně s MG a právem na výrobu vozů Rover Číňanům.

Pokud něco vypadá na studii Mini jinak než na starém Austinu-Healey, jsou to určitě detaily zádě. Jako celek je možná podobně zaoblená, nicméně nápad vytvarovat zadní světla tak, aby připomínala britské vlajky je jednoduše geniální, zatímco ploutvička na víku kufru je reminiscencí na staré závodní Jaguary.

Co přesně BMW a Mini tímto vozem sledují, je pro tuto chvíli tajemstvím, každopádně kompaktní dvousedadlový roadster Superleggera Vision navazuje na starší koncepty BMW Pininfarina Gran Lusso V12 a Z4 Zagato, rovněž postavené ve spolupráci s věhlasnými italskými karosárnami. V tomto případě se do projektu zapojili – jak už název auta napovídá – lidé ze stylistického studia Carrozzeria Touring Superleggera.

Přestože malý sporťák – stojící na platformě UKL1 s pohonem předních kol a pro potřeby výstavy vybavený elektromotorem (pravděpodobně z BMW i3) – nemá s tradicemi Mini mnoho společného, bezesporu jde o zatím nejkrásnější kousek, který se vymyká původní Issigonisově koncepci. Jinak řečeno, srovnejte Superleggeru Vision s modely jako je Paceman, Countryman a dalšími a snad bude jasné, co tím máme na mysli.

Pochopitelně moc by nás zajímalo, jestli tohle auto má šanci na sériovou výrobu a pravděpodobně se shodneme na tom, že by bylo fajn, kdyby se tak skutečně stalo, zástupci všech zúčastněných stran však momentálně vytrvale mlží. I kdyby ale ne v této konkrétní podobě, již docela dlouho se v kuloárech proslýchá, že BMW chystá malý roadster Z2 s pohonem předních kol a toto by s přimhouřením jednoho oka klidně mohly být jeho základy.

Že skončí Superleggera Vision v museu, o tom v zásadě nepochybujeme, Mini, potažmo BMW, však mají velkou šanci pokračovat v jeho vývoji a nechat vdechnout život vozu v duchu nejlepších britských tradic.

26.5.2014 11:52| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist