Mazda MX-5 Flyin‘ Miata (2016): „Létající“ roadster dostal 6.2 V8 s 525 koňmi

Připadá vám nová Mazda MX-5 pomalá? U Flyin' Miata mají jedno sice brutální, ale zato velmi účinné řešení.

Snad téměř všichni majitelé obratného japonského roadsteru si dřív nebo později začnou stěžovat na nedostatek výkonu. Zatímco sesterský Fiat 124 Spider nabídne přeplňovaný čtyřválec 1.4 MultiAir o výkonu 170 koní, Mazda MX-5 si musí vystačit „jen“ s atmosférickými motory 1.5 Skyactiv a 2.0 Skyactiv o výkonech 130, resp. 160 koní.

Miata určitě není nudný stroj, pořád je naprosto okouzlující, jenom je zábavná svým specifickým způsobem. Pokud vám přesto chybí trochu šťávy, naštěstí existuje řešení. Americký úpravce Flyin‘ Miata na přání vměstná pod kapotu nebohého roadsteru masivní osmiválec LS3 o objemu 6,2 litru původem z Chevroletu Camaro SS.

Vybrat si lze ze dvou výkonových variant – 430, nebo 525 koní a 663 Nm. Společně s tímto šťouchancem do zad dostanete i spoustu dalších vylepšení, mimo jiné třeba karbonový hnací hřídel, šestipístkové brzdy Willwood, hydraulické řízení s variabilním převodem místo standardního elektrického a samozřejmě také řádně upravený podvozek. O co naopak přijdete je kontrola trakce.

Kolik celá tahle sranda stojí, nevíme, úpravce se však chlubí tím, že celková hmotnost Miaty naroste jen o 113 kg, což je celkově stále lehce přes 1,1 tuny. Mnohem důležitější je zachování téměř dokonalého vyvážení hmotnosti v poměru 53:47 ve prospěch přední nápravy. Jestli po něčem opravdu toužíme, pak je to tahle šílenost!

3.8.2016 6:30| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist