Mazda MX-5 RS (2015): nová JDM verze vyšší výkon nenabízí, zbytek roadsteru ale vylepšuje

Zatímco se nová Mazda MX-5 na evropském kontinentu pouze zabydluje, na domácím japonském trhu automobilka představila vyladěnou verzi RS.

Písmena RS jsou u aut obvykle vnímána jako symbol sportovní či nejsilnější varianty dané modelové řady, nicméně v Mazdě mají za to, že zrovna tohle označení nemusí být s nadstandardním výkonem spjato automaticky. Japonská automobilka místo většího počtu koní nabízí u své nejnovější variace na téma MX-5 vyladěné jiné mechanické skupiny než zrovna motor.

V tomto případě zůstává pod přední kapotou sériový atmosférický čtyřválec o objemu 1,5 litru série Skyactiv-G s maximálním výkonem 131 koní a nejvyšším točivým momentem 150 newtonmetrů, které zpracovává šestistupňová manuální převodovka.

Co provedení RS odlišuje od sériového zbytku, jsou nové tlumiče značky Bilstein, brzdové kotouče o větším průměru a tuhost přední části karoserie vylepšuje rozpěra nad uložením předního odpružení. Kabinu pro změnu vylepšují vyhřívaná sedadla Recaro čalouněná kombinací kůže nappa a alcantary, audiosystém Bose s devíti reproduktory a součástí výbavy jsou rovněž adaptivní přední světla, systém monitorování jízdy v pruhu a mrtvých úhlů a upozornit umí také na provoz křižující dráhu při couvání z parkovacího místa.

Tisková zpráva zmiňuje také „indukční zesilovač zvuku“, jaksi však nerozvádí, jak konkrétně a co přesně zesiluje, ačkoli odhadujeme, že to bude mít nejspíše souvislost s posílením akustiky motoru skrze reproduktory.

2.10.2015 1:50| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist