autoweb.cz > Mazda > Mazda MX-5 > Mazda MX-5 RS (2015): nová JDM verze vyšší výkon nenabízí, zbytek roadsteru ale vylepšuje
Mazda MX-5 RS (2015): nová JDM verze vyšší výkon nenabízí, zbytek roadsteru ale vylepšuje
Písmena RS jsou u aut obvykle vnímána jako symbol sportovní či nejsilnější varianty dané modelové řady, nicméně v Mazdě mají za to, že zrovna tohle označení nemusí být s nadstandardním výkonem spjato automaticky. Japonská automobilka místo většího počtu koní nabízí u své nejnovější variace na téma MX-5 vyladěné jiné mechanické skupiny než zrovna motor.
V tomto případě zůstává pod přední kapotou sériový atmosférický čtyřválec o objemu 1,5 litru série Skyactiv-G s maximálním výkonem 131 koní a nejvyšším točivým momentem 150 newtonmetrů, které zpracovává šestistupňová manuální převodovka.
Co provedení RS odlišuje od sériového zbytku, jsou nové tlumiče značky Bilstein, brzdové kotouče o větším průměru a tuhost přední části karoserie vylepšuje rozpěra nad uložením předního odpružení. Kabinu pro změnu vylepšují vyhřívaná sedadla Recaro čalouněná kombinací kůže nappa a alcantary, audiosystém Bose s devíti reproduktory a součástí výbavy jsou rovněž adaptivní přední světla, systém monitorování jízdy v pruhu a mrtvých úhlů a upozornit umí také na provoz křižující dráhu při couvání z parkovacího místa.
Tisková zpráva zmiňuje také „indukční zesilovač zvuku“, jaksi však nerozvádí, jak konkrétně a co přesně zesiluje, ačkoli odhadujeme, že to bude mít nejspíše souvislost s posílením akustiky motoru skrze reproduktory.