Radosti a starosti týdne: Zábava neumírá!

Není týdne, aby nevyšla zpráva o tom, jak je třeba zachránit ohroženou housenku v Amazonii. Naštěstí sportovní auta mezi ohrožené druhy stále moc nepatří.

Velká radost: Mazda pokračuje ve vývoji Wankelu
Uznávám, že technologie rotačního motoru není příliš úspěšná, ale nějakým záhadným způsobem Wankelu prostě všichni fandíme, i když to znamená generálku motoru ještě dřív, než jej vůbec nastartujete. Svět potřebuje netradiční technická řešení, jinak by na něm bylo smutno. Nechtěl by někdo vyrobit třeba auto s motorem vpravo a pohonem levých kol?

Radost: Toyota FT-86 Open – koncept předznamenává sériovou verzi
Kdykoliv se Japonci pokusili zkopírovat myšlenku tradičního britského sporťáku, dopadlo to celkem úspěšně. Mazda MX-5 je po mnoho let nejprodávanějším roadsterem na světě a Toyota se úspěšně inspirovala Jaguarem E-Type při tvorbě svého prvního sportovního auta 2000GT, které vzniklo také jako roadster, byť jen v omezené sérii pro jednu z Bondovek. Koncept otevřené verze Toyoty GT86 jej nápadně připomíná, avšak mnohem podstatnější je, že si nadšený řidič bude moci opět o trochu více vybrat.Nezájem: Nové záběry ze hry GRID 2
Ne že by mě videohry nezajímaly. Občas asi všichni rádi vypneme a ponoříme se do světa virtuální reality. Jenže to je přesně problém nového dílu závodní série GRID – realita. Nepochybuji, že se hra bude skvěle hýbat a vypadat, možná bude i zábavná, ale ve světle ostatních závodních her od Codemasters nedávám moc šancí tomu, že to bude ta pravá zábava. Na světě není pro realistickou simulaci, podobně jako pro ryzí sportovní auto, moc prostoru.Starost: Volkswagen mama Up! – auto pro maminky?
Pohnutky ke vzniku této kreace, tedy výtěžek z prodeje auta putující na dobročinné účely, jsou chvályhodné. Dokonce se mi z nějaké zvrácené příčiny trochu líbí, jelikož docela věrně replikuje některé z autíček nejslavnější panenky světa, ale proč musí mít maminkovské auto na dveřích ty příšerné tuningové samolepky?

Velká starost: Rinspeed microMAX – nenávist k autům?
Rinspeed je odjakživa takový svérázný výrobce, ale poslední výtvor microMAX už je trochu moc. Auto samo o sobě bych zřejmě lehce přehlédl v davu, ale zvrácenou myšlenku, která za ním stojí, ignorovat nemohu. Celá tahle kreace ze sebe vyzařuje elán (a marnotratnost), jako by snad byla financována z eurodotací. Pokud pro nás chce Rinspeed v budoucnu vykonat něco chvályhodného, mohli by nám alespoň prozradit, kde berou ten „matroš“…

2.3.2013 1:00| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist