Elektrický Land Rover Defender projede všude

Pod klasickými tvary Defendera se ukrývá elektromotor a baterie o kapacitě 27 kWh. Mimo asfalt prý zvládne jezdit až osm hodin, po silnici ujede 80 km.

Kdo by to byl čekal, že pod archaickou karoserií Defendera bzučí elektromotor s výkonem 70 kW330 Nm točivého momentu, že? Zatím se však bavíme jen o sedmi exemplářích, které automobilka stvořila pro testování a účast v nejrůznějších offroadových soutěžích.

DOPORUČUJEME: Videotest – Land Rover Defender (2012)

Původní vznětový motor vystřídal zmíněný elektromotor a litium-iontová baterie se skromnou kapacitou 27 kWh, se kterou je tahle modrá krabice schopna ujet 80 kilometrů. Pomalejším tempem je ale prý schopný prostupovat terénem až 8 hodin. Z jeho terénních schopností mu naštěstí nic neubylo, jen se obejde bez převodovky. Pořád tu ale je redukční převod s poměrem 2.7:1 a pohon všech kol, tak, jak je u terénní ikony zvykem.

Celé elektrické ústrojí, tedy baterie, invertor a motor, ochlazuje namísto tekutiny vzduch, váhový rozdíl oproti naftovému sourozenci je tak jen 100 kg. Celková hmotnost se pohybuje v rozsahu 2055 kg – 2162 kg v závislosti na tom, o jaký typ karoserie se jedná. Jen to tankování nebude tak rychlé, s rychlou 7 kW nabíječkou zabere doplnění akumulátorů čtyři hodiny, rovných deset hodin si počkáte s přenosnou nabíječkou.

1.3.2013 8:35| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist