Mazda MX-5 s retro vizáží Chevroletu Corvette? Tuhle šílenost mohla postavit jediná značka

Kreace Japonské malosériové automobilky Mitsuoka jsou vzhledově ve většině případů kontroverzní a optikou evropského trhu převážně nevzhledné. Nová karoserie pro Mazdu MX-5 se ale inspirovala na správných místech.

Foto: Mitsuoka

Mitsuoka proslula vesměs skutečně nevkusnými pokusy přeplácat existující vozy do pseudo-retro stylu. Model Vieth naplácal na základ pocházející z Nissanu Micra rysi klasického Jaguaru S-Type šedesátých let, luxusněji pojatý Galue připlácl masivní masku připomínající historické Bentley na sedan střední třídy, příšernost zvaná Le-Seyde se svezla na vlně neoklasicistních vozů

A pak je tu Himiko. Roadster postavený na základu Mazdy MX-5 minulé generace s protáhlým čumákem a led světlomety snažícími se imitovat klasický Jaguar XK120. Krom všech těchto hrůz má automobilka ale na kontě prazvláštně vypadající sporťák Orochi, který sice není úplně pro každého, určité kouzlo mu ovšem upřít nelze. Třeba že jej někteří krásou přirovnávají k Multiple.

Nyní však automobilka světu představila vůz Rock Star, kterým však dokázala svět motoristických nadšenců upoutat. Tentokrát jde opět o přestavbu Mazdy MX-5, namísto kulaťoučkých anglických sporťáků padesátých let se však v tomhle případě Japonci inspirovali u americké legendy o dekádu novější. Chevrolet Corvette C2 Sting Ray byl v době svého uvedení opravdovým zjevením a dodnes si dokázal zachovat dávku šarmu, která jej zařadila mezi nezapomenutelné sporťáky historie.

Mitsuoka se tentokrát inspirovala opravdu hodně, zároveň však dokázala sladit linie vozu s jeho úchvatnou předlohou. Zároveň jako by tvary Corvette C2 přímo pasovaly na základ dárce orgánů v podobě aktuální generace Mazdy MX-5. Vůz působí retro, ale zároveň je natolik uhlazený, že moderní prvky nepůsobí na voze nepatřičně. Rám okna i střecha Mazdy s celkovým vyzněním vozu splývá, chromované nárazníky mají šmrnc a dokonce ani kulatá LED světla nahrazující typické mrkačky nepůsobí nijak urážlivě. Jak se zdá, tentokrát v Japonsku vzali přestavbu sporťáku opravdu za správný konec.

15.10.2018 10:00| autor: Martin Kusyn

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist