Mazda MX-5 (2015) oficiálně představuje své klíčové části

Světovou premiéru nové Mazdy MX-5 na autosalonu v New Yorku můžete tímto formálně potvrdit, Japonci nám ukázali její šasi a pohonnou jednotku.
mazda-mx-5-2015-oficialne-predstavuje-sve-klicove-casti-1100x618.jpg Zdroj: archiv redakce

Jednou z nejdůležitějších novinek autosalonu v New Yorku pro všechny byť i s minimálním podílem benzínu v krvi musí být nepochybně nová generace Mazdy MX-5. Pokud k podobně postiženým patříte, tady je první a zásadní ukázka toho, co můžete v nejbližších dnech i příštích letech na silnicích očekávat.

Tímto pochopitelně nechceme podceňovat práci stylistického oddělení, ale pokud jde o to opravdu podstatné, japonská automobilka ukázala vše hned na první oficiální fotce. Jak sami vidíte, jde o pohon a podvozek, což vždycky byly, jsou a tajně doufáme, že i zůstanou klíčovými částmi roadsteru MX-5.

Mazda se podrobným technickým popisem v prvotní zprávě z pochopitelných důvodů nezabývala, něco si chce nechat také na přímé odhalení pod rampami světel. Prozradila nám však, že jde o nové šasi pojmenované SkyActiv, které tradičně sází na ověřenou koncepci s motorem vpředu a pohonem zadních kol.

Potvrzeno bylo rovněž rozložení hmotnosti mezi nápravami v poměru 50:50 a automobilka se pochlubila i „nízkým momentem setrvačnosti“, což si můžete představit třeba jako značnou ochotu vozu naslouchat povelům řidiče skrze volant a řízení. Pokud jde o samotnou stavbu, podle Mazdy jde o vůbec nejkompaktnější konfiguraci s motorem posunutým co nejblíže ke středu auta a nízkým těžištěm. O to se má postarat také pozice sedadel, právě na tuto část však firma podle svých vlastních ještě dolaďuje.

Významným parametrem v dynamice a ovladatelnosti nové MX-5 bude rovněž její hmotnost, jestli se však Mazda dostane pod jednu tunu, jak bylo slibováno, je otázkou. Podle prvních informací se váhu podařilo snížit „o více než 100 kg“, srovnání s výběhovými modely nicméně ukazuje, že to pořád pod 1000 kg nebude.

Detaily o motorech dosud uvolněny nebyly, nepřepokládáme však, že by se pod přední kapotou mohlo (alespoň v první fázi) objevit něco jiného než benzínové atmosférické čtyřválce SkyActive o objemu 1,5 a 2,0 litru s výkonem od 100 do 165 koní, ačkoli mírně jiné naladění je pravděpodobné.

Zavěšení kol přední nápravy budou tvořit dvojitá lichoběžníková ramena vpředu a multilink vzadu, přičemž obě nápravy budou vzájemně spojeny nejen manuální převodovkou a kardanem, ale také podélným nosníkem uchyceným z jedné strany na skříni převodovky a z té druhé bude na tělese zadní rozvodovky.

V případě, že vás přeci jen více zajímá to, jak Mazda tuto techniku zabalí, doporučujeme „zůstat na příjmu“, první fotky auta by mohly být k dispozici co nevidět.

16.4.2014 11:00| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist