Mazda MX-5 (2015) oficiálně představuje své klíčové části

Světovou premiéru nové Mazdy MX-5 na autosalonu v New Yorku můžete tímto formálně potvrdit, Japonci nám ukázali její šasi a pohonnou jednotku.
mazda-mx-5-2015-oficialne-predstavuje-sve-klicove-casti-1100x618.jpg

Jednou z nejdůležitějších novinek autosalonu v New Yorku pro všechny byť i s minimálním podílem benzínu v krvi musí být nepochybně nová generace Mazdy MX-5. Pokud k podobně postiženým patříte, tady je první a zásadní ukázka toho, co můžete v nejbližších dnech i příštích letech na silnicích očekávat.

Tímto pochopitelně nechceme podceňovat práci stylistického oddělení, ale pokud jde o to opravdu podstatné, japonská automobilka ukázala vše hned na první oficiální fotce. Jak sami vidíte, jde o pohon a podvozek, což vždycky byly, jsou a tajně doufáme, že i zůstanou klíčovými částmi roadsteru MX-5.

Mazda se podrobným technickým popisem v prvotní zprávě z pochopitelných důvodů nezabývala, něco si chce nechat také na přímé odhalení pod rampami světel. Prozradila nám však, že jde o nové šasi pojmenované SkyActiv, které tradičně sází na ověřenou koncepci s motorem vpředu a pohonem zadních kol.

Potvrzeno bylo rovněž rozložení hmotnosti mezi nápravami v poměru 50:50 a automobilka se pochlubila i „nízkým momentem setrvačnosti“, což si můžete představit třeba jako značnou ochotu vozu naslouchat povelům řidiče skrze volant a řízení. Pokud jde o samotnou stavbu, podle Mazdy jde o vůbec nejkompaktnější konfiguraci s motorem posunutým co nejblíže ke středu auta a nízkým těžištěm. O to se má postarat také pozice sedadel, právě na tuto část však firma podle svých vlastních ještě dolaďuje.

Významným parametrem v dynamice a ovladatelnosti nové MX-5 bude rovněž její hmotnost, jestli se však Mazda dostane pod jednu tunu, jak bylo slibováno, je otázkou. Podle prvních informací se váhu podařilo snížit „o více než 100 kg“, srovnání s výběhovými modely nicméně ukazuje, že to pořád pod 1000 kg nebude.

Detaily o motorech dosud uvolněny nebyly, nepřepokládáme však, že by se pod přední kapotou mohlo (alespoň v první fázi) objevit něco jiného než benzínové atmosférické čtyřválce SkyActive o objemu 1,5 a 2,0 litru s výkonem od 100 do 165 koní, ačkoli mírně jiné naladění je pravděpodobné.

Zavěšení kol přední nápravy budou tvořit dvojitá lichoběžníková ramena vpředu a multilink vzadu, přičemž obě nápravy budou vzájemně spojeny nejen manuální převodovkou a kardanem, ale také podélným nosníkem uchyceným z jedné strany na skříni převodovky a z té druhé bude na tělese zadní rozvodovky.

V případě, že vás přeci jen více zajímá to, jak Mazda tuto techniku zabalí, doporučujeme „zůstat na příjmu“, první fotky auta by mohly být k dispozici co nevidět.

16.4.2014 11:00| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist