Nová Mazda MX-5 (2015) oficiálně, do detailů, plus video a desítky fotek

Čtvrtá generace nejprodávanějšího roadsteru je na světě a tohle je souhrn všeho, co by vás v souvislosti s jeho premiérou mohlo zajímat.

V zasvěcených kruzích se bude nové Mazdě MX-5 přezdívat „eNDéčko“ podle tradičního interního kódování, které čtvrté generaci přidělilo označení ND. Čím si tohle auto navazující na tradici nejoblíbenějšího roadsteru na světě bude chtít získat vaši pozornost?

Především asi svým kompletně přepracovaným designem navrženým ve stylistickém směru Kodo, kompaktnějšími rozměry, nižší hmotností a nadále výlučně atmosférickými motory perfektně zapadajícími do klasické koncepce pohonu. Ale pojďme na to pěkně popořádku.

Nová MX-5 je dlouhá 3915 mm, široká 1730 mm, vysoká jen 1235 mm a rozvor činí 2315 milimetrů. Pokud nemáte v hlavě rozměry předchůdce, vězte, že novinka je o celých 105 mm kratší, o 10 mm nižší a naopak do šířky narostla o deset milimetrů. Srovnání vzdáleností náprav ukazuje, že i tady došlo ke zkrácení o 15 mm.

Také díky těmto úpravám došlo podle Mazdy ke snížení hmotnosti o 100 kg a to by znamenalo, že základní varianta má pouze 900 kg, háček je akorát v tom, že Japonci prozatím přesná čísla nezveřejnili a nemůžeme proto NC a ND postavit v tomto směru přímo proti sobě. Samotné zmenšení auta mělo na redukci váhy pochopitelně jen částečný vliv, něco z kilogramů ubrala i kapota, víko kufru a přední blatníky vyrobené z hliníku.

Více sdílnosti chybělo Mazdě, i pokud jde o detaily kolem motorů, víme však alespoň to, že se pod přední kapotou objeví čtyřválce o objemu 1,5 a 2,0 litru z řady SkyActiv a jejich výkon je (bez záruky) odhadován na 140 a 180 koní. Oproti předchůdci jsou pohonné jednotky opět umístěné o cosi více dozadu a níž, což znovu vedlo ke kýženému posunu těžiště směrem ke středu vozu. Pokud jde o rozložení váhy, nic jiného než perfektních 50:50 nečekejte.

Jestli budou mít majitelé možnost vybrat si někdy později k jednomu ze dvou nabízených motorů také automat, vám v tuto chvíli pro nedostatek informací neřekneme, každopádně v základu bude k mání šestistupňová manuální převodovka. Podvozek tvoří dvojitá lichoběžníková ramena vpředu a multilink vzadu, přičemž zadní pomocný rám je kvůli zvýšení torzní tuhosti pevně spojen se skříní převodovky.

O spojení standardních šestnáctipalcových kol nazutých do pneumatik o rozměru 195/50 R16 s volantem se postará hřebenové řízení s elektrickým posilovačem EPAS a zpomalení auta budou zajišťovat kotoučové brzdy s ventilovanými kotouči na přední nápravě.

Čtvrtá generace Mazdy MX-5 slibuje návrat ke kořenům a radosti z jízdy čtvrt století starého originálu, na první svezení si však asi ještě chvíli počkáme. Nový roadster se nedostane na trh dříve než v roce 2015, jeho cena by však měla být poměrně příznivá. Kolegové z britského Autocaru tvrdí, že základ by mohl být v prodeji za něco málo přes 600 tisíc korun.

zdroj: Autocar

4.9.2014 8:40| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist