Kontrola versus soustředění
Zajímavosti o autech
Ovládání elektroniky v autech dnes nezřídka připomíná vysokou informatiku. Za jízdy bychom měli sledovat silnici, jenže rádia a klimatizace nám to nechtějí dovolit.
Voyah dream nabídne luxusní svezení a překvapivé zrychlení. Nejvíce šokuje ale vizuálem
Jak funguje bezdušová pneumatika? Video odhaluje neviditelnou práci na silnici
Häkkinen prodává unikátní hypersporťák. Šampion Formule 1 dá kupci i speciální zážitek
Škoda Kamiq Monte Carlo se zalíbí hlavně obyčejným lidem, jejichž srdce tíhne k motorsportu
Cupra Formentor představuje lovebrand, kterým svou osobnost posunete na jinou úroveň
První seznámení s novou Škodou Kodiaq: Potěší nejsilnější diesel a naladění podvozku
Stopadesátka na českých dálnicích? Jen na zlomku úseků a s omezeními
Zajímavosti o autech
Ovládání elektroniky v autech dnes nezřídka připomíná vysokou informatiku. Za jízdy bychom měli sledovat silnici, jenže rádia a klimatizace nám to nechtějí dovolit.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Pominu obecné požadavky ergonomie a vypíchnu jeden aspekt. Ovladači v zásadě volíme dvě různé potřeby. Buď volíme kvantitu nebo volime mezi možnostmi. Příklad. Otočný ovladač ventilátoru topení volí kvantitu dopravovaného vzduchu. Například žádný, málo, středně, víc, hodně. Otočný ovladač distribuce vzduchu z topení volí mezi možnostmi. Například na okno, nebo na nohy, nebo na okno i na nohy,nebo… Jistě všichni chápeme, že zatímco ovladačem ventilátoru lze otočit pro požadovaný stupeň bez pohledu na něj, tak ovladač distribuce vzduchu nastavujeme podle vyobrazených symbolů. A ty jsou jen málokdy seřazeny nějak logicky, třeba vzestupně ve stupnici od nohou na okno. Což dříve, na tahových ovladačích, ať už horizontálních nebo vertikálních, bývalo zcela obvyklé. Neznám důvod, proč je nynější stav takový neutěšený. Ale to, že řidič je nucen ovládat funkce vozidla čtením symbolů na ovladačích, je přinejmenším do nebe volající neomalenost.
Z testu Ford Kiga PowerShift: ,,Řidič si pochopitelně nejdříve všimne voliče automatické převodovky, který je sice umístěn ve stejně pohodlném dosahu jako řadicí páka manuálu, popisky jednotlivých stupňů jsou ale umístěny vpravo a řidič na ně přes páku prostě nevidí. Vzhledem k poměrně malému odporu mezi jednotlivými stupni řidiče štve, že je to opravdu drobnost. Ano, přiznáváme, za celé téměř dva týdny jsme si nezvykli vystačit si ani se zobrazováním jízdního stupně na displeji přístrojové desky, ani s řazením podle citu, bez vizuální kontroly.\“
k tomu ovladači distribuce vzduchu – myslím že kruhový není špatný – mám ho ve svém golfu, jsou tam 4 různé pozice, a po chvíli ježdění s daným autem už přeci víte že pokud směřuje např nahoru že fouká na okno:)….takže prostě poslepu otočíte:)