cervenka-stavka-ukazala-ze-prazane-chteji-jezdit-na-kole-asi-tak-jako-chteji-bydlet-v-jeskyni-352x198.jpg

Červenka: Stávka ukázala, že Pražané chtějí jezdit na kole – asi tak, jako „chtějí“ bydlet v jeskyni

Zajímavosti o autech

Stávka v dopravě, provázená pochodem nevýznamné hrstky odborářů napříč Prahou, podle všeho vzburcovala víc než jednu deprivovanou sociální skupinu. Zdá se, že za své vítězství ji považují vedle odborářů také patologičtí cyklisté.

Diskuze

47 komentářů

    Řidič a chodec

    Výborně a pravdivě napsáno, děkuji.

    Mára

    Jo s něčím tu souhlasím, ale celkově mi přijde že výpary z benzínu totálně nahlodaly i poslední mozkové buňky tohoto autora

    Noclaf

    Cyklofasiste, soltadeska, zadna ubohost cizi, nevýznamné hrstky deprivovaných aktivistů, patří na seznam vynálezů překonaných civilizačním vývojem…

    Doporucuju autorovi prestat dychat benzin z igelitoveho pytliku. 🙂 Ja teda ve ctvrtek nikoho deprivovaneho faktem, ze musi jet na kole, nevidel. 😉 I kolegove co prijeli si libovali nad krasnou projizdkou a minimem aut v ulicich. I v normalni dny – kdyz mi to okolnosti zamestnani umozni – do prace na kole obcas jezdim. Nicmene infrastruktura pro cyklisty je v Praze skutecne uboha a nedivim se, ze se spousta lidi boji jezdit.

    A i kdyby kola vubec nesly ( treba v zime ), tak individualni automobilova doprava stejne neni v ramci Prahy reseni. I kdyby se ostoset \“Stavěli tunely, obchvaty a křižovatky\“ -> coz je taky funny, protoze autor automaticky predpoklada, ze tohle vsichni chteji, coz samozrejme neni pravda.

    toldol

    Me osobne nejvíc dozira, kdyz vidim v kazdem aute jednoho pohodlneho cloveka, ktery si veze prdel nejlepe ve velkem suvecku. A myslim si, ze nejvic zasiraji prahu ti, co bydli v okoli mesta ve skvelych panelakach nalezato. Podle Vasi delky dojizdky do prace bych soudil, ze bydlite taky v jedne z techto satelitnich kravin. Cele mesto bych obehnal parkovistemi pro tyto satelitaky a vjezd do centra zpoplatnil tak, ze by si to mimoprazsti sakra srozmysleli. Prez centrum by jezdili jenom ti, co musi, co na to maji, zasobovani, hromadna doprava a cykliste.

    ludva

    Ano, pan Mindrák nezklamal a opět se projevil 😀

    Smety

    Tak! Ordnung muss sein! To by tak scházelo, aby si lidi bydleli, kde chtějí, nedejbože se dopravovali, jak chtějí!

    Hezky pěkně demokraticky se odhlasuje, co je potřebné a co ne!

    \“A pak si přišli pro mě a už nebyl nikdo, kdo by se mě zastal..\“

    Míra

    A to já bych Prahu obehnal betonovou zdí, a v druhé řadě drátěný plot s vysokým napětím a pak bych v helikoptéře vozil výpravy koukat se jak se žerou navzájem.
    Trulante jeden.

    Shakal

    Bezvýhradně souhlasím

    Xander_Cage

    Souhlasím s panem Červenkou se vším všudy a mám proto i několik důvodů.
    Za 1) Nové cyklostesky (ne ty co se namalují na silnici ale ty co se staví) jsou stejně drahé jako silnice a cyklisti to prakticky mají zadarmo (kromě toho kdo pracuje, ten platí daně takže příspívá na obě strany), protože motoristi jsou v nevýhodě v tom že musí platit dalniční známky/mýta, drahé ceny benzínu/nafty (jež půlka jde státu) a kdo s autem podniká tak silniční daň.
    A za 2) Dokud se cyklisti nebudou chovat podle silničních pravidel tak říkám NE! Většina (neříkám všichni), jezdí na kole opilí (i když si dají jedno pivo, ale podle pravidel se to nesmí), nedavají přednost, jízda vedle sebe, na chodnících, jízdo po přechodech pro chodce, ignorování značek a ostatních účastníků silničního provozu. Zkuste si tohle udělat na byt na malé motorce či skůtru tak vás zavřou na 1000let, u cyklistů to neplatí.
    Takže dokud se cyklisti nebudou umět chovat a nebudou si budovat předražené cyklostesky tak říkám ne. Až tyhle podmínky splní tak lze sjednat kompromis nebo řešení výhodné pro obě strany, jinak ne.

    toldol

    At si bydli, kde chteji. Jenom nechapu, jak takove bydleni v poli na 150ti metrech ctverecnich s vyhledem do sousedovy kuchyne muze nekoho uspokojovat. A pak si kazdy den sedne do kary a spokojene si hodinu rozjima v zacpe. bozii.

    Kubajsu

    S článkem by se dalo teoreticky souhlasit, nebýt jednoho prostého faktu: pro stejný přepravní výkon v městských podmínkách potřebuje cyklodoprava pouze 8% plochy nutné pro přepravu autem s průměrnou obsazeností 1,5 os/auto.

    toldol

    At si bydli, kde chteji. Jenom nechapu, jak takove bydleni v poli na 150ti metrech ctverecnich s vyhledem do sousedovy kuchyne muze nekoho uspokojovat. A pak si kazdy den sedne do kary a spokojene si hodinu rozjima v zacpe. bozii.

    kecy

    blah blah blah,
    1. trvanlivost a obnova? He?
    2. spousta automobislistů ani neví, kdy je cyklista předjíždí a myslí se, že zrovna dělá cyklista chybu – neznalost řidičů pravidel pro cyklisti je hrozná!!!
    3. 1000 let? Blah bla, dostaneš pokutu jako každý jiný. I cyklista když ho chytnou.

    Umkebe Membe

    Opět Červenkův blog v původním významu akronymu BLock Of Garbage a opět naprostá ztráty času. Jediné co mi tato slátanina dala je, že Červenka je autofašista

    \“Samozřejmě se dalo čekat, že profesionální cyklofašisté zneužijí jednodenní dopravní nouzi … omezování mnohonásobně početnější většiny …ze soldatesky zvané Auto*Mat … Samozřejmě, cyklistům není žádná ubohost cizí … Málokterý lidský vynález může přispět ke zvýšení kvality života tak jako automobil\“

    a blb

    \“ fyzicky namáhavý velocipéd se zanedbatelnou mírou pasivní i aktivní bezpečnosti a směšnou přepravní kapacitou … problémy připisované „příliš velkému množství aut“, jsou ve skutečnosti z větší části způsobeny chronickým infrastrukturním dluhem. Stavět tunely, obchvaty a křižovatky\“

    bh

    výborný nápad,
    ale tajně v noci, aby se nám pražáci nedostali ven 🙂

    Xander_Cage

    Tak si udělejte test. Jeden pojede na kole po chodnících přechodech a s pivem v žaludku, druhý pojede na slabém skůtru a udělá to samé. Koho dřív chytnou nebo se budou zajímat policité? Mě štve že se prosazuje dvojí metr (ale neházím všechny do jednoho pytle, znám cyklisty kteří jsou slušní a nikdy by ty prasárny co jsem psal si nedovolili, ale je jich menšina).

    S pivem v zaludku vetsina cyklistu nejezdi.
    A jizda po chodniku je v nekterych mistech akorat dukaz pritomnosti instinktu preziti.

    spidour

    Ok, tak jste mě seznámil s názorem na autora, seznámíte mě i s argumenty, co Vás k tomu názoru vedly?

    Noclaf

    Nezapomente predem varovat tech 800 tisic nastehovanych Moravaku… :))))

    marozKO

    mno.. argumenty snad ani netreba. Staci se podivat na vyrazy, jakymi castuje, jim nepochopene, cyklisty.
    Jen mi porad nejde na rozum, co proti cyklistum pan Cervenka ma? Snad jej stve, ze se napr po Praze pohybuji rychleji nez jeho ctyrkoly milacek, nebo snad to, ze proste na kolo nema fyzicku…? 🙂

    spidour

    Argumenty vždy třeba, jinak je to jen tlachání, popřípadě okopávání kotníků 🙂

    Autor linkuje, proč píše co píše, kdo je línej to číst, nebo s tím nesouhlasí, má prostor se v diskuzi vyjádřit. 😉

    Michal

    S autorem článku se dá souhlasit, nicméně by mohl volit jiné výrazivo. Cyklisty je nutno předjíždět velkým obloukem, ten může zavrávorat a spadnout, při předjíždění musí protijedoucí udělat řidiči jenž cyklistu předjíždí nebo objíždí více místa, aby ho tento mohl pohodlně a bezpečně předjet, což pro OBA řidiče vytváří potenciálně nebezpečnou situaci, dále jak zde uvedli mnozí, jízda uprostřed vozovky či vedle sebe je jejich oblíbenou kratochvílí.

    Myslím, že autor se chtěl vyjádřit pouze v tom smyslu, že místo toho, aby města budovala cyklostezky, budou radši omezovat řidiče, protože je to prostě jednodušší a levnější, viz podle mně zcela nesmyslný buso-taxi-cyklopruh na Černokostelecké, nebo pruh pro cyklisty ve Strašnicích u Billy.

    Michal

    Prosím vás, nechte si vaše rozumy, každý má jiné preference.

    Řidič a chodec

    Má pravdu a to naštve, co? 😉

    dick

    Baví mě, jak tady v diskusi vykřikujou hlavně dementi, kteří si každý ráno a odpoledne sedí na koulích, protože nejsou dost ekonomicky úspěšní, aby si mohli koupit auto. Cyklisté jsou pakáž a ti militantní ještě dvojnásobná. Nejvíc mě ale sere, že se kvůli skupince těchhle fašistickejch zmrdů v praze zavíraj jízdní pruhy, omezuje individuální motorizovaná doprava a vůbec se jim jinak podkuřuje. Když chtěj jezdit po silnici, ať taky platí silniční daně jako já (a všichni, který musí jezdit autem).

    Noclaf

    Pruh pro cyklisty ve Strasnicich u Billy? Ehm, ehm.

    Jeden jizdni pruh se zmenil v parkoviste pro auta & jizdni pruh pro cyklisty. Takze jake omezovani ridicu? Misto jizdniho pruhu maji jeden pruh na parkovani a akorat se mezi to vlepil cyklopruh. I kdyby tam ten cyklopruh nebyl, tak tam stejne nemuze byt jedna rada parkujicich a dva pruhy jedoucich.

    Noclaf

    A ty si v aute sedis na cem? A! Uz vim! Podle toho projevu si na sedacce zaparujes mozek. :)))

    Silnicni dane platim a presto jezdim i na kole. A chci, aby se investovalo i do cykloinfrastruktury. A nejsem jedinej cyklo/ridic, co tohle chce.

    Ekonomicky uspenej demente. Fasisto. Pakazi. 😀

    Baf

    Že ale není ten instinkt přežití u vjíždění na přechod pro chodce, nedávání přednosti při výjezdu z vedlejší a jízdě v protisměru?

    Kubajsu

    Auto mám, řekl bych celkem slušný. A po Praze s ním nejezdím, protože to není efektivní. Příklad: do práce to mám na kole 12 minut (10, ale to bych přijel moc splavenej) a navíc s jistotou, že mě nezpomalí žádná hloupá zácpa kvůli bouračce či debilně nastavenýmu semaforu. Autem je to 16-20 minut + parkování, tramvají 37 a pěšky 41 (47 minut hezčí trasou). V posledních případech si navíc můžu dát po práci nějaký to pivko. A to se ani nemusím nikde přepravovat přes centrum, kde by nevýhodnost auta pro mě byla radikálně vyšší.

    Noclaf

    Hm, znam. Ale na druhou stranu si nemaji s ridici co vycitat.
    Jako cyklista zase znam srandy jako ze me auto predjede a pak bez blinkru zatoci doprava. Nebo na sidlisti si obcas ridici mysli, ze kolu se nedava prednost zprava.

    Chce to rozum a ohleduplnost na obou stranach.

    toldol

    mam to podobne, auta mam rad, nevlastnim uplnou sumku, ale do prace jezdim denne na kole, je to pro me rychlejsi a mnohem zdravejsi, zvlast, kdyz si sedim cely den v praci na kulich, nebudu sedet jeste v aute jak nejaky kreten, co to tu pise.

    Michal

    To že tam v podstatě v jednom pruhu stojí zaparkovaná auta vím, vždyť tam jezdím, nejde mi ale do hlavy, že si někteří myslí, že je dobrý nápad dělat na tom jednom pruhu cyklo-pruh, tím ho totiž fakticky zúžíte, nepřispívá to k bezpečnosti ani řidičů, ani cyklistů.

    Noclaf

    Nezuzi, protoze pruh pro parkovani je uzsi nez pruh pro jizdu. Jizdni pruh ma na sirku bezproblemovou rezervu, zatimco ten parkovaci je tak akorat na auto.

    Bezne tam jezdim a i autobus me tam predjel se slusnym bocnim odstupem. Nemam pocit, ze by to bylo nebezpecnejsi. Skoro spis naopak – predtim kdyz se tam jezdilo v obou, tak me predjizdelo auto, kteremu jsem ukusoval z pruhu, ale ktere nemohlo moc vybocit, protoze nalevo od nej jelo v levem pruhu jine.

    Spis je to tam ted vetsi opruz v aute, kdyz tam nejakej cepicar jede 40 tacho, nebo tam trenuje autoskola. To se holt clovek musi zakousnout do volantu a uklidnit se. 🙂

    Drtikol

    Myslím, že autorovi dal za pravdu následující den po stávce, kdy se cyklo Praha s davem nadšeních čtvrtečních cyklistů vrátila do zajetých kolejí a víc cyklistů se již v ulicích neopakovalo. To jako důkaz pravdivosti zhora uvedeného by mohlo stačit ne?

    248 F1

    Už mi to nedá, i já si musím přisadit 🙂 Což o to, názory pana autora na cyklisty jsou dobře známé a nemá příliš smysl snažit se mu je vymluvit, byť některé pokulhávají. Co mě ale zaráží ještě víc je fakt, že si tak inteligentní člověk, jakým Jiří Červenka je (bez ironie) neuvědomuje, že takovéto štvavé a nenávistné články mohou některé slaboduché čtenáře, jakým jste například Vy, tak radikalizovat v jejich postoji proti cyklistům, že už aby se člověk pomalu bál vyjet si na svém velocipédu, protože za každým rohem může ve svém nadupaném supervoze číhat sice ekonomicky úspěšný, ale jinak zcela prostoduchý občan, který si přečtením (a nepochopením) podobného článku vsugeruje jakýsi pocit nadřazenosti nad cyklistou a náležitě se k němu podle toho také zachová. Pak už jen málo zbývá k tomu, aby si ekonomicky úspěšní a produktivní páni Trpišovští a jim podobní udělali kratochvíli ze sestřelování cyklistů do škarp, vytlačování ze silnice, nedávání přednosti, jejich záměrného ohrožování a podobně.

    Ano, i já jsem \“pumpičkář\“ a nestydím se za to. Podle mého názoru jsou cyklopruhy v Praze nesmysl, jsou úzké a nebezpečné, cyklostezky v Praze jsou a) předražené (mimochodem silnice jsou snad ještě předraženější…) b) nepoužitelné, protože jsou přeplněné inlinisty, matkami s dětmi a kočárky, psy apod. Jinými slovy, pokud se zrovna nestávkuje, může po Praze na kole jezdit jen blázen. A vyprošuji si, aby si nějaké občanské sdružené osobovalo právo hovořit i za mě. Jinými slovy – pokud budovat v Praze infrastrukturu pro cyklisty, tak co možná nejoddělenější od té pro automobily.

    A protože předjímám laciné argumenty některých fanatických automobilistů… ne, nejsem závistivý nemajetný chudák. Jen nemám potřebu někomu demonstrovat svůj ekonomický statut každodenní přítomností v dopravní zácpě.

    lojz

    Znát Hitler Červenku, tak byl Goebbels na pracáku. Dfens by se měl ráno podívat do zrcadla, jestli už mu Červenka neprolezl análem až do krku.

    Kubajsu

    Cyklopruhy jsou to nejlepší co Prahu v posledních letech potkalo. Pro kolo jsou široké zcela dostatečně (pokud je pro nějakého \“cyklistu\“ úzký, tak musí být ožralý jak doga a nemá na silnici co pohledávat), na mnoha místech díky tomu vznikla nová parkovací místa bez snížení kapacity křižovatek (pruhy pro auta u nás byly postaveny zbytečně široké – 3,5m, což nyní nemá smysl, když mají kamiony do Prahy zákaz vjezdu) a řidiči se slabším odhadem rozměrů auta mají dostatečně jasně dáno kde jet, aby byl boční odstup od cyklisty dostatečný.

    Naopak \“cyklostezky\“ umisťované na chodníky jsou pro přepravu odněkud někam zcela nepoužitelné z důvodu křížení stávajících komunikací a nutnosti dávat hromadu předností.

    A komu se zdají naše jízdní pruhy úzké, zajeďte se podívat do Rakouska, Německa (speciálně mě napadá třeba Mnichov) a jde to bez problémů…

    marozKO

    ehm.. co to je, ze nekdo \“linkuje\“…? tohle mi nejak uniklo 🙂

    Britas

    Už jsem četl několik článků tohoto autora, ale vždy mě po přečtení napadne to samé….\“ Vás museli ve škole pořádně mlátit\“ Zakomplexovaný chudák naštvaný na celý svět, který se realizuje vypouštěním hloupých, s realitou nesouvisejících blábolů ve snaze se ukázat lepším než ve skutečnosti je. Je evidentní proč je autoweb tam kde je když zaměstnává takovéto legrační, hloupoučké, přitom však arogantní postavičky.

    Nikto od teba nechce, aby si to chápal. Stačí keď to budeš rešpektovať.

    kryton

    Kdyby bylo ve článku slovo \“cyklista\“ a jeho mutace, nahrazeno jménem Jirka Červenka, tak bych se článkem beze zbytku souhlasil. Víc toho psát nebudu, protože nechci klesnout na autorovu \“úroveň\“.

    vasek2

    ziju v jinem state a v jinem hlavnim meste a smeju se Vasemu cechackovstvi. at si kazdy jezdi jak chce, tato vlastnost se jmenuje tolerance. Tady lide jezdi na vsem moznem a respektuji se. Tak proc se obouvate do jedne skupiny?

    co je ale problem prahy a pred par lety jsem tam par let zil,jsou zacpy. Kde je ucpano, je treba regulace, stezky pro cyklisty to nevyresi. Mozna par vycpanych prazanu zhubne a bude mene emisi a treba vice nehod.

    Problemem je dopravni lobby. Dokud nebude regulace dopravy v Praze a nebo vetsi kapacita silnic,coz pochybuji, tak se nic nezmeni. Takze bych se spise obouval do politku.
    Mam Prahu rad, ale je mi smutno z takovych prispevku tech, co v Praze ziji nebo pracuji…

    David S.

    Až budeš respektovat, že lidé kolem silnic mají právo na zdraví a klid, tak budu respektovat, že chceš bydlet ve šmoulově za Prahou (a do práce jezdit sockou :))

    Integrale

    S formou článku pana Červenky nesouhlasím. Nepovažuji každého, kdo se chce po Praze pohybovat prostřednictvím jízdního kola za fašistu, buzeranta, problémáka nebo otravu. To prostě NENÍ PRAVDA a je to tendenční osočování na principu kolektivní viny, které je stejně nepřípustné, jako žvásty Auto*Matu.

    Pokud ale vezmu v úvahu \“co tím chtěl básník říci\“, musím samozřejmě s obsahem článku souhlasit. Ano, jeden den občané Prahy preferovali jízdní kolo jako způsob dopravy, protože nestandardní situace je k tomuto závěru motivovala. Možná si někteří pochvalovali výlet na kole, ale v pátek již opět použili \“standardní\“ (tedy obvyklý; tím nechci říci, že pro nikoho není bicykl běžným dopravním prostředkem) dopravní prostředek. Z toho lze jednoznačně vyvodit závěr, že PRAŽANÉ NA BICYKLECH ZA STANDARDNÍCH PODMÍNEK JEZDIT NECHTĚJÍ I PŘESTO, ŽE KOLA MAJÍ A UMĚJÍ JE POUŽÍVAT, POKUD SITUACE VYŽADUJE NEBO POKUD JE TO VHODNÉ. O den později již to evidentně pro 90 % z nich opět vhodné nebylo. Jednoznačně tedy tato stávka ukázala, že problém není v tom, že by občané bicykly neměli, neznali nebo neuměli používat (jak se nás různé nátlakové skupiny snaží přesvědčit), ale nepreferují je jako vhodný denodenní dopravní prostředek.

    Co je ale na celé záležitosti nejvíc zarážející:
    1. proč obce pod vedením VOLENÝCH zástupců, kteří mají za úkol hájit zájmy svých voličů, omezují neustále motorizovanou individuální dopravu ve městech (od \“zklidnění dopravy\“ po parkovací zóny a snižování přepravní kapacity komunikací) místo toho, aby v souladu se zájmy svých voličů (z nichž si dovolím spekulovat je cca 80 % řidičů – tedy suverénní většina) naopak vytvářeli z veřejných prostředků co nejlepší podmínky právě pro individuální motorizovanou přepravu osob, kterou jejich voliči a občané evidentně preferují (výstavba vhodných komunikací, parkovacích kapacit, atd.)
    2. proč občané stále volí jako své zástupce lidi, kteří jim pouze znepříjemňují život různými omezeními a utahováním šroubů, místo toho, aby si zvolil za své zástupce lidi, kteří budou hájit jejich oprávněné zájmy?
    3. jak je možné, že hrstka cyklistických fanatiků má tak silnou pozici při prosazování neoprávněných zájmů marginální části voličů na úkor oprávněných zájmů valné většiny? Zvláště v kontextu \“stávky\“, která jednoznačně ukázala, že sice značná část voličů jsou příležitostní či sportovní cyklisté, ale pro běžné denní použití preferují zcela odlišný způsob dopravy. To přeci jednoznačně ukazuje na nedemokratičnost a nepřípustnost procesů v obecní správě!

    ...

    Hmm. Počítáte u toho s nutností mít v zaměstnání sprchu, nebo s tím že všichni budou v práci celý den smrdět potem jako dobytek? Myslím že ty sprchy zaberou docela dost místa, nehledě na investice 😉

    (Ano, samozřejmě si dělám srandu. Nicméně faktem je, že pokud někdo jezdí do práce na kole, neosprchuje se a pak tam celý den sedí a linou se z něj všelijaké vůně, mám chuť ho uškrtit.)

    Jirka Červenka, autoweb.cz

    K Vašemu prvnímu odstavci: Ani já ne a určitě uznáte, že nic takového ani nepíšu. Moje výhrady se týkají výhradně těch členů cyklistické obce, kteří si v provozu počínají v hrubém rozporu s elementárními zásadami zdravého rozumu nebo kteří aktivně usilují o regulaci automobilové dopravy jen pro regulaci samotnou. Čímž se elegantně dostáváme ke zbývající části Vašeho příspěvku: Ano, přesně to jsem tím chtěl říct a přesně k takovému zamyšlení jsem doufal některé čtenáře inspirovat.

    Ivo Petržílek

    Tak tohle je mazec… navrhovat posílení dopravy osobními automobily v Praze, mluvit o kolu jako o přežitém způsobu dopravy… autore, dojeď si do Vídně nebo aspoň do Pardubic, rozhlídni se tam kolem sebe a pak si sedni k počítači a maž a maž, dokud ti z toho tvého blábolu nic nezbude, pak ho celej přepiš, a pak se možná přiblížíš pravdě o přínosu jednotlivých dopravních prostředků ve velkoměstě (rychlost, cena, vliv na zdraví) a lidi si třeba přestanou myslet, že si z nich děláš srandu.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist