autoweb.cz > Zajímavosti o autech > Jak se za 20 let změnil trh s ojetinami? Od paštik se zájem zákazníků přesunul na zánovní vozy
Jak se za 20 let změnil trh s ojetinami? Od paštik se zájem zákazníků přesunul na zánovní vozy
Svět se mění, vše se vyvíjí a posunuje a mění se i zájem zákazníka o ojetá auta. Jestli na konci devadesátých let minulého století bylo běžné koupit auto staré jak Metuzalém, tak dnes jde obvykle zájemce o auto z druhé ruky k prodejci s podobnými nároky, jako kdyby mířil k dealerovi s novými vozy. Tedy minimálně podle vyjádření největšího tuzemského prodejci s ojetými automobily.
Dříve to v autobazaru byla výjimka, dnes jde po cca čtvrtstoletí o běžnou věc. Jak tedy s lety rostly nároky zákazníků českých autobazarů? Zatímco ještě v roce 1997 byly zánovní vozy v nabídce českých autobazarů naprostou raritou, letos už je každé sedmé vozidlo prodané v síti AAA AUTO mladší osmi měsíců.
Zákazníci již také na vozidla v této kategorii kladou prakticky úplně stejné požadavky jako na vozy přímo z výroby. I to je jedním z trendů, které za poslední čtvrtstoletí měnily tvář obchodu s vozidly z druhé ruky.
Vyplývá to ze statistik prodejce, který letos slaví pětadvacet let své existence na českém trhu. „Podrobné statistiky vedeme od roku 1997. Tehdy segment zánovních vozů,“ jak říká generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová, „tvořil jen zhruba jedno procento našeho odbytu.“
Jak na zkušební jízdu při koupi ojetiny?
Rady a tipy | vydáno 12. 1. 2017
Podle vyjádření dále můžeme zjistit, že „zákazníci, kteří hledají standardní ojetý vůz, mají na jeho výbavu zpravidla skromnější požadavky. Ale v případě zánovních vozů, o které je každoročně větší zájem, se tento rozdíl zcela stírá.“ A Karolína Topolová dále uvádí, že „na ně mají zákazníci úplně stejné nároky jako na poslední novinky na trhu, chtějí to nejlepší a nejnovější.“
zdroj: AAA AUTO