Škoda modernizovala hned dva modely zároveň. Naštěstí zůstala věrná spalovacím motorům

Mladoboleslavská automobilka představila omlazené verze nejprodávanějšího SUV a neméně oblíbeného hatchbacku. Řeč je o vozech Kamiq a Scala, které jsme měli možnost si prohlédnout naživo.
autosalon_martin-lankas_scalakamiq-1100x618.jpgCelá galerie 20 Zdroj: Škoda Auto

Nejdříve se podíváme na Škodu Scala. Ta na český trh přijela v lednu 2019 jako nástupce úspěšného modelu Rapid. Ačkoli se nový hatchback těšil a stále těší značné oblibě – momentálně je čtvrtým nejčastěji prodávaným vozem u nás. K číslům svého předchůdce se zatím nepřiblížil, i když se v průměru prodá přes 7,5 tisíce kusů ročně.

V době, kdy byly poprvé zveřejněny ceny, začínal na 394 900 Kč, což oproti doprodávajícímu Rapidu bylo o téměř 100 tisíc více. Pravdou je, že základ netvořila strohá výbava Access a ani se neobjevoval slabší, 95koňový litrový tříválec, nicméně v porovnání s obdobnou specifikací byl i tak rozdíl zhruba 50 tisíc. Tehdy se ještě navíc nabízel s naftovou šestnáctistovkou, ale po necelých dvou letech působení se s ní rozloučil.

Benzin naštěstí zůstává

Na ostatní motory naštěstí ani po modernizaci nezanevřel a nová Škoda Scala bude mít pod kapotou dobře známé benzinové pohonné jednotky. Základem se klasicky stane přeplňovaný tříválec o dvou výkonnostních verzích. Slabší zůstane na stejném výkonu rovných 70 kW, silnější litr naproti tomu posílí o 4 kilowatty na 85 kW. Navíc opět přidá možnost výběru mezi manuálem a automatem, podobně jako dostupná čtyřválcová patnáctistovka. Elektrifikaci se ovšem pětidveřový hatchback zatím úspěšně vyhýbá.

A to platí i pro malý crossover Škoda Kamiq, jenž se bude rovněž spoléhat na stejnou paletu motorizací jako jeho sourozenec. Ve srovnání s ním je z hlediska prodejů o stupeň úspěšnější a ve svém novém kabátě bude rozhodně chtít na své úspěchy navázat. Na českém trhu se poprvé objevil v roce 2019 a začínal na 379 900 Kč.

Co se změnilo?

Nová Scala po faceliftu získala mnohem dynamičtější vzhled. Vděčí za to hlavně přepracované přídi s novou mřížkou chladiče a užšími světlomety, ale také předváděnou top verzí Monte Carlo, která je specifická svými kontrastními černými detaily, s nimiž sama o sobě působí velmi sportovně. Při pohledu zezadu je patrný rozdíl ve tvarování difuzoru, a i světelný podpis je jiný, pronikavější. A když už jsme u zádi, tak páté dveře jsou nově otevíratelné pomocí virtuálního pedálu, ovšem za příplatek.

Agresivněji působí také nový Kamiq. Prospělo mu zúžení LED denního svícení a zvýraznění hlavních světlometů i vystouplejší gril. Na druhou stranu změny v zadní části už nejsou tak patrné, pouze se lehce podepsaly na spodní části nárazníku, mlhovkách a vnitřní uspořádání zadních světlometů je po úpravách v oblouku dělené. Všímaví čtenáři si určitě všimli, že oba modernizované modely se pyšní novým nápisem Škoda.

Možnost individualizace zahrnují tři nové designy kol. Velikosti disků jsou nicméně shodné s těmi, co už známe. Základem jsou tedy šestnáctky a lze obouvat až osmnáctky. Ty mimochodem můžete vidět na našich fotkách. Vedle standardních tlumičů bude k dispozici paket pro špatné cesty se zvýšenou výškou o 15 mm u modelu Scala a v nejvyšší specifikaci oba modely nabídnou za příplatek Sport Chassis Control s nastavitelnou tuhostí pérování a snížením podvozku o 15 mm, v případě Kamiqu o 10 mm.

Konec klasiky

Přesuneme se nyní dovnitř. Změny u Kamiqu a Scaly jsou ve srovnání s jejich předchozími verzemi pouze nepatrné, prakticky se týkají jen elektroniky. Hlavní odlišností je, že zcela zmizely analogové budíky a jsou nahrazeny virtuálním kokpitem o velikosti 8 palců, za příplatek až 10,25 palců. Středový dotykový displej se zvětšil z 6,5″ na 8,25″ a pozměnilo se i ovládání klimatizace.

V nabídce je nové čalounění z recyklovatelných materiálů a v obložení dveří i struktuře střešního okna jsou použita přírodní rostlinná vlákna z konopí a kenafu, což je vlákno získávané ze stonků ibišku konopovitého. Škodovka přidala také pár vychytávek jako je například kapsička na mobil v blízkosti USB portu pro cestující vzadu a ukládací box. Už ve standardu naleznete vylepšený brzdový asistent s prediktivní ochranou chodců a rozpoznávání dopravních značek.

Cena neznámá

Oba modely se budou od začátku prodávat v celkem třech výbavách se čtyřmi variantami interiéru. Nejnižší stupeň ponese název Selection, bohatší úroveň pak Top Selection, jež nahradí nejprodávanější verzi Style, a vrcholem nabídky zůstane Monte Carlo.

České zastoupení automobilky Škoda Auto pro začátek prodejů připravilo speciální nabídku vozů Scala First Edition a Kamiq First Edition, obsahující nejdůležitější novinky modernizovaného provedení modelů. Doporučená prodejní cena obou aut začíná na částce  599 900 Kč a k zákazníkům se dostanou již v prvním kvartálu roku 2024.

 

 

9.8.2023 7:16| autor: Martin Lankaš | zdroj: autorský text, Škoda Auto

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist