Tohle brutální SUV se brzy bude prodávat i v Česku. Má přes 1000 koní a je z Číny

Automobilka Dongfeng začne do Evropy dovážet unikátní terénní vůz, který vyrábí sesterská značka M-Hero. Brutálně vypadající model s označením 917 pohání buď čistě elektrický pohon, nebo plug-in hybridní systém.
dongfeng-mengshi-_3_-1100x618.jpgCelá galerie 7 Zdroj: Tiskový servis M-Hero

Na fotkách vypadá jako vozidlo z postapokalyptických filmů, avšak nejde o žádnou filmovou maketu či pouhý koncept, ale M-Hero 917 zaštiťovaný Dongfengem je sériově vyráběný vůz, který už v průběhu tohoto roku dorazí i na evropský trh. Tedy aspoň to tak Číňané prezentují. Šílený off-road se přitom dá sehnat za poměrně rozumné peníze. Na svém domácím trhu se prodává od dvou milionů korun.

Recenze Fordu Bronco

Tank pro civilisty s výkonem Bugatti Veyron

Automobilka Mengshi, známá také pod anglickým názvem M-Hero, je součástí čínského automobilového koncernu Dongfeng. Značka se dříve věnovala výrobě vojenských obrněných vozidel, nicméně od roku 2022 se plně zaměřila na vývoj svého prvního civilizovaného modelu 917. Brutálně vypadající terénní SUV na délku měří pět metrů, je široké 208 centimetrů a především váží neuvěřitelných 3,3 tuny. A proč je vůz tak těžký?

Může za to robustní karoserie a především pohonné ústrojí, které v případě M-Hero 917 zastupuje elektřina. Ano, doopravdy se jedná o elektromobil. Vrcholná verze ve svých útrobách skrývá čtyři elektromotory (každý na jednom kole) s celkovým výkonem 1088 koní a mamutím točivým momentem 1400 Nm. Jen pro představu, to jsou hodnoty Bugatti Veyron nebo Tesly Modelu S Plaid.

Jenže kdo se ve světě elektromobility alespoň trošku pohybuje, tak ví, že auto s takto obrovským výkonem a hmotností nemá šanci s konvenčním akumulátorem daleko dojet. Proto se inženýři rozhodli M-Hero osadit nevídaně velkou baterií o kapacitě 142,7 kWh. Tu automobilka Dongfeng odebírá od společností CATL, se kterou spolupracuje třeba i koncern Stellantis. Díky gigantické zásobě energie by měl čínský mastodont na jedno nabití ujet až 500 kilometrů.

Ovšem značka M-Hero předpokládá, že lidé budou chtít model 917 využívat i na náročné expedice, kde akční rádius půl tisíce kilometrů nemusí stačit. Proto vedle čistě elektrické varianty představila i verzi s prodlouženým dojezdem, která namísto velkého akumulátoru spoléhá na benzinový generátor v podobě přeplňovaného 1,5litrového motoru s výkonem 197 koní. Ten vytváří elektrickou energii, která putuje do 66kWh baterie a následně do tří elektromotorů o celkovém výkonu 816 koňských sil . V kombinaci s 85litrovou palivovou nádrží tak plug-in hybridní M-Hero ujede na jedno natankování přes tisíc kilometrů.

Z venku je to tank a vevnitř limuzína

Model 917 je vlastně takový optický klam. Zatímco zvenčí vypadá jako tank připravený do války, v kabině naopak připomíná luxusní Mercedes-EQS SUV. Celý interiér je obehnaný kůží a moderní přístrojové desce vévodí tři obrovské obrazovky – 15,6palcový centrální displej na ovládání funkcí auta a multimediálního systému, 12,3palcový virtuální kokpit řidiče a jako bonus stejně velký panel pro spolujezdce.

A kolik si Číňané za takto unikátní off-road s výkonem přes tisíc koní účtují? Překvapivě mnohem méně, než by se dalo čekat. Na tamějším trhu se M-Hero 917 s prodlouženým dojezdem (plug-in hybridem) prodává v přepočtu za dva miliony korun a čistě elektrická verze za 2,2 milionu Kč. Do Evropy by měl Dongfeng začít auta dovážet už v průběhu tohoto roku, přičemž jako první dorazí na území Německa, Francie, Norska a Švédska. Jaká bude evropská cena, to se zatím neví.

28.2.2024 7:16| autor: Robin Běhal

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist