MG3 varováním pro Fabii, rychlý fastback MG 7 zatím na čekačce. V Ženevě ale zářil i Cyberster

Automobilka MG hodlá na českém trhu dál expandovat, rozroste se i mimo segment SUV. Bude zajímavé sledovat, jak si s tím zaběhlá konkurence poradí.
mg-7-1100x618.jpgCelá galerie 17 Zdroj: Martin Tomaides

Když značka MG v létě roku 2022 vstupovala na český trh, přicházela s ní i velká vlna očekávání. A to nejen proto, že tradiční britskou automobilku teď vlastní čínský koncern, ale také proto, že dříve měly její logo na přídi sporťáky, zatímco teď to jsou cenově dostupná SUV.

Úspěch na českém trhu ale zaznamenala obrovský, třeba model ZS se stal jedenadvacátým nejprodávanějším vozidlem roku 2023 (2034 kusů) a nechal za sebou třeba Toyotu RAV4, Ford Kuga či Volkswagen Touran. Takže proč se nepustit dál?

Malý, ale hbitý hybrid

Na ženevském autosalonu měl světovou premiéru 4,1 metru dlouhý hybridní hatchback MG3 a musím řict, že mě zajímal hodně. Je jasné proč, prosadit se v tomto segmentu není zase tak snadné. Auto má stejně jako jeho větší sourozenci jednoduché a sympatické tvary, předvedlo se ve výrazné modré barvě a kromě výhodné ceny by mělo nabídnout i slušné jízdní vlastnosti. Přesně proto jsem si na shrnutí plachty z auta počkal.

Nabízené bude ve třech výbavových stupních s dvojicí LED displejů, přístrojový štít bude o velikosti 7 palců, infotainment pak 10,25 palce a vedení automobilky slibuje například vylepšenou grafiku. Navigace bude v základu a stejné to je i s podporou chytrých telefonů, využíváním moderních bezpečnostních asistentů, zadní parkovací kamerou či zárukou na 7 let či 150 tisíc ujetých kilometrů.

A třeba zavazadlový prostor? Největší v segmentu malých vozů s hybridním pohonem. Ano, jde totiž o první model MG s klasickým hybridním systémem nazvaný Hybrid Plus. Zahrnuje pětici klíčových součástí – spalovací motor, převodovku, baterii pohonu, elektromotor a generátor energie.

Znamenat by to mělo to, že MG3 bude nejlépe akcelerující hybrid ze segmentu malých vozů, stovku by měl zvládnou za 8 sekund. Systémový výkon činí 143 kW a papírově by mohl dosáhnout spotřeby 4,4 litru, k čemuž napomáhá baterie pohonu o kapacitě 1,83 kWh, se kterou si řidič užije dlouhý čistě elektrický dojezd.

Škodováci by raději měli zbystřit, koncernová vozidla sice minimálně na pohled používají třeba v interiéru kvalitnější materiály, ale tohle autíčko vypadá vážně dobře a už teď je jasné, že se bude prodávat. Hybridní model dorazí do Česka v květnu, čistě benzinový pak v září.

Krásný sedan zatím na čekačce

Na stánku MG tento přírůstek přitahoval pozornost, nedá se říci, že ne, ale jinak ho zastínily jiné modely značky, které patřily k tomu nejatraktivnějšímu, co bylo ve Švýcarsku k vidění. A to bez nadsázky.

Například sportovní sedan MG 7, který demonstroval, že automobilka se nemusí nutně držet jen konzervativních tvarů, ale může se pustit také do divočejších nápadů. A uspět. Sytě zelený vůz se zkosenou zadní částí by na silnicích mohl vzhledově konkurovat těm nejelegantnějším liftbackům.

Pohled na auto byl v porovnání s hladce střiženými elektromobily v okolí velmi osvěžující. LED světlomety, vystouplé blatníky, spoiler a difuzor se čtyřmi koncovkami výfuku. To na člověka milujícího tradiční pohony působí jako pohlazení. A snadno lze věřit tomu, že 4,8 metru dlouhý fešák je tam nemá jen na efekt.

Dovnitř jsem se bohužel usadit nezvládl, ale evidentně jsem byl jedné fešné hostesce sympatický, tak mi otevřela alespoň okénko, abych mohl do interiéru alespoň nahlédnout. Nejvíce mě zaujal 33palcový panel přistrojové desky, kvalitně vypadající materiály a lehkost a vzdušnost sportovně střiženého interiéru.

Vůz je zařazený do sekce Black Label, tam hodlá MG řadit své prémiovější modely. Kdy a zda se objeví na evropských silnicích je nejasné, pozornosti si ale v Ženevě získal vůz tolik, že by to klidně mohlo být velmi brzy. Vedení automobilky aktuálně prověřuje obchodní potenciál a kupní sílu modelu a je možné, že v Evropě, nebo aspoň v některých částech, by jezdit mohl.
Nebudu lhát, třeba verze 405 VTGI Trophy s přeplňovaným dvoulitrem, devítistupňovým automatem a výkonem 261 koní zní hodně lákavě.

Cyberster? Ano, prosím

O pozornost se MG 7 přetahovalo s elektrickým sporťákem zvaným Cyberster, který byl vystaven v decentně stříbrné metalíze, ale to bylo tak to jediné usedlé, co kabriolet s energickým designem ukázal. Pro jistotu měl ještě dveře otevřené šikmo nahoru, jako v dobách drsných italských supersportů. Kdyby náhodou hrozilo, že ho přehlédnete. Což se ale úplně nemohlo stát.

Cyberster, který je mimochodem prvním sériově vyrábeným elektrickým kabrioletem světa, už se na podzim oficiálně představil i v Česku, ale to nevadí. Tohle auto patří mezi ty modely, na které se člověk může dívat dlouho. Protáhlé přední světlomety, divoce tvarovaný zadní nárazník a futuristicky, ale funkčně vypadající interiér člověka nutí se zamyslet nad tím, jestli Cyberster bude jezdit tak dobře, jak vypadá.

V základní verzi bude mít auto pohon zadní nápravy a poskytne výkon zhruba 300 koní. Energii bude čerpat z 64kWh nebo 77kWh baterie. Vrcholná verze má dva elektromotory, 530 koní a točivý moment 700 Nm. Stovka za 3 vteřiny, to už pak možná i petrolhead odpustí, že neslyší burácející motor.

Co se mi hodně líbilo byla péče o detaily, Cyberster na první pohled vypadá, že je zpracován takřka s německou přesností a precizností. Specificky tvarovaný interiér je hodně orientovaný směrem k řidiči, na něj míří středový panel i displej infotainmentu.

Na efekt se mu těžko něco vytýká, nezbývá než se těšit na osobní zkušenost. Do Česka by se měl vůz dostat zhruba v polovině tohoto roku.

8.3.2024 7:16| autor: Martin Tomaides | zdroj: KPMG

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist