Bude vítězem ankety Auto roku 2024 v České republice elektromobil, nebo luxusní manažerský vůz? Známe finalisty

Dva zástupci prémiového segmentu, dva elektromobily a vůz prodávaný výhradně s pohonem všech kol. Tak si zdejší motorističtí novináři představují finalisty letošního ročníku ankety.
mixcollage-15-dec-2023-11-07-am-3810-1-1100x618.jpg Zdroj: Autoweb

Odborná porota složená z 20 českých motoristických novinářů reprezentujících široké spektrum čtenářů, diváků a posluchačů na základě svých zkušeností z 1. kola jízd letošního ročníku ankety Auto roku vybrala pět finalistů. Porota byla ve svém výběru údajně velmi  jednotná a pětice finalistů získala ze 100 možných celých 65 hlasů. Jak tedy vypadá finálová pětka?

BMW řady 5

Úspěšný příběh BMW řady 5 Sedan se datuje od roku 1972. Tehdy byla představena první generace tohoto sportovně elegantního čtyřdveřového sedanu. Od té doby celosvětová obliba BMW řady 5 Sedan neustále roste. Díky své nezaměnitelné kombinaci dynamických jízdních vlastností a vysoké úrovně komfortu při cestách na dlouhé vzdálenosti se tento vůz stal ztělesněním manažerského sedanu. A plným právem nyní zaujímá svou pozici mezi finalisty ankety

Hyundai Ioniq 6

Vlajková loď automobilky Hyundai změnila vnímání elektromobility. Ioniq 6 je druhým členem produktové řady pro elektromobily Ioniq. Naplno využívá  architekturu platformy E-GMP, která umožňuje 800-V ultrarychlé dobíjení z 10 na 80 % za pouhých 18 minut a výjimečně prostorný interiér. S ultra nízkým koeficientem odporu 0,21 je Ioniq 6 jedním z nejaerodynamičtějších a nejúspornějších elektromobilů na trhu. Dle standardu WLTP je dojezd tohoto elektrického streamlineru 614 km. Možná právě proto se porotcům líbí.

Kia EV9

Kia EV9 je přes pět metrů dlouhé SUV až pro sedm cestujících, které je čistě elektrické. Nabízí dojezd více než 560 km, množství bezpečnostních asistentů a netradičních funkcí, jako například možnost otočení druhé řady sedadel (v případě 6místné verze) proti směru jízdy. Model má rovněž k dispozici funkci ultrarychlého dobíjení, která umožní dobít akumulátor na 250 kilometrů jízdy už za 15 minut nebo dobít kapacitu akumulátoru z 10 % na 80 % za 24 minut. Jako vůbec první vůz v České republice disponuje i funkcemi V2H a V2G, umožňujícími elektřinou z akumulátoru vozu napájet dům nebo ji vracet zpět do sítě.

Mercedes-Benz třídy E

Mercedes-Benz vyrobil od roku 1946 již více než 16 milionů vozidel vyšší střední třídy. Historie Třídy E sahá až k samým počátkům značky. Na začátku 20. století uvedly příslušná vozidla na trh předchozí společnosti, z nichž vznikl Mercedes-Benz. Nový sedan Třídy E má klasické tříprostorové proporce a propracovanou aerodynamiku, která přispívá k nízké spotřebě a emisím, ale i tradičně vysoké úrovni cestovního komfortu. Maska chladiče s trojrozměrným designem má v závislosti na výbavové linii buď progresivní, nebo klasický styl. Na přání se dodává osvětlení rámečku masky chladiče. Prostě manažerská klasika.

Subaru Crosstrek

Crosstrek, obdařený robustním, sportovním designem v kompaktní karoserii, nabízí výkon plnokrevného SUV. Vděčí za to symetrickému pohonu AWD od Subaru, který z něj činí všestranný SUV crossover vhodný do každých jízdních podmínek, ať už ve městě nebo při dobrodružstvích v přírodě. Vůz v závislosti na konkrétním trhu nesl dvě označení, „Crosstrek“ nebo „Subaru XV“. Počínaje touto třetí generací se název sloučil na globální Crosstrek.

13.12.2023 4:42| autor: Sabina Sarkisovová | zdroj: BMW, Hyundai, Kia, Mercedes-Benz, SDA, Subaru

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist