Objednávejte, dokud jsou. Sportovní Hyundai Ioniq 5 N začíná na cenovce 1,8 milionu korun a slibuje naprosto jiný zážitek z řízení

Dva elektromotory o výkonu 650 koní slibují zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy. Hyundai Ioniq 5 N změní český trh s elektromobily k nepoznání. Tady si přijdou na své i petrolheadi.
20230713_171940-1100x618.jpg Zdroj: Sabina Sarkisovová

Když si Hyundai v létě tohoto roku vybral pro představení svého nového Nkového modelu (elektromodelu) právě motoristický svátek v podobě festivalu v Goodwoodu, všichni si ťukali na čelo. Vždyť jak by mohl elektromobil konkurovat autům s vůní benzínu. A hle? Po pár měsících to může zjistit i český zákazník. A nebude vůbec zklamán. Protože model Ioniq 5 N slibuje opravdové divy.

Ceny směřují ke 2 000 000 Kč

Standardem nabídky je výbavový stupeň N za cenu 1 799 990 Kč s elektronicky řízeným diferenciálem e-LSD, 21“ kovanými koly, čtyřpístkovými třmeny vpředu a brzdovými kotouči Performance o průměru 400 mm vpředu a 360 mm vzdadu, elektronicky řízenými tlumiči, sportovními sedadly s kombinací látky a kůže, nebo řadou bezpečnostních systémů a moderních prvků výbavy, známých ze standardní verze modelu IONIQ 5.

Výbavový stupeň N Everyday za 1 839 990 Kč mění čalounění sportovních sedadel na kombinaci alcantary a kůže a navíc přidává jejich ventilaci.

Zákazníci mohou navíc sáhnout pro dalších příplatkových prvcích, jakými jsou pastelové, metalické či matné laky, nebo fixní panoramatické střešní okno.

A o čem Nkový model je?

Designéři se vyřádili na přední části, kde maska chladiče doznala nového grafického zpracování. Samozřejmě nesmí chybět otvory systému vzduchových clon a vzduchové klapky pro intenzivnější chlazení. Sytě oranžové lízátko a stejně barevné mohutné prahy zase dávají znát, že s tímhle vzbudíte pozornost všude tam, kam přijedete. To vše posazené na 21palcových kolech prostě dává smysl. Změnou prošel i interiér. „Opravdu pyšní jsme na nově navržený volant se snadno dosažitelnými tlačítky N pro nastavení požadovaného jízdního režimu. Řidič si může jízdní režimy individualizovat a uložit pro každé tlačítko v různých kombinacích. Zároveň jsme velmi zapracovali na tom, aby sportovní jízda v Nku byla pohodlná, a proto jsme středovou konzoli namodelovali tak, aby oplývala měkkými opěrnými ploškami v oblasti kolen a lýtek, jakož i posuvnou loketní opěrkou,“ popisuje změny uvnitř vozu Albert Biermann, výkonný technický poradce Hyundai N.

Co zajímavého v uatě najdete?

Zvuk. Ano, čtete správně. Tzv. systém N Active Sound + využívá systém 10 reproduktorů (osm vnitřních, dva vnější), který řidičům nabízí tři různé akustické motivy, které si při jízdě mohou zvolit. „Ignition“ napodobuje zvuk spalovacích motorů Nkových modelů značky. „Evolution“ je charakteristický zvuk vysokovýkonného vozu inspirovaný prototypem RN22e a nakonec „Supersonic“, který reprezentuje zvuk stíhacího letadla. Dále tu najdete softwarovou funkci N Pedal, která  umožňuje okamžitou změnu směru jízdy při otočení volantu na vjezdu do zatáčky a vyšší citlivost pedálu plynu, a to i přes vyšší hmotnost auta (2,2 tuny). Používá podobnou technologii jako rekuperační brzdová soustava systému u klasických Hyundai elektromotorů. Na rozdíl od něj to zde ale není o jemnosti a hospodárnosti, ale o rychlém průjezdu zatáčkou. A  Ioniq 5 N umí i „řadit“. Má k tomu přirazenou konkrétně pojmenovanou funkci N e-shift. Ta napodobuje automatickou osmistupňovou dvouspojkovou převodovku spalovacích vozů divize N. Je schopna simulovat řazení regulací točivého momentu elektromotoru, a to včetně charakteristického „trhnutí“ v průběhu řazení. Hyundai chce tímto krokem dokázat, že jízda ve sportovním elektromobilu je vášnivým zážitkem plným adrenalinu.

No tak co říkáte, pořídíte si ho?

Další novinky ze světa elektrických supersportů

Porsche chce získat zpátky titul nejrychlejšího auta na Nürburgringu. Současného leadera Mercedes-AMG One hodlá sesadit elektromobilem

Porsche chce získat zpátky titul nejrychlejšího auta na Nürburgringu. Současného leadera Mercedes-AMG One hodlá sesadit elektromobilem

Koncept Mission X je předurčením toho, jak má vypadat budoucí nejrychlejší vůz planety. Plánuje porazit Mercedes-AMG One i Rimac Nevera

22.11.2023 1:16| autor: Tomáš Malík | zdroj: Hyundai

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist