Nová generace Škody Superb vzniká v bratislavském závodě. K její výrobě se používají roboti, které najdete i v amerických zábavních parcích

Přesně před týdnem sjela u našich slovenských bratrů z pásu první zákaznická Škoda Superb. Společnost ji na lince ale dělá i Volkswagen Passat Variant. Oba vozy se zde vyrábí díky projektu Beta +.
20231201_114049-1100x618.jpg Zdroj: Sabina Sarkisovová

Projekt Beta + je společným dítětem značek Škoda a Volkswagen, do kterého bylo nainvestováno něco kolem půl miliardy euro. Díky této synergii si tyto dvě značky mohly „přerozdělit“ práce a zefektivnit výrobu. Například oddělení vývoje Volkswagen se postaralo o platformu pro všechny modely obou značek a vývojáři ze Škodovky zase zastřešili vývoj všech modelů pro obě značky.

Výsledek této „spolupráce“ pak můžete vidět v té nejmodernější lince/hale, která je zbrusu nová, čistá a do níž Škoda Auto instalovala 500 nejmodernějších strojů Kuka s vymazleným softwarovým řešením. Pro zajímavost a vypíchnutí toho, jak daleko je tato společnost (Kuka) se svou robotizací – jejich roboti se využívají v amerických zábavních parcích při virtuálních jízdách pro lidi. Můžete si tak být jisti, že pokud s vámi mává robot Kuka, tak jeho práce při svařování a jiných úkonech na výrobní lince Superbu, bude více než přesná.

Nicméně k samotné výrobě Superbu. Ta se přesouvá po dlouhých letech z českých Kvasin do bratislavského výrobního závodu v Devínské Nové Vsi hlavně z důvodů uvolnění kapacity, která bude využita pro výrobu staré známé Octavie. Nyní se už s námi podívejte, jak samotná výroba Superbu vypadá.

Jak vypadá samotná výroba?

Začíná se u dílů karoserie. Mnoho z nich se lisuje v bratislavském závodě a kompletace probíhá v nové karosárně, v hale, kde kromě zmiňovaných moderních strojů jsou i další ovládací řídící zařízení spolu s pokročilou technologií lepení dílů. Komplexní modernizace výrobní haly zahrnovala i instalaci automatizačních manipulačních zařízení, průmyslových kamerových systémů a dalších technologií pro montážní linku. Vedle toho byla oblast výroby podvozků upravena tak, aby bylo možné na jedné lince vyrábět i plug-in hybridní verze.

Zásadní proměnou zde prošla také lakovna, čímž bylo dosaženo vylepšených hodnot v oblasti ekologie. Přínosem pro ekologičtější provoz je například zavedení nových lakovacích kabin vybavených moderními systémy cirkulace vzduchu se schopností zachycovat těkavé organické látky.

Načasování výroby

Výrobu čtvrté generace modelu Škoda Superb zahájila verze kombi, po níž bude v první polovině roku 2024 následovat hatchback. Z linky tak budou postupně sjíždět tři benzinové jednotky a dva naftové agregáty. Nesmíme ale zapomenout i na novou plug-in hybridní jednotku, která je určena výhradně pro verzi kombi, a také mild hybridní verzi, která bude u Superbu použita poprvé.

Ohlédnutí do historie

První tři generace modelu Superb se od roku 2001 vyráběly v českých Kvasinách, čtvrtá generace už sjíždí ze zmiňované linky v Bratislavě. Zdejší automobilka založená na počátku 70. let minulého století jako Bratislavské automobilové závody dodávala v minulosti do Mladé Boleslavi nejen komponenty, ale vyráběly se zde i celé vozy Škoda. Například ve své době populární kupé Garde a Rapid. V čerstvé paměti pak zůstává třeba Škoda Citigo nebo Karoq.

8.12.2023 7:05| autor: Sabina Sarkisovová | zdroj: Škoda Auto

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist