Aston Martin DB12 poprvé v Česku! Tradiční motor V12 nahradil ještě silnější osmiválec od Mercedesu s výkonem 680 koní

Nová éra britské značky je tu a příjíždí ve velkém stylu. Automobilka vsadila na menší počet válců a techniku od Mercedesu
20231012_130715-1100x618.jpgCelá galerie 10 Zdroj: Robin Běhal pro Autoweb

Jako jedni z prvních novinářů v Česku jsme si měli možnost zblízka prohlédnout nový model Aston Martin DB12. Novinka nemohla přijít v lepší dobu, jelikož legendární britská automobilka letos slaví 110. výročí od svého založení a zároveň tomu je přesně 75 let od doby, kdy z výrobní linky sjel první Aston Martin s označením „DB“.

Restart ve velkém stylu

Společnost z Gaydonu před dvěma lety získala nového investora – kanadského miliardáře Lawrence Strolla, díky kterému se znovu postavila na nohy a zároveň začala závodit ve formuli 1. Strollovi se navíc povedlo protlačit modely Aston Martin DBX a Vantage do role Safety caru a Medical caru F1 a tím je dostal do povědomí miliónům lidí. Z nevýrazného hráče na trhu se tak stal plnohodnotný soupeř konkurující Maserati, Bentley, Porsche či Ferrari.

A výrobci exkluzivních aut mají důvod k obavám, jelikož Britové na trhu uvedli dlouho očekávaný Aston Martin DB12, který má za úkol odstartovat novou éru značky s dlouholetou a pestrou historií. Nový Super Tourer (jak ho automobilka ráda označuje) vyměnil původní legendární dvanáctiválec za menší dvakrát přeplňovaný motor V8 4.0 litru z dílny Mercedesu. Ten je výrazně lehčí a dokáže ze sebe vymáčknout až 680 koní a 800 Nm točivého momentu. To je dostatečný výkon k tomu, aby model DB12 se zadním pohonem zrychlil z 0 na 100 km/h za 3,6 sekundy a mohl jet maximální rychlostí až 325 kilometrů za hodinu.

Novinky se ale neukrývají pouze pod přední kapotou. Na prezentaci jsme se dozvěděli, že Aston výrazně zapracoval na podvozku. Ten je osazen tužšími stabilizátory a novými adaptivními tlumiči. Evolucí prošel také elektronicky ovládaný samosvorný diferenciál či systém kontroly trakce. Nezapomnělo se ani na výkonnější brzdy, které je možné obohatit o karbon-keramické kotouče s vyšší odolností a úsporou hmotnosti až o 27 kilogramů.

Tradiční recept v moderním podání

Design nového Aston Martinu je kapitola sama o sobě. Britská automobilka nezklamala a opět stvořila umělecké dílo na čtyřech kolech. Model DB12 si zachoval tradiční prvky svých předchůdců a pouze je přenesl do moderní doby. Zcela upřímně nám při pohledu na novinku spadla brada. Uchvátila nás dynamická silueta s výraznou splývavou zádí, na kterou krásně navazují mírně upravené zadní světlomety. Aston Martin DB12 působil sportovně, ale zároveň nesmírně elegantně – jako kdyby se atlet oblékl do luxusního smokingu.

To samé se dá říci o interiéru, kterému vévodí prvotřídní materiály a moderní technologie. Na laciné plasty rovnou zapomeňte, kabina je samá kůže a karbon. Dominantou „snobské“ palubní desky je pak 10palcový displej s novým multimediálním rozhraním, kterému sekunduje plně digitální přístrojový štít. I když se ale jedná o nejmodernější Aston Martin současnosti, stále si zachoval část fyzických ovladačů na ovládání ventilace, médií, jízdních režimů a dalších funkcí vozu.

Nový britský Super Tourer je na trhu od září a jeho pořizovací cena začíná na zhruba 240 tisíc euro bez daně, což je v přepočtu bezmála 6 milionů korun. V blízké době světlo světa spatří i verze bez střechy, která ponese označení Volante.

Další novinky ze světa elektrických supersportů

Porsche chce získat zpátky titul nejrychlejšího auta na Nürburgringu. Současného leadera Mercedes-AMG One hodlá sesadit elektromobilem

Porsche chce získat zpátky titul nejrychlejšího auta na Nürburgringu. Současného leadera Mercedes-AMG One hodlá sesadit elektromobilem

Koncept Mission X je předurčením toho, jak má vypadat budoucí nejrychlejší vůz planety. Plánuje porazit Mercedes-AMG One i Rimac Nevera

13.10.2023 7:21| autor: Robin Běhal | zdroj: Tiskový servis Aston Martin

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist