Nejlepší auta roku 2019: Co jsme letos řídili nejlepšího?

Rok 2019 se nezadržitelně blíží ke svému konci, a tak je na čase chvilka bilancování. Jaká auta nás letos opravdu chytla za srdce, která překvapila a která zase zklamala? Tady je náš přehled.
dsc00944-745736-1100x618.jpg Zdroj: Goodyear

Uplynulý rok 2019 byl opět velmi plodný na automobilové novinky. Některé nám pod rukama proběhly, aniž bychom si na ně ještě někdy vzpomněli, na jiné bychom zase nejraději zapomněli. A pak je tu desítka aut, kterou si budeme pamatovat navždy. Jaká auta do ní patří?

Rolls-Royce Dawn

Můžete na světě řídit něco víž než Rolls-Royce? Tohle byl nejluxusnější, nejdražší, nejpompéznější a zdaleka také nejpomalejší zážitek letošního roku, protože za volantem Rollsu prostě není kam spěchat. O to déle si ho užijete.

BMW M2 Competition

Je akorát silný, aby to nebylo moc, vypadá skvěle a je s ním děsná zábava. Nejvíc klasické BMW, které si můžete koupit – kupé s řadovým šestiválcem, manuální převodovkou a pohonem zadních kol se samosvorem. Lepší než větší bráškové? Jednoznačně. Tohle je prostě nejlepší emkový bavorák současnosti!

Toyota Yaris GRMN

Letos jsme řídili spousu velmi dobrých hot-hatchů, tak proč zrovna Yaris GRMN? Jednoduše proto, že je z úplně jiného těsta než ostatní. Čtyřválec 1,8 litru s kompresorem je unikátní, samo auto je exkluzivní limitka a navíc skvěle funguje. Je to krásný návrat k jednoduchosti a přímočarosti ostrých hatchbacků 90. let.

Kia Stinger 3.3 V6

Kde jsou ty časy, kdy jsme se korejským autům vysmívali? Tohle auto svoji zemi reprezentuje svkěle. I na takových místech, jakým je Severní smyčka Nürburgringu. Stojí za ním bývalý šéf divize BMW M a je to z něj cítit. Jezdí prostě jako korejský bavorák. Před 15 lety. A to je pochvala!

Ford Mustang Bullitt 5.0 V8

Ford Mustang válcuje svoje konkurenty nejen co se týče prodejů, když je nejúspěšnějším sportovním autem na světě, ale hlavně také na silnici, a to dokonce i ty evropské. Ve filmové edici Bullitt má ještě silnější atmosférický osmiválec, vydapá pekelně a hlavně má charakter jako žádné jiné auto na světě.

 

 

Suzuki Jimny 1.5 VVT

Se svým vyjukaným výrazem vypadá, jako by se chudáček ztratil někde v lese, opak je ale pravdou. Suzuki Jimny totiž v terénu strčí kdejakého mastodonta do kapsy. Uvnitř je mrňavý, na silnici nepohodlný, ale naprosto k sežrání!

 

Mercedes-AMG GT 63 S 4Matic+ 4dveřové kupé

Co čekáte od expresní limuzíny se znakem Mercedesu? Všechno, jenom ne tohle! AMG GT4 není žádná rozměklá květinka, která jezdí jenom trochu rychleji, ale je to bez přehánění čtyřdveřový supersport. Je extrémně rychlé, extrémně nepohodlné a extrémně hlučné. Je naprosto zbytečné a úplně nesmyslné. A proto ho máme tak rádi.

Porsche 911 GT3 RS

Aboslutní vrchol, který může automobilový nadšenec řídit. Uječená bestie, která div neutočí ze svojí klikovky klobásu, zatáčí ostře jako nic na světě a svojí syrovostí vás aboslutně pohltí. Nejlepší okruhová hračka všech dob!

Peugeot 108 1.0 VTi

Malý prcek do města mezi drahými a silnými auty, co ten tady dělá? Peugeot 108 je úžasnou ukázkou toho, jak málo od auta potřebujete. Všude se vejde, nic nežere, něco málo odveze a je děsná sranda ho řídit rychle. Užijete si větší zábavu než v kdejakém ostrém hatchbacku. Škoda, že jsme ho museli po půl roce zase vrátit.

Alpine A110

Francouzská konkurence Porsche Cayman se povedla na jedničku. Zákazníky mu nepřebere a zdaleka není ve všem dokonalá, ale jezdí opravdu moc hezky. Má slušný motor, skvostný podovzek a vkusný retro design. Tahle věcička na nás zapůsobila dokonce víc než věhlasné Ferrari 488 GTB. A to je co říct!

Překvapení roku: Kia ProCeed GT

Přiostřený kombík, který nabídne styl módních „lovečáků“ se slušnou dynamikou warm-hatche a schopností skvěle a zábavně fungovat i na Nordschleife. A hlavně vydává pekelný zvuk. Rozhodně nejlépe znějící čtyřválec současnosti!

Ojetina roku: Porsche 911 Carrera S

Porsche 911 GT3 RS nás opravdu okouzlilo, ale nešlo by to levněji? Zajímavou alternativou může být ojetá Carrera S generace 997, protože má atmosférický šestiválcový boxer, manuál, pohon zadních kol se samosvorem a chirurgicky přesné řízení s hydraulickým posilovačem. Nic víc v opravdovém řidičském autě nepotřebujete.

Veterán roku: Jaguar E-Type 4.2

Nejvíc sexy auto všech dob, to samo o sobě musí stačit. Přidejte k tomu šťavnatý velkoobjemový šestiválec s charismatickým chraplákem, malebný závodní okruh ve Skotské vysočině a volant na „špatné“ straně, a dostanete velmi výjimečný řidičský zážitek roku 2019.

Závoďák roku: Formule Renault 2.0

Formule 1 je to nejvíc, absolutní vrchol a sen snad každého automobilového nadšence, na tom se určitě shodneme. Tohle je možná o tři třídy níž, nicméně brutalitou jednoznačně nejintenzivnější řidičská zkušenost nejen roku 2019, ale celého života. Monopostu s křídly se prostě nic nevyrovná!

Evergreen roku: Subaru BRZ Spec.S

Co by to bylo za rok, kdybychom alespoň jednou neusedli za volant Subaru BRZ, našeho nejmilovanějšího lidového sporťáku? Letos jsme ho vytáhli na dobrodružný road-trip po Rumunsku a na nejlepší silnici světa – mýtický Transfăgărășan. A volba to byla perfektní!

Nejhorší auto roku: UAZ Van 2206

Řídit tuhle roztomilou obludku věc na asfaltové silnici je nejděsivější zážitek života. V terénu je to ovšem velmi schopné auto, i když, nebo právě proto, že je technicky naprosto zastaralé. Pokud ale potřebujete terénní MPVčko pro děvět lidí na expedici po celém světě, nic lepšího neseženete!

30.12.2019 8:00| autor: Autoweb.cz

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist