Drako GTE drtí na sprintu Teslu Model S P100D

Elektrický hyper-sedan se rozhodl předvést své schopnosti vedle již zavedeného rivala. Jak si vedl?
titulka-drako-gte-drti-teslu-na-dragstripu-1100x618.jpg Zdroj: Drako

Tesla Model S P100D se v minulých letech stala tak trochu etalonem moderních výkonných elektrických vozů. Při svém představení působila Tesla Model S tak trochu jako elektromobil z jiné dimenze – ne tím, jak byla jiná, ale spíše tím, jak byla stejná.

Elektromobily do té doby byly takové ty divné eck-futuristicky tvářící se krabičky se spartánskou výbavou a opravdu mizernou dynamikou. Jenže Tesla přišla s vozem, který byl vlastně docela normálním autem – tedy až na to, že se pod kapotou nic nespalovalo.

A pak tady byl ohromný výkon dávkovaný tak nějak jakoby nic. Vrcholná verze P100D nabídla kombinovaný výkon dvou motorů 613 koní a schopnost vystřelit na stovku za 2,7 sekundy. Není divu, že se brzy stala tím vozem, se kterým se všichni chtějí srovnávat.

Drako GTE je jedním z nových hypervozů, které si snaží urvat kousek koláče a samozřejmě je potřeba jeho schopnosti pořádně prezentovat. Třeba tak, že si s Teslou Model S P100D na dragstripu pořádně vytře… ehm, že Teslu P100D na dragstripu pořádně potrápí. A skutečně na minutovém videu jde jasně vidět, jak Tesla není schopná udržet krok a Drago GTE velmi rychle mizí v dáli.

Je to ale pro Teslu skutečně taková potupa? Zatím jsme si totiž ještě neujasnili, co je Drako GTE vlastně zač. Luxusní hyper-sedan se dočká pouze velmi limitované produkce, na světlo světa by se mělo podívat pouze 25 kusů, cenovka by přitom měla sahat někde ke 30 milionům korun.

Stejně jako cena je i speciální i technika pod kapotou vozu postaveného na základech Fiskeru Karma. Baterie o kapacitě 90 kWh s dojezdem kolem 400 km asi nikoho příliš nezajímá, čtveřice motorů motorů produkujících kombinovaný výkon 1200 koní a 8800 Nm kroutícího momentu už je podstatně zajímavější údaj.

Není tedy divu, že Drako GTE Teslu ve sprintu z místa s velkým náskokem porazilo – přece jen má dvojnásobný počet motorů a také téměř dvojnásobek koní. Navíc s cenovkou, za kterou byste si mohli pořídit všechny vozy Tesly zároveň, a to v těch nejvyšších specifikacích. Naopak by spíš bylo potupné, pokud by Drako GTE nezvládlo Tesle ujet s pořádným náskokem.

24.1.2020 11:01| autor: Martin Kusyn | zdroj: Drako

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist