Modernizovaný Renault Clio přijel do Česka. Bude vám na něj stačit 383 000 Kč

Oblíbený francouzský hatchback se dožil páté generace, která se výrazně dotkla jeho zevnějšku. Velkou změnu uvnitř nebo pod kapotou ale nečekejte.
img_4541-1100x618.jpgCelá galerie 26 Zdroj: Renault

Ačkoliv Clio bylo skvělým autem i před svým aktuálním omlazením, nově potěší například bezdrátové zrcadlení mobilního telefonu a možnost zvolit si pohon LPG i v lepším výbavovém stupni. Základní cena pod 400 tisíc a nejvyšší výbava Esprit Alpine jsou už jen bonusem.

Nové, lepší, hezčí

Odlišit staré modely od nových jde poměrně jednoduše. Nejvýraznější je maska, která je nově více řezaná a působí sportovnějším dojmem. Zaujala nás světla, která mají působit jako rozpůlený diamant, což symbolizuje logo značky. Škoda jen, že při odbočování nebliká celá linie světel. A pozor LEDky jsou už od základu. Nové jsou také nárazníky, které se nesou v duchu jiných modelů značky. Vzadu není rozdíl tak velký, leč se tu upravila trochu světla.

K dispozici je také škála různých barevných provedení, včetně příplatkové nové šedé Rafale, která se tváří jako pastelová, ale poté co na ni zasvítí slunce je skutečně perleťová – to se nám při naší krátké jízdě Prahou nepoštěstilo vidět, protože bylo pod mrakem. V nabídce zůstala ale také typická oranžová!

Uvnitř je to staré známé, ale…

My jsme si na projížďku Prahou vybrali šedé Clio ve výbavě Esprite Alpine. Usednutí za volant nás přesvědčilo o tom, že se v kabině nekonala žádná velká revoluce. Vpředu je místa spousta, vzadu už trochu méně – s tím se v této kategorii vozu ale tak nějak počítá. Svou pozici ve středovém panelu si ponechala řadicí páka, která u nových modelů Renault bývá už na páčce u volantu. Jediné, co nás trochu zklamalo, bylo hlídání zvoleného režimu jízdy na displeji, protože písmena u páky přes den nesvítí.

Volantu jsme se trochu báli dotknout, protože je z umělé kůže. Naše obavy se ale rychle rozplynuly, vážně to nebylo téměř poznat, že se nejedná o pravou kůži. Mimochodem tato verze má i recyklované čalounění, a to rovnou z 72 procent. Pochválit musíme i detaily jako prošívání volantu v barvách francouzské trikolory a modře sladěné prošívání na pásech. Po bližším zkoumání kabiny a jeho částí jsme spokojeni, všechno lícuje a nic nevrže. Na co jste ve starém Cliu byli zvyklí, najdete zde beze změny – tlačítka na volantu, fyzické ovládání klimatizace a tradiční ovládání rádia pod volantem.


Clio v bazarovce


Spotřeba čtyři litry je uvěřitelná

Po nastartování vozu vyrážíme na trasu, která vede převážně po městě. A protože máme E-Tech hybrid, jezdíme v něm prakticky jen na elektřinu, ostatně automobilka slibuje, že se tak ve městě bude dít z 80 procent. Elektromotor je skvělým společníkem, kterého ale občas uslyšíte, zato nabídne nevídaný odpich. My jsem s kolegou auto příliš nešetřili, i tak jsme se vrátili se spotřebou 4,4 litry, jiným kolegům se stejnou výbavou a motorizací se ale podařilo apetit udržet na magické čtyřce.

Krátce ozkoušený full hybrid s výkonem 105 kW není ale jediný motor, který si lze koupit. V nabídce je dále standardní benzin TCe 90 s výkonem 67 kW a dokonce LPG varianta TCe 100 s výkonem 74 kW. Kombinace pohonu nabídne dojezd přes 1 000 kilometrů, ostatně ani hybrid není pozadu a disponuje dojezdem 900 kilometrů.

Model se bude nabízet ve třech výbavách – Evolution, Techno a Esprit Alpine. Už první zmiňovaná dostane full LED světlomety, parkovací senzory i bezdrátové zrcadlení telefonu, 7palcový digitální přístrojový štít, elektricky nastavitelná a sklopná zrcátka a další. Prostřední výbava Techno bude mít navíc například sportovní nárazník s integrovanou F1 lištou v barvě karoserie, indukční dobíjení telefonu nebo automatickou klimatizaci.

Vrcholem nabídky je Esprit Alpine, která zahrnuje například automatické přepínání světel, poloautomatická parkovací brzda s funkcí auto-hold, hliníkové sportovní pedály, specifický látkový dekor a především pak sportovní (avšak stále komfortní) sedadla. Zároveň si lze dokoupit několik doplňkových paketů.

Cena rozhodně potěší

Nové Clio si zákazníci v Česku mohou již objednat. Pozitivně zní cena, která v případě základní motorizace s nejnižší výbavou Evolution činí 383 tisíc korun. Tedy nezdražovalo se, ba naopak základní výbava je mnohem bohatší, a tak na tom kupující teď ještě dost vydělá. LPG koupíte ve stejné výbavě za 403 tisíc korun, kdo bude chtít lepší výbavu bude mít LPG za 453 tisíc korun a full hybrid v základu vyjde pak na 513 tisíc korun, v případě nejvyšší výbavy je to 623 tisíc korun.

 

10.9.2023 7:48| autor: Michaela Rubešová | zdroj: Renault

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist