Renault Clio 1,4: Roste jako z vody

Renaultu se nezamlouvá přílišná závislost na prodejních výsledcích modelové řady Mégane, což má změnit právě třetí generace Clia.

Uspět v mimořádně nabitém segmentu malých aut však dnes není vůbec snadné. Clio III může lákat zákazníky na prestižní evropský titul Auto roku 2006 (první generace Clia získala titul Auto roku 1991) a vysokou úroveň bezpečnosti, prokázanou ziskem pěti hvězdiček v testech Euro NCAP.

Renault Clio fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Renault Clio fotogalerie

Doba velí zvětšovat

Oproti roztomile drobné předchozí generaci vyrostlo nové Clio skutečně pořádně, a to ve všech směrech. Je 3986 mm dlouhé (+17,4 cm), 1707 mm široké (+7,7 cm) a 1496 mm vysoké (+ 5,7 cm). Rozvor se protáhl na 2575 mm, což je o citelných 10,2 cm více a vyrovná se Octavii II. Renault však není jediný, kdo sází na větší rozměry. S příchodem nových konkurentů v podobě Fiatu Punto nebo úhlavního nepřítele Peugeotu 207 se zmiňované rozměry stanou víceméně standardem.

Design

Zvenčí sází nové Clio na dospělejší a méně hravý výraz než předchozí generace, ale teprve množství zákazníků ukáže, zda šlo o správné rozhodnutí. Na příkladu Peugeotu 206 jsme viděli, co dokáže rozpoutat přesný zásah do vkusu zákazníků (v tomto případě zejména zákaznic). Námi testované pětidveřové Clio v modrošedé metalíze a s příplatkovými 16-palcovými litými koly vypadalo důstojně a k světu.

Interiér

Interiér Clia oplývá díky dlouhému rozvoru a nadprůměrné výšce karoserie nečekanou prostorností. Na zadních sedadlech lze v relativním pohodlí převážet i dlouhány, takže odpadají vyhrocené hádky o přední sedadlo vedoucího zájezdu. Kufr má slušný objem 288 litrů.

Přístrojové desce nelze upřít přehlednost a snahu o kvalitní zpracování, určitá strohost levnějších verzí v případě testované výbavy Privilege odpadá díky příjemné kombinaci dvou barev – tmavě šedé a světle béžové. V bohaté výbavě nechyběla například automatická klimatizace nebo karta Keyless Entry namísto klíče za příplatek 20 000 korun. Polohu za kůží obšitým volantem (který se mimochodem příjemně drží) lze najít velmi snadno, ale má to jeden háček – podélně nastavitelný volant se totiž dodává výhradně v kombinaci se zmiňovanou kartou Keyless Entry, která je navíc k dispozici jen u dvou nejvyšších výbav, což může některým řidičům způsobit potíže. Další výtky směřují k příliš silné pružině pojistky nastavování volantu, která umí řádně promasírovat prsty a ke stávkujícímu tlačítku ovládání hlasitosti rádia pod volantem. Interiér Clia v nás však celkově zanechal příznivý dojem.

Jízda

Testované Clio bylo vybaveno benzínovou čtrnáctistovkou o výkonu 100 koní, která v nabídce stojí uprostřed mezi dvanáctistovkou (ve verzích 65 a 75 koní) a šestnáctistovkou se 110 koníky. Čtrnáctistovka s točivým momentem 127 Nm při 4250 otáčkách má s 1145 kg těžkým autem docela práci, ale určitě se nedá označit za lenošnou. Podle mého názoru jde o optimální volbu z nabídky benzínových motorů. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 11,3 sekundy a dosahuje až 183 km/h. Motor je při jízdě dobře utlumen a posádku hlukem nijak neobtěžuje ani ve vysokých otáčkách. Spotřeba se při klidné jízdě mimo město pohybuje mezi 6,5 až 7 litry na 100 km, na dálnici a ve městě se vyšplhá k 8 litrům. Řízení je při nízkých rychlostech nepříjemně přeposilované, zato řazení si s ohledem na svůj francouzský původ zaslouží pochvalu. Ještě větší chválu zaslouží vynikající, ostré brzdy. Podvozek je naladěn především na pohodlné cestování a jízdu ve městě, to však určitě neznamená, že se zalekne razantnějšího stylu. Vyznavači ostré jízdy si však stejně počkají na Clio RenaultSport.

Nové Clio je povedené auto, ale v záplavě evropské konkurence to nebude mít snadné, navíc si stále silnější pozici budují agresivní korejští výrobci. Cena bohatě vybaveného testovaného auta se sice vyšplhala na půl milionu korun, což je na tuto kategorii dost, většina zájemců však pravděpodobně sáhne po levnějších verzích.

Jan Cacek

Měření a technické údaje

Naměřené hodnotyRenault Clio 1,4: Roste jako z vody
0-100 km/h (s)11,3
Motor
Konstrukcebenzínový čtyřválec, 1390 cm3
Zdvihový objem (cm3)1390
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)100 k při 5700 ot/min
Točivý moment (Nm)127 Nm při 4250 ot/min
Nejvyšší rychlost (km/h)183
Spotřeba paliva (l/100 km)kombinovaná 6,6 l/100 km
Rozměry a hmotnosti
Provozní hmotnost (kg)1145
Zavazadlový prostor (l)0.1
Ceny
Základní cena modeluPrivilege od 439 800 Kč
4.2.2006 2:30

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist