Renault Clio Energy TCe 90: Sázka na efekt

Výrazný styl a ladné křivky – to se nám líbí. Ale umí Clio zaujmout i svým jízdním projevem?
renault-clio-0-9-tce-sazka-na-efekt-1100x618.jpg

  • Dynamika 8

  • Chování na silnici 7

  • Provozní náklady 8

  • Praktičnost 8

  • X-Factor 9

  • Celkové hodnocení 8

Radosti

  • Úsporný a živý motor
  • Nadčasový design
  • Snadná obsluha

Starosti

  • Gumové řazení
  • Projev zadní nápravy

Tvary aktuální generace Renaultu Clio byly trefou do černého. Tato verze je na trhu už od roku 2012, facelift do součané podoby proběhl v loňském roce – zvenčí ji poznáte hlavně podle světel. V bílé barvě se stylovými červenými doplňky typu lišt v přední masce a prazích plus barevné střechy a zrcátek působí skutečně hravě, eleganci Cliu dodávají také kliky zadních dveří, zapuštěné do tmavé plochy za zadním oknem. Komplexní grafika předních světel ho pak jasně řadí k aktuálním novým Renaultům typu Méganu nebo Talismanu.

Interiér

V této verzi nás skutečně baví. Materiály sice nejsou úplná špička, ale barevná palubní deska s jemným vzorkem plus lesklý středový panel s chromovanými prvky dávají vnitřku Clia punc elegance i hravosti. Budíky v kapličce působí na první pohled celkem divoce, ale při jízdě se v nich orientujete velmi snadno, to nejdůležitější (otáčky a rychlost) nemusíte nikdy složitě hledat. Uživatelsky příjemný je také multimediální a navigační systém s šesti jednoduchými dlaždicemi pro základní funkce. Co je naopak trochu postavené na hlavu – kolébka zapínání tempomatu a omezovače rychlosti za řadící pákou. Šmátrat kdesi u svého stehna není při jízdě úplně příjemné.

Pochvalu si zaslouží sedačky v kombinaci jemná látka/koženka, jejich bočnice dobře drží tělo, aniž by vás tlačily. Vzadu se samozřejmě můžete cítit trochu stísněně, ale jde spíše o to, že si na zadních sedačkách přijdete „utopení“ kvůli stoupající linii oken a velkým zadním sloupkům. Opěradla zadních sedaček jsou dělená v poměru 1/3 ku 2/3 a nedají se sklopit do roviny, což u této kategorie aut vlastně téměř nejde, kufr o objemu 300 litrů má pravidelný tvar a můžete ho využít na maximum. Pro stěhovavé typy je pak k dispozici Clio jako kombík GrandTour.

Pohon

Tříválec o objemu 0,9 litru má hravý ryčný zvuk, takže vlastně nevadí, že ho ve středních a vyšších otáčkách slyšíte. Má trochu „dieselový“ nástup i ústup výkonu, ale stačí se držet ve správném spektru otáček a můžete říci, že je toto Clio celkem svižné. Foukané newtonmetry se také hodí při předjíždění, i z hlediska pružného zrychlení na tom motor není špatně – na dálnici jste ve 130 km/h nad třemi tisíci otáček, takže síla je ihned k dispozici. Škoda jen gumového chodu řadící páky a nedostatku vyšší míry citu v jinak příjemně nastaveném řízení. Jezdit s motorem 0,9 TCe úsporně jde v podstatě samo, spotřeba se pohybuje lehce nad šesti litry na sto i ve městě.

Jízdní vlastnosti

V rychleji projetých zatáčkách drží Clio stopu celkem obstojně, předek sedí a záď se lehce pohupuje. Na nerovnostech je cítit, že se zadní náprava musí celkem snažit, což se projevuje občasným hlukem a sem tam pohybem, který s karoserií lehce pohne. To se však bavíme o mezních situacích, kterým žádný majitel toto civilní Clio vystavovat nebude. Až na občasné rány a zhoupnutí jde o kultivované a pohodlné svezení, byť je nutno dodat, že například rovněž civilní Seat Ibiza, tedy přímý konkurent, působí oproti Renautu z hlediska zábavně sportovního potenciálu jako závodní speciál.

Verdikt

Je poznat, že tato generace Clia má i přes prospěšná vylepšení něco za sebou. Boduje snadnou obsluhou palubního systému, přehledným a uživatelsky příjemný interiérem – a do toho bác, tlačítko tempomatu, které musíte složitě hledat. Motor má elán i sílu – a do toho bác, gumové řazení, které vás brzdí v zábavě. Podvozek je čitelný, stabilní a relativně komfortní – a do toho bác, zadní náprava se umí ozvat a na nerovnostech se jí evidentně moc nelíbí. Francouzské auto? Oui…

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukceřadový tříválec
Palivobenzín
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Zdvihový objem (cm3)898
Převodovkapětistupňová, manuální
Poháněná kolapřední
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)70/95 v 5000
Točivý moment (Nm)150 v 2500
Nejvyšší rychlost (km/h)180
Spotřeba paliva (l/100 km)4,7
Objem nádrže (l)45
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4062
Šířka (mm)1732
Výška (mm)1448
Rozvor náprav (mm)2589
Provozní hmotnost (kg)1157
Zavazadlový prostor (l)300
Ceny
Základní cena modelu239 900 Kč
Základní cena test. verze289 900 Kč
Cena testovaného vozu339 900 Kč
9.9.2017 2:10| autor: Richard Herbich

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist