Renault Clio R.S. 220 Trophy (2016)

Objektivně řečeno není právě krásné, i když se za ním ohlédne na silnici asi každý. Zejména když během jízdy začne práskat a divoce chrchlat do výfuku.
  • Dynamika 9

  • Chování na silnici 9

  • Provozní náklady 9

  • Praktičnost 7

  • X-Factor 9

  • Celkové hodnocení 8.6

Radosti

Podvozek, přilnavost, výbušnost

Starosti

Převodovka, zpracování

Podezřívat sportovní divize značky Renault, že postaví auto, které nebude vizuálně přitažlivé a atraktivní, by bylo opravdu troufalé, všechny modely R.S. pravidelně vypadají velmi dramaticky a ani Clio R.S. Trophy není výjimkou, byť ten zájem může být, podle mého názoru, vyvolán divokým vzhledem než líbivostí jako takovou. Matná bíla karoserie je nepřehlédnutelná a vlastně nevím, jde-li o folii nebo lak, každopádně v kombinaci s černými doplňky auto vypadá agresivně. Je nepřehlédnutelné, jak mohu doložit uznalými palci od ostatních řidičů či dotazy na parkovišti „jak to jede?“ a podobně. K R.S. patří křídlo, difuzor, velká kola, to vše tady najdeme a tak je to v pořádku.

Interiér

Vizuální drama pokračuje i v kabině, narazíme na sportovní volant, sportovní sedačky, které velmi dobře vedou, ovšem stejně tak jsem si nemohl nevšimnout zpracování a některých materiálů, které odpustím základnímu Cliu v rámci poměru cena-výkon, ale odstávající čalounění u R.S. Trophy mne trochu zklamalo. Každopádně na vzhled auto nejezdí a půjdu-li vyloženě po jízdních vlastnostech, tak zamhouřím nad uvolněnými díly oči a přeslechnu občasné drnčení.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Pohon

Nechci jako staromilec vzpomínat na atmosférický dvoulitr předchozího eresa, doba se prostě posunula a máme zde přeplňovanou šestnáctistovku, u Trophy posílenou vzhledem ke standardnímu Cliu R.S. o dvacet koní, výkonové parametry tedy jsou 220 koní v 6050 otáčkách a točivý moment 260 Nm, respektive 280 Nm na 4. a 5. rychlostní stupeň ve 2000 otáčkách. Motoru nechybí síla, kde krásně za plynem, v motoru necítím slabinu.

Ovšem u automatické převodovky ano. Automatika si řadí podle svého, ať se snažím pádly pod volantem diktovat tempo já, tak počítač v útrobách vozu si vede svou. Musím ale uznat, že ve výsledku motor stále tahá, ať mám zařazeno „cokoli,“ takže auto nijak nezpomaluje a tento chaos – nebo použiji slovo šarm? – funguje.

Spotřeba

Spotřeba? Ehm, neřešme ji prosím, prvních sto kilometrů testovací jízdy jsem vyprázdnil nádrž o dvě třetiny, když jsem pak sto kilometrů „vyklusával“ zpět domů, spotřeba se ustálila a ručička palivoměru nedošla ani ke „hladovému oku.“

Ovladatelnost

Navzdory nedostatkům, neduhům, či charakterovým vlastnostem, chcete-li, je ovladatelnost Clia R.S. Trophy velmi dobrá v tom ohledu, že ve volantu cítíte, co se děje. Víte, že můžete jet velmi rychle, v podstatě jak se dostanete do tempa, je snadné ho udržovat, řítit se dál a dál a ukrajovat z asfaltu ďábelským tempem. Odsazovat zadní kola do zatáček a využívat přilnavosti na přední nápravě. Je prudce nakažlivé a návykové lehle překlápět volant zprava doleva a nazpět v rytmu zatáček.

Je tady jedna jediná podmínka a tou je dokonale hladký asfalt. Na nerovnostech auto podléhá nedokonalému porfilu tratě, není to rallyový speciál, ale okruhová žehlička a zlomy na silnice ne že by snad Clio rozhodily a destabilizovaly, ale rozhodně se projeví nežádoucími otřesy.

Verdikt

Závěr je zřejmý. Chtěl bych říct, že i jako zarytému nadšenci dvoulitrového atmosférického Clia R.S. se mi tato nová verze líbila a to moc. Její neurvalost v tom, jak převodovka řadí zcela autonomně, nepředvídatelně, ale díky neustálé síle a podvozku se tento chaos přetaví v rychlé tempo.

Jsem nadšený z agility v zatáčkách, ze schopností jízdy na dobrém povrchu a to tak, že zavřu obě oči nad provedením auta (které – navzdory špičkové sportovní verzi, stále nese jasné prvky „levného“ modelu ze spodní části nabídky). Clio R.S. Trophy je svým způsobem jednoúčelové auto, ale účel, pro který bylo postaveno, zvládá a plní skvěle.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivobenzín
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Zdvihový objem (cm3)1618
Převodovkašestistupňová automatická dvouspojková
Poháněná kolapřední
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)162/220 v 6050
Točivý moment (Nm)260 (280) v 2000 ot./min
0-100 km/h (s)6,6
Nejvyšší rychlost (km/h)235
Spotřeba paliva (l/100 km)5,9
Objem nádrže (l)45
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4090
Šířka (mm)1945
Výška (mm)1420
Rozvor náprav (mm)2584
Zavazadlový prostor (l)300
Ceny
Základní cena modelu576 900 Kč
Základní cena test. verze629 900 Kč
2.6.2016 8:33

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist