autoweb.cz > Renault > Renault Clio > Renault Clio 1.5 dCi
Renault Clio 1.5 dCi
Dynamika 7
Chování na silnici 8
Provozní náklady 7
Praktičnost 6
X-Factor 6
Celkové hodnocení 6.8
RADOSTI:
Pohodlný a zároveň zábavný podvozek; úsporný motor; tichý interiér
STAROSTI:
Rozpačitý interiér; pětistupňová převodovka; horší výhled z autaInteriér. No, nebudu chodit okolo horké kaše, tohle se lidem v Renaultu vážně nepovedlo. Nikdy jsem se nepovažoval za vyznavače měkčených plastů, ale vnitřek Clia je prostě špatný. V autě nenajdete snad ani jeden plast, kterého byste se chtěli se zalíbením dotýkat. Největšího společníka nového Clia vidím v Dacii Logan, ale u vzdáleného sourozence z Rumunska cítím jeden podstatný rozdíl, a tím je cena.
Aby tedy Clio vedle Loganu nevypadalo stejně lacině, dostalo štědrou porcí lesklých a chromovaných plastů. Ve vší podstatě jde o takový danajský dar, lesklé plasty jsou na nejvíce exponovaných místech (dveřní madlo, volant (!), středový panel). Na fotkách to možná vypadá hezky, ale z praktického hlediska to považuji přinejmenším za nešťastné.
Když se k tomu přidá nepříliš dobré zpracování ovládacích prvků, řada ergonomických přešlapů a mizerný výhled z auta, nelze Clio pochválit. Alespoň, že ve srovnání s předchozí generací už volant nemá sklon jako v autobusu, sedí se tu příjemně nízko a vůbec pozice za volantem je více než dobrá. Jenže samotný volant, to je čiré neštěstí.
Renault Clio fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Za vším vězí plastový kryt zasahující až do prostoru pro ruce, který vás tlačí do palců v místě spojení s koženým věncem. Toho se bohužel nezbavíte ani s příplatkovou výbavou, můžete mít maximálně jinou barvu, ale pokaždé půjde o plast. Jediným řešením je v tuhle chvíli Clio R.S. s celokoženým věncem, ale to už je trochu jiná písnička…S tříválcem jsem se moc důvěrně neseznámil, ale po pár kilometrech za volantem na mě moc dobrý dojem neudělal. To u vznětové jednotky je to jiná, znám ji z různých modelů Renaultu a z hlediska projevu jde o velmi dobrý motor. Je kultivovaný a obecně velmi úsporný, což u Clia není výjimkou.
Při osmdesátikilometrové rychlosti se dá spotřeba udržet okolo tří litrů, jakákoli vyšší rychlost už znamená vyšší otáčky a tím i rostoucí přísun nafty do válců. Se šestistupňovou převodovkou by přitom Clio dokázalo být podobně úsporné i na dálnici, takhle se budete muset spokojit se spotřebou okolo pěti litrů. Můj týdenní průměr osciloval okolo pětky i ve městě, vyšší čísla jsem spatřil jen zcela výjimečně.
Motor dobře reaguje na plyn, ale pro zábavnější svezení nemá úplně ideální průběh točivého momentu. Svým projevem nijak nezapře svůj naftový charakter, jakkoli vás může nakopnout točivý moment 220 Nm dostupný od 1750 otáček, chybí mu znatelná výkonová špička. Maximální výkon 90 koní přichází při rovných 4000 otáčkách, takže točit motor do bezvědomí postrádá smysl, ničeho zajímavého už se od něj nedočkáte.
Lidem z Renaultu se podařilo podvozek naladit i na silnice, které nejsou hladké jako sklo. Na rozbitém asfaltu, o který není po zimě nouze, je Clio stabilní, pohodlné a tiché. A co víc, dokáže být i zábavné. S radostí se vrhá do zatáček, aby s ubráním plynu utáhl stopu a hladově se vydal za další.Verdikt
S naftovým motorem působí Clio o poznání dotaženějším dojmem. Když k tomu připočtete povedený jízdní projev a slušnou spotřebu, je výsledkem slušné auto. Jen musíte překousnout nedomyšlený interiér rozporuplné kvality.
Měření a technické údaje
Motor | |
---|---|
Konstrukce | vznětový čtyřválec |
Palivo | motorová nafta |
Rozvod | OHC |
Zdvihový objem (cm3) | 1461 |
Převodovka | pětistupňová manuální |
Poháněná kola | přední |
Podvozek | |
Brzdy vpředu | ventilované kotoučové, 258 mm |
Brzdy vzadu | bubnové, 203 mm |
Pneumatiky vpředu | 195/55 R16 |
Pneumatiky vzadu | 195/55 R16 |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 66/90 k ve 4000 ot./min. |
Točivý moment (Nm) | 220 Nm v 1750 ot./min. |
0-100 km/h (s) | 11,7 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 178 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 4,1/3,3/3,6 |
Objem nádrže (l) | 45 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4062 |
Šířka (mm) | 1498 |
Výška (mm) | 1448 |
Rozvor náprav (mm) | 2589 |
Provozní hmotnost (kg) | 1146 |
Zavazadlový prostor (l) | 300/1146 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 229 900 (1.2 16V Authentique) |
Základní cena test. verze | 349 900 Kč |
Cena testovaného vozu | 349 900 Kč |