Caterham 2014: vlastní design i motor pro britskou Alpine

Automobilka Caterham nechce přeznačkovanou kopii od Renaultsportu, vývoj pohonné jednotky i tvary nového britského kupé půjdou jinou cestou.

Britsko-francouzské joint venture SAAC společnosti Caterham a koncernu Renault-Nissan v zastoupení nedávno vzkříšené značky Alpine nakonec vytvoří dvojici výrazně odlišnějších vozů, než se původně myslelo. Jiné mají být pohonné jednotky a sportovní dvojčata si nebudou podobná ani svým designem.

„Styl vozu bude britský a rozpoznatelně příslušný ke Caterhamu,“ řekl nedávno informátor přímo z automobilky týdeníku Autocar a zároveň naznačil, že ačkoli má být vůz zacílen na LotusAlfu Romeo 4C, ve skutečnosti chce být srovnáván také s leaderem a měřítkem této třídy, kterým je Porsche Cayman. A to i cenou v přepočtu kolem 1,5 milionu korun.

Údaje o konstrukci a technice jsou momentálně jen předběžné a nepotvrzené, mluví se však o základním ocelovém prostorovém rámu doplněném kvůli úspoře hmotnosti hliníkovými a karbonovými komponenty a samozřejmě nezávislém zavěšení všech kol. V tomto by mohly být příští Alpine a Caterham nastejno. Jejich motory však identické nebudou.Francouzi údajně pracují na čtyřválci s turbodmychadlem o objemu 2,0 litru a výkonu kolem 280 koní, v případě manufaktury ze Surrey je situace poněkud složitější. Caterham není (co se týče dodavatelů motorů) příliš vybíravý a používá agregáty Ford, do základního typu Classic montuje čtrnáctistovky série K někdejšího MG Rover a historicky nepohrdl ani jednotkami Vauxhall/Opel a v případě stavebnic nejsou ničím výjimečné ani motory motocyklových výrobců. V souvislosti s chystaným sportovním modelem se však poněkud překvapivě objevila dvě další japonská jména MazdaToyota.

Také Renault ústy svého šéfa designového oddělení potvrdil, že dvousedadlové stroje budou individuality. „Nebudou stejné, tohle není žádný společný projekt v duchu Toyoty GT86Subaru BRZ,“ připomněl Laurens van den Acker.

Co z této kooperace vzejde a které části aut budou nakonec společné a které nikoli, zjistíme až časem, dlouho bychom však čekat neměli. Třeba Caterham by měl být podle Autocaru odhalen už v příštím roce, krátce po ženevském autosalonu.

Miro Mihálik, ilustrace: EVO.co.uk

24.6.2013 6:00| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist