autoweb.cz > Caterham > Caterham 2014: vlastní design i motor pro britskou Alpine
Caterham 2014: vlastní design i motor pro britskou Alpine
Britsko-francouzské joint venture SAAC společnosti Caterham a koncernu Renault-Nissan v zastoupení nedávno vzkříšené značky Alpine nakonec vytvoří dvojici výrazně odlišnějších vozů, než se původně myslelo. Jiné mají být pohonné jednotky a sportovní dvojčata si nebudou podobná ani svým designem.
„Styl vozu bude britský a rozpoznatelně příslušný ke Caterhamu,“ řekl nedávno informátor přímo z automobilky týdeníku Autocar a zároveň naznačil, že ačkoli má být vůz zacílen na Lotus a Alfu Romeo 4C, ve skutečnosti chce být srovnáván také s leaderem a měřítkem této třídy, kterým je Porsche Cayman. A to i cenou v přepočtu kolem 1,5 milionu korun.
Údaje o konstrukci a technice jsou momentálně jen předběžné a nepotvrzené, mluví se však o základním ocelovém prostorovém rámu doplněném kvůli úspoře hmotnosti hliníkovými a karbonovými komponenty a samozřejmě nezávislém zavěšení všech kol. V tomto by mohly být příští Alpine a Caterham nastejno. Jejich motory však identické nebudou.Francouzi údajně pracují na čtyřválci s turbodmychadlem o objemu 2,0 litru a výkonu kolem 280 koní, v případě manufaktury ze Surrey je situace poněkud složitější. Caterham není (co se týče dodavatelů motorů) příliš vybíravý a používá agregáty Ford, do základního typu Classic montuje čtrnáctistovky série K někdejšího MG Rover a historicky nepohrdl ani jednotkami Vauxhall/Opel a v případě stavebnic nejsou ničím výjimečné ani motory motocyklových výrobců. V souvislosti s chystaným sportovním modelem se však poněkud překvapivě objevila dvě další japonská jména Mazda a Toyota.
Také Renault ústy svého šéfa designového oddělení potvrdil, že dvousedadlové stroje budou individuality. „Nebudou stejné, tohle není žádný společný projekt v duchu Toyoty GT86 a Subaru BRZ,“ připomněl Laurens van den Acker.
Co z této kooperace vzejde a které části aut budou nakonec společné a které nikoli, zjistíme až časem, dlouho bychom však čekat neměli. Třeba Caterham by měl být podle Autocaru odhalen už v příštím roce, krátce po ženevském autosalonu.
Miro Mihálik, ilustrace: EVO.co.uk