12 ošklivých aut, se kterými se krásně svezete

Některá auta nemusejí vyhrát soutěž krásy, aby si dokázala získat nadšencovu náklonnost. Stačí, když prostě dobře jezdí. Často to máte jako se ženou...

Některým autům nedokázal designér nadělit elegantní křivky, nebo to prostě jen nedovolovala koncepce. Přesto ale všechno zachránil aspoň konstruktér, který auto vybavil mimořádným řidičským nadáním a talentem. Která to například jsou?

BMW řady 1

Nejmenší bavorák nebyl nikdy vzorem designérské preciznosti a lehkosti, ovšem svezení s ním vždycky bylo vážně skvělé. Hlavně první generace do našeho výpisu spadá asi nejlíp, protože byla mimořádně ošklivá, ale na poměry kategorie hatchbacků jezdila také mimořádně dobře. Stačil i relativně obyčejný motor, aby člověk poznal, co je to „normální auto pro řidiče“. Zkrátka, zadokolka… Své o tom ví i Dalibor, který jednu čtyři roky vlastnil.


Porsche 911 (996)
První vodou chlazená generace se po designové stránce moc nepovedla a nezachránil to ani facelift. Bohužel měla první „vodní“ Porsche i problémy se spolehlivostí, ale když fungovala dobře, bylo to podle tradice nezaměnitelné svezení. I základní Cerrara fungovala na silnici božsky a dokázala řidiče doslova pohltit. A teď si představte, jaká musí být verze GT3…


Subaru Impreza WRX STI
No, tohle rozhodně není krasavec, jenže když mu naložíte pod kotel, je to nejen pekelně rychlé auto, ale především zatraceně dobré. Ostatně, to dokazují úspěchy na závodních tratích po celém světě. Impreza potřebuje především zkušenného řidiče, pak dokáže divy.


Audi R8
Německý supersport je… No, prostě až příliš německý. Podívejte se třeba příbuzné Gallardo, ten německý kus je možná až moc cool, prostě takový podivně futuristicky přestylizovaný. Jenže jezdí fantasticky a na poměry supersportů nehoří, je pohodlný, startuje a každou chvíli se mu nerozsvítí nějaká kontrolka.


BMW X5 M
Ošklivá oteklá obluda rozhodně není něco, co byste označili za „krásné auto“ ve smyslu jemné a decentní elegance. Je to spíše taková vulgární hříšná nádoba. Ale když se to rozjede, skoro nic nejezdí tak šokujícím způsobem dobře. Ehm, pokud se na to tedy díváme optikou vozidel kategorie SUV.


​Caterham Seven
Replika Lotusu 7 má možná své historické kouzlo, ale když se podíváte na detaily, je to prostě ošklivá hranatá krabice s lacinými detaily. Jenže… Tohle je snad přímo ztělesnění automobilové nirvány, pokud vám jde o syrový zážitek z jízdy. Jestli chcete někdy zažít motoristický orgasmus, musíte se projet tímhle autem – rychle a v dešti.


Nissan GT-R
Tohle je také obří obluda, kterou navrhoval spíše počítač než umělec. Jenže právě proto je to jedno z nejrychlejších aut na světě v reálném životě. Málo které auto dokáže tak drtivým způsobem likvidovat i mnohem dražší supersporty. Elektronika zkrátka dělá divy.


Honda Integra Type-R DC2
Tohle také není moc elegantní auto, které vypadá jen jako další laciné asijské rádoby sportovní hatchbacko-kupé s pohonem předních kol. Ale až vytočíte řadový čtyřválec VTEC do omezovače v 8500 ot./min., zapomenete na všechno. Boží je i řízení, takže tohle je skutečně povedené auto. Jen ošklivé.


​Toyota Corolla AE86
Pokud byste vedle AE86 postavili starou ledničku, působila by elegantnějším dojmem a možná by vypadala i trochu aerodynamičtěji. Jestli vám ale auta něco říkají, tak už asi tušíte, odkud fouká. Toyota AE86 stála na prapočátku driftingu. Proč? Protože jednoduše úžasně jezdí. Teprve až dnes jsme se dočkali duchovního nástupce GT86.


BMW Z3 M Coupé
Ošklivé kačátko od BMW rozhodně nešlo nikdy považovat za krásné auto, i když by se našlo plno lidí, pro které měly prohnuté tvary a kombíkoidní záď své kouzlo. Pravé potěšení z tohoto auta ale plyne z motoru a jízdy samotné. Co dělalo Porsche 911 GT2 o kategorii výš, to svým způsobem zvládalo i tohle BMW – děsit méně zkušené řidiče.


Nissan Primera (1990 – 1995)
Na první pohled se jedná jen o  další zastaralý orezlý japonský sedan pro penzisty, kteří pouze potřebují přepravní prostředek z A do B. A většina Nissanů Primera první generace tak skutečně skončila, i když nic ve zlém, svou práci odvedly. Design je nicméně nudný jako koš špinavého prádla… Jenže pod ošklivým kabátkem se skrývá poměrně schopná a nedoceněná technika, která řidiče vtáhne do děje. Tohle je velmi dobré řidičské auto. I když nemá moc silný motor, má kouzelný podvozek.


Mazda MX-5 (NA, NB)
První generace Mazdy MX-5 není zrovna ošklivé auto, ale pro její design a trochu pokřivenou image jí všichni přezdívají auto pro gaye, i když bychom na trhu našli plno teplejš… ehm, žhavějších kandidátů. Nu ale dobrá, považujme Mazdu MX-5 za ošklivé auto, ovšem s tak pohádkovými jízdními vlastnostmi, že vám bude úplně jedno, že za volantem budete pro masu nezasvěcených za teplouše.


Máte i vy nějaký tip na vyloženě ošklivé auto, které je ovšem řidičsky naprosto boží? Napište nám do komentářů pod článek!

Autoweb.cz

7.2.2013 9:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist