Elemental RP1 (2016): produkční verze představena, základní 1.0 Ecoboost nabídne 180 koní

Britský konstrukční tým hlásí téměř hotovo, kromě litrového tříválce nabídne jejich RP1 také přeplňovaný dvolitr a tisícovku z Hondy CBR 1000RR Fireblade.

Přítlak 200 kg při rychlosti 160 km/h, kabina s prostorem pro řidiče až do výšky 198 centimetrů, především ale výkony snů díky 490 koním a 760 newtonmetrům na tunu – to je ve zkratce nový britský sporťák navazující na tradici značek jako je Caterham a konkurující novým strojům typu Zenos, KTM či Vühl.

Za jeho návrhem stojí lidé s poměrně bohatými zkušenostmi. Technickým ředitelem je John Begley podílející se na vývoji McLarenů Mercedes SLR, 12C a P1 a prsty měl rovněž v návrzích aerodynamiky, podvozku a zavěšení závodních Nissanů. Podobně je na tom rovněž Peter Kent odpovědný za kompozitovou karoserii, který opět pracoval na McLarenech F1, 12C a P1 a jeho dovednosti jej přitáhly návrhům pro monoposty F1 značek Toyota a Marusia.

Výchozí model RP1 bude poháněný litrovým tříválcem Ecoboost naladěným na 180 koňských sil a točivým momentem 240 newtonmetrů, který by měl při hmotnosti jen 540 kg stačit na akceleraci z 0 na 100 někde mezi 3 až 4 sekundami a nejvyšší rychlost přes 240 kilometrů v hodině. Pochopitelně poněkud lépe na tom s dynamikou bude varianta osazená dvolitrovým čtyřválcem s výkonem přes 280 koní a točivým momentem 440 Nm, která dá stovku za 3,1 vteřiny a pojede 275 km/h.

Zatím poslední zvažovanou jednotkou rovněž umístěnou před zadní nápravou je tisícovka z Hondy CBR 1000RR Fireblade, která by měla nabídnout cirka 180 koní při 12 tisících otáčkách, každopádně v době uvedení na trh (v roce 2016) budou základními motorizacemi zmiňované Ecoboosty. Přesná cena prozatím stanovena nebyla, měla by se však pohybovat někde mezi 40 až 110 tisíci liber, takže si v případě zájmu připravte zhruba 1,5 až 4,0 milionu.

zdroj: Autocar

21.5.2015 11:15| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist