Zenos E10 S (2015): nová verze S dostala 2.0 Ecoboost s výkonem přes 250 koní
autoweb.cz > sportovní vozy > Zenos E10 R (2015): 500 koní na tunu díky čtyřválci 2.3 Ecoboost z Fordu Focus RS
Zenos E10 R (2015): 500 koní na tunu díky čtyřválci 2.3 Ecoboost z Fordu Focus RS
Jeden z nejmladších malosériových výrobců sportovních aut z Británie poměrně intenzivně tlačí na pilu. Během pár let se jeho minimalistické vozy vyšvihly – alespoň co do výkonů – na stejnou úroveň jako konkurenční stroje od renomovaných značek Caterham, Ariel či Westfield. Pomocnou ruku tomuto vzestupu podal Ford.
Právě pohonná jednotka modrého oválu se stala základem i nejvýkonnějšího modelu manufaktury Zenos, který dostal označení E10 R. Jde o čtyřválec s turbodmychadlem 2.3 Ecoboost původem z Fordu Focus RS třetí generace, ale našli byste jej také pod přední kapotou nového Mustangu.
V malém sporťáku o délce pouhých 3,8 metru, výšce jen 1130 mm a suché hmotnosti pouhých 700 kg nabídne maximální výkon 350 koní při 6000 otáčkách za minutu a nejvyšší točivý moment 475 newtonmetrů při 4000 ot./min., což ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou stačí na akceleraci z místa na 60 mil v hodině za 3,0 sekundy a rychlost 250 kilometrů v hodině.
Karbon-hliníkový vůz s ocelovými bezpečnostními oblouky je vybaven stavitelnými tlumiči Bilstein, na přání jej lze mít s karbonovými sedadly a šestibodovými bezpečnostními pásy, sedmnáctipalcovými koly, ale k mání je také dodatečný olejový chladič, výkonnější brzdový systém, hlasitější výfuk anebo rychlejší převod řízení, pokud hledáte něco na okruhy.
Snad nepřekvapí, že kapesní supersport není z laciného kraje. Zenos si za E10 R účtuje nejméně 39 995 liber, v přepočtu přibližně jeden a půl milionu korun, ačkoli s přihlédnutím k cenovkám aut jako jsou Porsche, Ferrari či Bugatti, které se „eRku“ můžou rovnat po stránce dynamiky, to zase není tak mnoho.