Zenos E10 (2014): finální podoba konkurence pro Caterham a KTM představena

Britský Zenos představil v Birminghamu své první auto. Jak bylo slíbeno, bude mít 300 koní na tunu a stovku zvládne pod pět sekund.

Vzpomenete si ještě na představení zajímavého projektu nové britské značky Zenos? Pokud ne, pro osvěžení paměti připomínáme, že jde o aktivitu bývalého šéfa britské značky Caterham a ex-zaměstnance Lotusu Ansara Aliho, který se rozhodl postavit konkurenci pro produkty svých bývalých chlebodárců a podobně zaměřeným automobilkám.

Jeho první vůz nese označení E10 a v době, kde jsme vás s ním seznamovali poprvé, bylo dohromady svařeno akorát pár trubek. Po čtyřech měsících je však první prototyp dokončený a Zenos se jím chlubí na právě probíhající výstavě Autosport International 2014 v britském Birminghamu.

Jak se dané dílko povedlo po stránce designu, jistě poznáte i bez našich subjektivních komentářů, takže nabízíme alespoň souhrn technických detailů. O pohon zadních kol placky se skrze pětistupňový manuál stará uprostřed napříč uložený přímovstřikový atmosférický čtyřválec Ford Duratec HE Ti-VCT. Má rovné dva litry a výkon 200 koní při 7200 ot./min., zatímco nejvyšších 210 newtonmetrů vyprodukuje při 6100 otáčkách.

Zenos E10 měří na délku 3560 mm, šířka činí 1870 mm a výška jen 1010 mm a jeho hmotnost nemá přesáhnout 650 kg. Podle údajů výrobce auto akceleruje z nuly na šedesát mil v hodině (97 km/h) za 4,5 sekundy a dosáhne nejvyšší rychlost 217 km/h.

Cena? Ta základní byla stanovena na 24 995 liber, v přepočtu tedy asi jen 830 tisíc korun, což na vůz s 300 koňmi na tunu nezní vůbec špatně. Kromě standardního modelu firma plánuje vypustit 75 aut takzvané „zaváděcí edice“ doplněných o šestistupňový manuál, samosvorný diferenciál, lehčí kola, odnímatelný volant a zakázkové lakování, přičemž takto vyladěný vůz dostane o 133 tisíc korun vyšší cenovku.

Přestože primárním trhem pro Zenos má být logicky Británie, zástupci společnosti tvrdí, že se zájemci ozývají z celého světa, převážně pak Evropy. Internetové stránky manufaktury registrují v tuto chvíli přes 200 objednávek, což je právě její roční kapacita. Ansar Ali kromě jiného potvrdil také pokračující vývoj dvou dalších modelů E11 a E12. Oba stroje využijí platformu i motor řady E10, jedenáctka však bude roadster a dvanáctka kupé.

zdroj: Autocar

9.1.2014 2:48| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist