Caterham rozšíří modelovou řadu. O crossovery a městská auta!

Když se malosériový výrobce aut rozhodne rozšířit modelovou řadu nad rámec tradiční nabídky, může to být pořádná ostuda. Lightweight crossover?!

Britský magazín Autocar přišel se zajímavou informací, totiž že se malosériová automobilka Caterham chystá expandovat a rozšiřovat modelovou řadu. A tím není myšlena další variace na legendární Seven, tedy nová, lepší technika v klasickém kabátě a s tradičním vzezřením. Vize je pro tradiční obdivovatele celkem šokující.

Před pár dny představil Caterham koncept AeroSeven, tedy kapotovanou variaci na klasický Seven, a v rámci představení se tedy nemluvilo jen o novém modelu jako takovém, ale o kompletním výhledu na nejbližší pětiletou budoucnost optikou rozšížené modelové palety.

„Tento koncept je první z mnoha nových modelů, se kterými Caterham přijde,“ řekl šéf společnosti Tony Fernandes. „Plán je velice jednoduchý, zachovat geny Caterhamu – zábavu, rychlost, filozofii lehké hmotnosti a během pěti let představit nová auta za marketingové podpory našeho týmu F1.“

O čem přesně že se to bavíme? Tak třeba o čtyřdvéřovém městském autě nebo o crossoveru. Tak ještě jednou… Caterham chce během pěti let vyrábět něco jako Nissan Qashqai nebo Škoda Citigo? Caterham prý nikdy neodvrátí tář od své poůvodní koncepce a model Seven prý bude navždy zásadní a dominantní částí produkce značky, nicméně další modely budou následovat. AeroSeven by se měl dostat do výroby příští rok a v roce 2016 by ho mělo následovat sportovní auto vyrobené ve spolupráci se značkou Renault.

Závěrem tedy malá spekulace, zda je tento krok Caterhmanu správný anebo ne… Podíváme-li se například na Porsche, které ještě před nedávnem nebylo daleko od ukončení své činnosti a modelo 911 k plnohodnotnému životu nestačil, pak Cayenne a Panamera byly logickými kroky, vedoucími k následnému blahobytu celé značky. Mluvíme ale o automobilce, která nevzešla z myšlenky „přidejte lehkost“ a nestavěla půl století svá auta tak, že výkonem byl stejně podstatný jako nízká hmotnost.

Keating Bolt: Až 2500 koní a 550 km/h?!

Zobrazit všechny fotografie

Právě nízká hmotnost je pro Caterham typická, a pokud lze držet tento koncept u malých sportovních aut, pak pracovat s touto myšlenkou u crossoveru může být nejen náročné, ale vedoucí do slepé uličky. A pak je tu design typický pro Caterham, u kterého bude zřejmě obtížné u kapotovaných aut na „sedmičkový“ charakter navázat.

Caterham tedy čeká nelehký úkol. Musí se, například jako už zmiňované Porsche, ale třeba také jako Bentley se svým SUV, nebo Jaguar, vyrovnat s rozšířením do oblastí, které jsou pro něj absolutně neprobádané, plus přesvědčit zákazníky, že je Caterhman nejen vhodný na deklasování konkurence na Nordschleife, ale také ideální jako dorpavní prostředek do města a na nákupy.

Fotomontáž Autoweb.cz, zdroj Autocar.co.uk

24.9.2013 7:41| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist