autoweb.cz > Caterham > Caterham rozšíří modelovou řadu. O crossovery a městská auta!
Caterham rozšíří modelovou řadu. O crossovery a městská auta!
Britský magazín Autocar přišel se zajímavou informací, totiž že se malosériová automobilka Caterham chystá expandovat a rozšiřovat modelovou řadu. A tím není myšlena další variace na legendární Seven, tedy nová, lepší technika v klasickém kabátě a s tradičním vzezřením. Vize je pro tradiční obdivovatele celkem šokující.
Před pár dny představil Caterham koncept AeroSeven, tedy kapotovanou variaci na klasický Seven, a v rámci představení se tedy nemluvilo jen o novém modelu jako takovém, ale o kompletním výhledu na nejbližší pětiletou budoucnost optikou rozšížené modelové palety.
„Tento koncept je první z mnoha nových modelů, se kterými Caterham přijde,“ řekl šéf společnosti Tony Fernandes. „Plán je velice jednoduchý, zachovat geny Caterhamu – zábavu, rychlost, filozofii lehké hmotnosti a během pěti let představit nová auta za marketingové podpory našeho týmu F1.“
O čem přesně že se to bavíme? Tak třeba o čtyřdvéřovém městském autě nebo o crossoveru. Tak ještě jednou… Caterham chce během pěti let vyrábět něco jako Nissan Qashqai nebo Škoda Citigo? Caterham prý nikdy neodvrátí tář od své poůvodní koncepce a model Seven prý bude navždy zásadní a dominantní částí produkce značky, nicméně další modely budou následovat. AeroSeven by se měl dostat do výroby příští rok a v roce 2016 by ho mělo následovat sportovní auto vyrobené ve spolupráci se značkou Renault.
Závěrem tedy malá spekulace, zda je tento krok Caterhmanu správný anebo ne… Podíváme-li se například na Porsche, které ještě před nedávnem nebylo daleko od ukončení své činnosti a modelo 911 k plnohodnotnému životu nestačil, pak Cayenne a Panamera byly logickými kroky, vedoucími k následnému blahobytu celé značky. Mluvíme ale o automobilce, která nevzešla z myšlenky „přidejte lehkost“ a nestavěla půl století svá auta tak, že výkonem byl stejně podstatný jako nízká hmotnost.
Keating Bolt: Až 2500 koní a 550 km/h?!
Právě nízká hmotnost je pro Caterham typická, a pokud lze držet tento koncept u malých sportovních aut, pak pracovat s touto myšlenkou u crossoveru může být nejen náročné, ale vedoucí do slepé uličky. A pak je tu design typický pro Caterham, u kterého bude zřejmě obtížné u kapotovaných aut na „sedmičkový“ charakter navázat.
Nissan GT-R Nismo (2014) zachycen při tréninku na Nordschleife
Autonovinky | vydáno 20. 9. 2013
Caterham tedy čeká nelehký úkol. Musí se, například jako už zmiňované Porsche, ale třeba také jako Bentley se svým SUV, nebo Jaguar, vyrovnat s rozšířením do oblastí, které jsou pro něj absolutně neprobádané, plus přesvědčit zákazníky, že je Caterhman nejen vhodný na deklasování konkurence na Nordschleife, ale také ideální jako dorpavní prostředek do města a na nákupy.
Fotomontáž Autoweb.cz, zdroj Autocar.co.uk