Radosti a starosti týdne: Zlovůle úřadů

Jeden sporťák zřejmě skončí, druhý zase vznikne. K čemu nám to ale bude, když nám úřady opět připravují další omezení?

​Velká radost: Renault postaví soupeře pro Alfu 4C
Spekuluje se o tom již déle, vlastně od dob, kdy Renault potvrdil spolupráci s Caterhamem. Nyní všechno opravdu spěje k uskutečnění odvážného plánu postavit společně sportovní auto jenom pro radost a tím také vzkřísit značku Alpine. Nejvíce mne však těší, že si zákazníci auta podobného typu evidentně přejí. Jedině oni totiž mohou prostřednictvím svých útrat změnit to, co budou automobilky vyrábět. Naříkáním od stolu totiž nic nezměníme.

Radost: BMW 1 M Coupé se dočká nástupce
Nebo že by snad naše nářky v mnichovské automobilce konečně vyslyšeli? BMW 1 M Coupé totiž dostane nástupce. Ne, nebudeme si dělat iluze, že máme sílu něco změnit, tohle auto je totiž logickým krokem, jelikož opět to jsou zákazníci, kteří výrobce dokáží přesvědčit nejvíce. Po minulé generaci „jedničkového emka“ se totiž jenom zaprášilo.Nezájem: Lamborghini Aventador i jako limuzína
Proč musí takováhle věc existovat? Všechna ta nesmyslně prodloužená auta jen hyzdí velkoměsta. Tradiční americká limuzína má alespoň styl, ale prodloužené SUV nebo supersport je vrchol rozmařilého nevkusu. Naštěstí je prodloužené Lamborghini pouze ve stádiu návrhů.​Starost: Lexus IS-F se nástupce (nejspíš) nedočká
A to je velká škoda, chtělo by se dodat. Lexus IS-F žil tak trochu ve stínu zavedených německých supersedanů – a docela po právu, ačkoliv měl něco do sebe. Je však chvályhodné, že automobilka s cejchem snad nejnudnějšího výrobce, navíc její luxusní odnož, dokáže postavit auto kalibru IS-F nebo supersportu LFA.

Velká starost: Nábřeží prý nepatří autům, ale cyklistům
Nechci působit militantně proti cyklistům, ale z principu mě štve, že si téměř nezdaněná minoritní skupina vykřičí opatření na úkor nejvíce zdaněné skupiny, kterou jsou motoristé. V principu nemám nic proti „zklidňování dopravy“ ve smyslu vytváření promenád a jiných pěších komunikací v centru města. Ne však za cenu životně důležitých tepen, ke kterým neexistuje vhodná alternativa vinou nesystematického plánování dob minulých.

Vlastně se mi myšlenka Smetanova nábřeží pro pěší nebo starší návrh promenády na Magistrále docela zamlouvá. Osobně mě také nebaví dlouze vyčkávat v kolonách a občas bych si také rád vyšel na hezkou procházku po městě. Všechno to ale schvaluji až potom, co se bez problému dostanu z jednoho konce města na druhý, když už někam autem prostě musím. Tunelem, vzduchem, třeba teleportem, lhostejno jak (nicméně nikoliv hromadnou dopravou) – dokud nebude vyřešena tranzitní doprava Prahou, žádné zklidňování nechci!

Jediný prospěch z procesu zklidňování dopravy tak vidím v tom, že se alespoň to prodloužené Lamborghini nikam nedostane…

16.3.2013 10:00| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist