autoweb.cz > Porsche > Nové Porsche Cayman je tady
Nové Porsche Cayman je tady
Asi nikoho nepřekvapí, že nová generace modelu Porsche Cayman dost připomíná otevřený roadster Porsche Boxster. Ostatně, obě auta jsou technicky shodná, liší se jen v detailech a nastavení. No a samozřejmě také v tom, že Boxster nemá pevnou střechu… Co tedy nový Cayman vedle úspory hmotnosti 30 kg přináší? Pojďme pod kapotu.
DOPORUČUJEME: Porsche Boxster S (2012) – redakční test
Nový Cayman dorazil ve standardní verzi a také v provedení Cayman S. Základní model používá plochý uprostřed uložený atmosférický šestiválec 2,7 l, který ze sebe dostane výkon 275 koní. S šestistupňovým manuálem se dostane na stovku za 5,7 sekundy a pojede 264 km/h. Se sedmirychlostním automatem PDK umí stovku za 5,6 s (s paketem Sport Chrono za 5,4 s), ale zvládne jen 264 km/h. A pak je tu spotřeba – s manuálem 8,2 l/100 km a s automatem 7,7 l/100 km.
Porsche Cayman S má také plochý šestiválec, ale o objemu 3,4 l. Ten posílá na zadní kola výkon 325 koní a s manuálním řazením se na stovku dostane za rovných pět sekund při maximální rychlosti 283 km/h. Sedmirychlostní automat PDK zase ukrojí desetinku ze zrychlení, ale také dva kilometry z maximální rychlosti. Ovšem také jezdí za rovných osm litrů na 100 km, zatímco manuál za 8,8 l/100 km.Objevují se i nové prvky ve výbavě. Například můžete mít adaptivní tempomat nebo bezklíčový přístup. Zajímavostí je také řízení. Elektromechanický posilovač nahradil hydrauliku (aby se ušetřilo veledůležitých 0,1 l/100 km) a můžete si připlatit za funkci zvýšeného posilování v rychlostech do 50 km/h například ve městě, což má usnadnit parkování a manévrování.
Porsche změnilo adaptivní podvozek PASM, dopředu i dozadu přidalo po čtyřech dalších senzorech. Reakce jsou tak přesnější a rychlejší, i když si zvolíte komfortní, normální nebo sportovní režim. Spolu s PASM si můžete připlatit i za další zkratky, především za systém rozdělující přenos výkonu na zadní kola (PTV). Není to jen samosvor, ale spolupracuje se stabilizací a hlídá optimální prokluz kol pro maximální trakci.
Čtěte také: Porsche Cayman R – test na okruhu
Porsche ale nabízí Cayman i v základním provedení – s manuálem a obyčejným podvozkem. Je samozřejmě na zákazníkovi, co si zvolí. Ceny se dozvíme při uvedení modelu na český trh někdy v průběhu měsíce.