Nové Porsche Cayman je tady

Porsche ukázalo první obrázky nové generace modelu Cayman a vypustilo důležité technické informace. Auto je lehčí, jinak zůstává u stejné koncepce.

Asi nikoho nepřekvapí, že nová generace modelu Porsche Cayman dost připomíná otevřený roadster Porsche Boxster. Ostatně, obě auta jsou technicky shodná, liší se jen v detailech a nastavení. No a samozřejmě také v tom, že Boxster nemá pevnou střechu… Co tedy nový Cayman vedle úspory hmotnosti 30 kg přináší? Pojďme pod kapotu.

DOPORUČUJEME: Porsche Boxster S (2012) – redakční test

Nový Cayman dorazil ve standardní verzi a také v provedení Cayman S. Základní model používá plochý uprostřed uložený atmosférický šestiválec 2,7 l, který ze sebe dostane výkon 275 koní. S šestistupňovým manuálem se dostane na stovku za 5,7 sekundy a pojede 264 km/h. Se sedmirychlostním automatem PDK umí stovku za 5,6 s (s paketem Sport Chrono za 5,4 s), ale zvládne jen 264 km/h. A pak je tu spotřeba – s manuálem 8,2 l/100 km a s automatem 7,7 l/100 km.

Porsche Cayman S má také plochý šestiválec, ale o objemu 3,4 l. Ten posílá na zadní kola výkon 325 koní a s manuálním řazením se na stovku dostane za rovných pět sekund při maximální rychlosti 283 km/h. Sedmirychlostní automat PDK zase ukrojí desetinku ze zrychlení, ale také dva kilometry z maximální rychlosti. Ovšem také jezdí za rovných osm litrů na 100 km, zatímco manuál za 8,8 l/100 km.Objevují se i nové prvky ve výbavě. Například můžete mít adaptivní tempomat nebo bezklíčový přístup. Zajímavostí je také řízení. Elektromechanický posilovač nahradil hydrauliku (aby se ušetřilo veledůležitých 0,1 l/100 km) a můžete si připlatit za funkci zvýšeného posilování v rychlostech do 50 km/h například ve městě, což má usnadnit parkování a manévrování.

Porsche změnilo adaptivní podvozek PASM, dopředu i dozadu přidalo po čtyřech dalších senzorech. Reakce jsou tak přesnější a rychlejší, i když si zvolíte komfortní, normální nebo sportovní režim. Spolu s PASM si můžete připlatit i za další zkratky, především za systém rozdělující přenos výkonu na zadní kola (PTV). Není to jen samosvor, ale spolupracuje se stabilizací a hlídá optimální prokluz kol pro maximální trakci.

Čtěte také: Porsche Cayman R – test na okruhu

Porsche ale nabízí Cayman i v základním provedení – s manuálem a obyčejným podvozkem. Je samozřejmě na zákazníkovi, co si zvolí. Ceny se dozvíme při uvedení modelu na český trh někdy v průběhu měsíce.

29.11.2012 6:40| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist