Renault Alpine se vrací s velkou parádou

Od představení slavného závodního auta uplynulo už půl století. Dokáže nový model navázat na ikonické postavení předchůdce? Potenciál rozhodně má.

Poslední vůz nesoucí jméno Renault Alpine byl vyroben v roce 1995 a od té doby se nic moc zajímavého nedělo, pokud nepočítáme některé produkty divze Renault Sport. O znovuzrození značky Alpine se ale už mluví docela dlouho, jenže pořád se nic nedělo – až do posledního víkendu, kdy se konala velká cena Monaka Formule 1.

Renault zde totiž představil prototyp A110-50 Alpine, který odkazuje na prapůvodní model Alpine A110, který značce přinesl největší slávu – především vítězstvím v rally v roce 1973. To už ale značka patřila pod Renault, kde vydržela až do roku 1995, kdy se produkce silničních aut zastavila. Ale o historii si povíme jindy…Novinka vzpomíná na nejslavnější model, i když není podle módy retro a  spíše jen nese pár prvků odkazující na legendární auto. Nový Renault Alpine A110-50 je od základů závodní auto a značka by se s ním klidně mohla rovnou vydat na okruhy. Má závodní podvozek, propracovanou aerodynamiku a osvědčený šestiválec Renault V4Y o objemu 3,5 l, který produkuje 400 koní v 7200 ot./min. a 422 Nm v 6200 ot./min.Převodovka je samozřejmě závodní sekvenční a protože se bavíme o autě, které nemá sloužit jako leštěnka, krom toho nejnutnějšího v něm nenajdete vůbec nic – a proto také váží velmi slušných 880 kg. Z toho vychází poměr 454 koní na tunu, což překonává třeba Ferrari 458 Italia. To jen, abyste nad „slabým“ motorem z MPV neohrnovali nos.

Bohužel to nevypadá, že bychom se v blízké době dočkali nějakého srovnávacího testu. Dříve než za dva roky se auto do produkce nedostane a  ještě vůbec není jisté, jestli se tak skutečně stane. Ale třeba nový Renault Alpine A110-50 uvidíme někde na závodech. V Le Mans? Těžko říct…

Dalibor Žák

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukcevidlicový šestiválec
Palivobenzín
RozvodDOHC
Plněníatmosférické sání
Uloženíuprostřed podél
Zdvihový objem (cm3)3498
Vrtání x zdvih (mm)95,5 x 81,4
Převodovkašestistupňová sekvenční
Poháněná kolazadní, samosvor
Podvozek
Brzdy vpředuKotoučové s vnitřním chlazením, 356 x 32 mm
Brzdy vzaduKotoučové, 330 x 32 mm
Pneumatiky vpředu245/35 ZR 21
Pneumatiky vzadu265/35 ZR 21
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)293 / 400 v 7200 ot./min.
Točivý moment (Nm)422 v 6200 ot./min.
Výkon/hmotnost (k/t)454
Objem nádrže (l)30
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4330
Šířka (mm)1961
Výška (mm)1230
Provozní hmotnost (kg)880
29.5.2012 9:00| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist