Renault Alpine se vrací s velkou parádou

Od představení slavného závodního auta uplynulo už půl století. Dokáže nový model navázat na ikonické postavení předchůdce? Potenciál rozhodně má.

Poslední vůz nesoucí jméno Renault Alpine byl vyroben v roce 1995 a od té doby se nic moc zajímavého nedělo, pokud nepočítáme některé produkty divze Renault Sport. O znovuzrození značky Alpine se ale už mluví docela dlouho, jenže pořád se nic nedělo – až do posledního víkendu, kdy se konala velká cena Monaka Formule 1.

Renault zde totiž představil prototyp A110-50 Alpine, který odkazuje na prapůvodní model Alpine A110, který značce přinesl největší slávu – především vítězstvím v rally v roce 1973. To už ale značka patřila pod Renault, kde vydržela až do roku 1995, kdy se produkce silničních aut zastavila. Ale o historii si povíme jindy…Novinka vzpomíná na nejslavnější model, i když není podle módy retro a  spíše jen nese pár prvků odkazující na legendární auto. Nový Renault Alpine A110-50 je od základů závodní auto a značka by se s ním klidně mohla rovnou vydat na okruhy. Má závodní podvozek, propracovanou aerodynamiku a osvědčený šestiválec Renault V4Y o objemu 3,5 l, který produkuje 400 koní v 7200 ot./min. a 422 Nm v 6200 ot./min.Převodovka je samozřejmě závodní sekvenční a protože se bavíme o autě, které nemá sloužit jako leštěnka, krom toho nejnutnějšího v něm nenajdete vůbec nic – a proto také váží velmi slušných 880 kg. Z toho vychází poměr 454 koní na tunu, což překonává třeba Ferrari 458 Italia. To jen, abyste nad „slabým“ motorem z MPV neohrnovali nos.

Bohužel to nevypadá, že bychom se v blízké době dočkali nějakého srovnávacího testu. Dříve než za dva roky se auto do produkce nedostane a  ještě vůbec není jisté, jestli se tak skutečně stane. Ale třeba nový Renault Alpine A110-50 uvidíme někde na závodech. V Le Mans? Těžko říct…

Dalibor Žák

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukcevidlicový šestiválec
Palivobenzín
RozvodDOHC
Plněníatmosférické sání
Uloženíuprostřed podél
Zdvihový objem (cm3)3498
Vrtání x zdvih (mm)95,5 x 81,4
Převodovkašestistupňová sekvenční
Poháněná kolazadní, samosvor
Podvozek
Brzdy vpředuKotoučové s vnitřním chlazením, 356 x 32 mm
Brzdy vzaduKotoučové, 330 x 32 mm
Pneumatiky vpředu245/35 ZR 21
Pneumatiky vzadu265/35 ZR 21
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)293 / 400 v 7200 ot./min.
Točivý moment (Nm)422 v 6200 ot./min.
Výkon/hmotnost (k/t)454
Objem nádrže (l)30
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4330
Šířka (mm)1961
Výška (mm)1230
Provozní hmotnost (kg)880
29.5.2012 9:00| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist