Za pár korun, léto nahoře bez

Na českém trhu s ojetými vozy je řada kabrioletů, které si může díky nízké pořizovací ceně dovolit téměř každý. Splnění klukovského snu, o jízdě s otevřeným nebem nad hlavou, tak není vůbec nereálné.

Snad každý řidič se někdy alespoň zamyslel nad tím, jaké by to bylo řídit kabriolet. Vůz pro naše klimatické pásmo možná trochu nepraktický (zejména pokud jde o starší kabriolety, moderní umožňují bezproblémový provoz i v zimě), ale v letních měsících velice atraktivní. Cesta k takovému automobilu přitom není nijak složitá. Stačí se podívat, co nabízí domácí trh s ojetými vozy.

Ať už hledáte čtyřmístné kabrio, nebo ještě atraktivnější roadster vybavený pouze dvojicí sedadel, rozhodně máte z čeho vybírat. A přitom nemusíte mít kapsy napěchované zlaťáky! To své auto si vybere snad každý, ať už hledá vůz v ceně do 30 000 korun, nebo model v hodnotě několika set tisíc.

Drahým kabrioletům se ale věnovat v tomto článku nechceme. Zaměříme se naopak na ty nejlevnější. Tedy na auta, která si může dovolit téměř každý. Zde najdeme totiž i vozy, které lze pořídit za 30 000 Kč. Tedy přibližně za jeden měsíční plat. Za dvojnásobek této částky se pak nabízejí i dost zajímavé vozy.


Pravda, nejde o auta prémiových značek, přesto se v těchto cenových relacích najdou pohledná vozidla. Platí zde ale to, co i pro jiné ojetiny: pořizovací cena není jedinou investicí, každý starší vůz vyžaduje i určitý základní servis (výměna motorového oleje, filtrů, rozvodů), jehož opominutí může mít fatální následky.

Kabrio za třicet
Kdo má v kapse přibližně 30 000 korun, které by byl ochotný investovat do levného kabrioletu, může sednout k internetu a začít vybírat. Nabízí se třeba Fiat Punto Cabrio postavený na první generaci tohoto malého vozu. Na inzertních serverech se pohybuje cena od 20 000 Kč, žádná hitparáda to ale nebude. Za třicet tisíc by se už mohl najít automobil v rozumném stavu.

Dalším a o dost známějším kabrioletem je Ford Escort ve své poslední generaci. Ceny těchto vozidel začínají na 30 000 Kč, ale mohou být i dvakrát vyšší. Rozhodující je samozřejmě stav auta a zde i funkčnost elektricky ovládané střechy, která u řady aut nefunguje a vyžaduje tak ruční obsluhu.

Zmínit musíme také Opel Astra první generace. Tento kabriolet má stejnou cenovku jako Ford Escort, ale menší oblibu mezi motoristy. Totéž platí i pro ještě starší Opel Kadett Cabrio, který svými zastaralými tvary mnoho řidičů neosloví.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Zcela opačná situace je u Peugeotu 306 Cabrio. Tento vůz stále mnoho motoristů považuje za designově přitažlivý, přestože mu je už hezkých pár let. Jen pozor na stav problematické zadní nápravy, jejíž repase přijde na pět až šest tisíc korun a levný kabriolet by tak mohla výrazně prodražit.

Více peněz, více muziky
Samozřejmě lehčí stiuaci budou mít ti, co se rozhodnou investovat více, a to alespoň dvojnásobek. Na šedesáti tisících korun totiž začínají mladší modely, jako je třeba Opel Astra Cabrio druhé generace, nesoucí interní označení G. Tento opravdu pohledný kabriolet přitom není jedinou možnou volbou.

Kdo zatouží po dvoumístném roadsteru, může sáhnout do MG F, i když v případě tohoto téměř raritního vozu je opratrnost skutečně na místě. Honda CRX se střechou Targa (vyjímatelný střešní díl), může být ale zajímavou volbou, už z důvodu jízdních vlastností. Bohužel ale většina vozů má za sebou více než jen nějaký ťukanec.

Pod 60 000 korun koupíte také Peugeto 206 CC. Tento malý kupé-kabriolet se skládací střechou z pevných dílců je velmi oblíbený zejména u žen. Jeho větší sourozenec Peugeot 307 CC se dá pořídit za necelých 100 000 korun.

Lehce nad 80 000 Kč najdeme Audi 80 Cabrio, v ceně 80 000 až 100 000 korun jsou pak vozy jako BMW 3, Mazda MX-5 nebo třeba MG TF. Těsně u hranice sta tisíc se pohybují ceny nejlevnějších vozidel BMW Z3 či Mercedes-Benz SLK.

Na co si dát pozor
„Obecně u starých kabrioletů důkladně kontrolujte nejen stav střechy a její podpůrné konstrukce, ale i místa, kde má těsnit s karoserií. Právě zde totiž proniká voda do interiéru velmi často,“ radí Jindřich Topol, manažer výkupu AAA AUTO. Také v interiéru hledejte případné stopy po vodě. Lze jen doporučit vzít vozidlo před koupí do mycího boxu a postříkat jej „wapkou“, a pak hledat, zda se dovnitř voda někudy nedostává.

Velkým nepřítelem je také koroze. Karoserie kabrioletu má výrazně menší tuhost než u vozidel s pevnou střechou a proto je velice důležité, aby prahy a podvozek nebyly výrazněji zasaženy korozí. Už počínající korozi je nutné nechat opravit.

„Zejména u vozidel se silnějšími motory pozor na opravy po větších nehodách,“ nabádá zástupce AAA AUTO. I taková oprava zpravidla negativně ovlivní tuhost karoserie. Vždy mějte na paměti, že kabriolet vyžaduje větší péči, než automobil s pevnou střechou.

10.6.2016 9:30| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist