Zánovní vozy na českém trhu dále mládnou

Opravdu mladé ojetiny se objevují v nabídce s čím dál menším počtem ujetých kilometrů. Takové ojeté vozy pak nezřídka lákají i ty motoristy, kteří původně zvažovali nákup zcela nového automobilu.
mototechna_skodarna.jpg Zdroj: MilanJ

Nejdražší a nejnovější zánovní ojeté vozy nabízejí firmy v Karlovarském kraji, polovina z nich byla loni v ceně přes 605 000 korun. Nejlevnější naopak nabízejí podnikatelé v Plzeňském a Olomouckém kraji a překvapivě také v Praze (s průměrnou cenou 425 000 korun). Fyzické osoby tvoří jen asi šest procent prodávajících v tomto segmentu vozidel. Vyplynulo to z kontinuálního sledování trhu, které provedla společnost Mototechna, patřící pod křídla AAA AUTO.

Celkem se loni v České republice nabízelo 79 583 zánovních vozidel, tedy vozů ve stáří do 2 let. Jejich nabídka se tak meziročně zvýšila na celém trhu o 1,8 procenta. „Zajímavé je, že nájezd nabízených vozidel na českém trhu vykazuje výrazně klesající tendenci. Zatímco v roce 2016 měla polovina vozidel nájezd do 17 539 kilometrů, loni se tato hodnota snížila na pouhých 15 745 km. Medián prodejní ceny zánovních vozů se přitom zvýšil jen zhruba o jedno procento. Potvrzuje to i naši zkušenost v rámci prodeje zánovních automobilů pod značkou Mototechna, což dokládá nejen zvyšování kupní síly, ale hlavně rostoucí dynamiku obchodu s ojetými vozy a stále kratší dobu vlastnictví konkrétního modelu,“ uvedl ředitel značky Mototechna Stanislav Gálik.

Znovuobnovená značka Mototechna, která se specializuje na prodej zánovních automobilů a patří do skupiny AAA AUTO, loni v tomto segmentu na našem trhu zaznamenala zvýšení poptávky o 9,7 procenta. Celkem se pod hlavičkou Mototechny prodalo téměř 7500 zánovních vozů za rok 2017 a již na 40 000 aut od roku 2012.

K oblibě zánovních aut přispívá skutečnost, že na rozdíl od dlouhých čekacích dob na nové vozy, jsou téměř nové vozy z k dispozici okamžitě. V soukromé inzerci se ale vyskytují jen opravdu velmi zřídka. Jde spíše o výsadu specializovaných prodejců.

„V současné době Mototechna nabízí přes 1200 zánovních vozů prakticky všech značek přítomných na českém trhu. Nejvíce na odbyt jdou vozy s benzínovým motorem, které tvořily tři čtvrtiny všech prodaných vozů. Naší výhodou je, že vykupujeme pouze nejžádanější vozy od prověřených firem, proto poptávka po našich automobilech roste výraznějším tempem než na celém trhu. Největší zájem je o modely domácí značky Škoda,“ doplnil Gálik.

Obecně lze říci, že zánovní automobily přitahují motoristy toužící po novém vozidlu, avšak chtějící se vyhnout výraznému poklesu ceny, který přichází právě v okamžik, kdy nový automobil opouští půdu prodejce a v technickém průkazu se objevuje jméno nového majitele. Tento jev je známý, v minulosti mu však nebyla věnována až tak velká pozornost jako dnes.

Řada řidičů si uvědomuje, že dnes si lze vybrat zánovní automobil v naprosto vynikajícím stavu, takže od zcela nového bude k nerozeznání. Na své okolí tak zapůsobí úplně stejně, jako kdyby investovali mnohem vyšší částku do zcela nového vozu. I tento fakt napomáhá prodeji zánovních vozidel.

12.1.2018 7:29| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist