Užijte si jaro s otevřeným nebem nad hlavou. Vybíráme levný kabriolet do 50 000 Kč

Jezdit autem bez střechy má svoje kouzlo. A vůbec na to nepotřebujete vysoký obnos.
titulka-1100x618.jpgCelá galerie 5 Zdroj: Opel

Říká se, že nejkrásnější pohled je z koňského sedla. My razíme spíš přístup, že nejkrásnější pohled na svět je ze sedadla kabrioletu, zvlášť s přibývajícími slunečními paprsky. Jaro už snad konečně co nevidět začne na plné obrátky, takže nastává ideální chvíle pořídit si nějaký stroj s otevřeným nebem nad hlavou.

Jenže jaký vůz koupit? Na trhu si vyberete z nepřeberné nabídky vozidel, ať už hledáte něco sportovního či komfortního, velkého či malého, drahého či levného. A právě na nejdostupnější kabriolety a roadstery na trhu se zaměříme v tomto přehledu.

Vybrali jsme pro vás několik kousků, které mnohdy pořídíte i za jeden průměrný plat, servisní náklady vás také nezruinují, a přitom budete mít zajímavé auto, se kterým si užijete sluneční paprsky plnými doušky. A budete si moct říkat, jak je ten svět strašný, že musíte jezdit autem bez střechy. A pít staré víno a jíst plesnivý sýr.

Mazda MX-5

Když se řekne kabrio, v tomto případě přesněji roadster, jako první každého zákonitě napadne Mazda MX-5. Malý japonský sporťák podle britského střihu je naprostá klasika, která si získala srdce mnoha fanoušků hlavně díky kombinaci jednoduché a odolné techniky a skvělých jízdních vlastností, které skýtají dokonalý řidičský požitek.

Jak říká staré přísloví, Miata Is Always The Answer, neboli Miata je odpovědí na všechno, takže v našem výběru nesmí chybět, ačkoliv za 50 tisíc korun si nemůžete moc vybírat. Za tyto peníze najdete spíš jen druhou generaci NB, se slabší jedna-šestkou a navíc ve zbídačeném stavu.

Koroze je největším zabijákem tohoto auta, takže natrefíte spíš na samou „bramboračku“. Ale třeba budete mít štěstí na kousek, se kterým chvíli pojezdíte, pak jej rozprodáte na díly a budete třeba i v plusu. Věci jako hardtop, šestikvalt, samosvor nebo hezká střecha mají dnes velkou cenu, takže kupte auto, které má aspoň něco z toho.

Opel Tigra Twin Top

Tigra ve své první generaci existovala jako kupé konkurující Fordu Puma, ve druhé generaci pak vznikla jako dvoumístný roadster s přídomkem Twin Top, který kopíroval popularitu Peugeotu 206 CC. Jak to tak bývalo, základem byl mainstreamový hatchback se známou technikou, kterým byla soudobá Corsa, takže co do servisování to není žádný exot.

Docela exotické, alespoň na tuhle cenovou hladinu, je ovšem pevná skládací střecha, se kterou budete mít přece jenom pohodlnější život. Slušný potenciál mají i motory pod kapotou, taková 1.8 se 125 koňmi umí být svižná, ačkoliv řidičsky si rozhodně neužijete jako za volantem Miaty.

Za tuto cenu však najdete spíš jen jedna-čtyřky. Zajímavou volbou může být naftová třináctistovka, která do roadsteru sice nepatří, ale úspornější auto s otevřeným nebem nad hlavou těžko najdete.

Ford StreetKa

Test Fordu Mustang Convertible z roku 1966 aneb Když na světě je pořád krásně

Číst článek

Ford Ka se svým ostře řezaným designem New Edge způsobil slušný poprask a hlavně vznikl ještě v době, kdy nebyl problém dělat zajímavé (a poněkud finančně nerentabilní) verze i z naprosto obyčejných a levných aut. Ostrá varianta SportKa a otevřené StreetKa jsou toho důkazem.

Nás zajímá druhý zmíněný vůz, který umí nabídnout potentní čtyřválec s objemem 1,6 litru a výkonem slušných 95 koní v kombinaci s otevíratelnou střechou. S drobným Káčkem motor cloumal velmi slušně.

Navíc miniaturní rozměry a podvozek říznutý kouzlem ostrých Fordů znamenají senzační jízdní vlastnosti. Pokud nenarazíte na slušnou Miatu (za tyto peníze jen těžko), tohle je náš tajný řidičský tip.

Citroën C3 Pluriel

Tohle auto museli „Frantíci“ vymyslet po nějaké absinthové párty, jinak si to neumíme vysvětlit. Protože je to snad nejšílenější kabriolet, jaký kdy lidstvo spatřilo. Základem je malý hatchback Citroën C3, kterému však designéři dali do vínku jistou dávku avantgardy v podobě nejen otevíratelné, ale také zcela odjímatelné střechy.

Problém však spočívá právě ve střešních sloupcích a samotném mechanismu střechy. Jednak je jakákoliv manipulace s nimi komplikovaná, zadruhé nejdou v autě nikam uložit, takže s tím vším musíte do garáže. A k čemu vám je střecha v garáži, když si vyjedete a začne pršet?

Na druhou stranu větší pozornost s čímkoliv jiným jen těžko získáte a za 50 tisíc si můžete vybírat ze slušných kousků. Technika je jednoduchá a hojně rozšířená, takže se servisem nebude problém.

27.4.2023 6:59| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist