Škoda je jedničkou i v prodeji ojetin, loni jich prodala téměř 56 000

Program certifikovaných ojetých vozů Škoda Plus i v obtížném roce 2021 ukázal, že čeští motoristé upřednostňují prověřenou kvalitu značkových prodejců při nákupu ojetého vozidla.
thumbnail_skoda-plus-1100x618.jpg Zdroj: Škoda

Navzdory uzavřeným provozovnám na začátku roku registrují autorizovaní prodejci Škoda Plus téměř 56 tisíc prodaných automobilů, což představuje 4% nárůst oproti roku 2020. Nejprodávanějšími modely byly Octavia, Fabia, Superb, Scala a Rapid.

Za celý rok 2021 se v síti Škoda Plus prodalo 55 948 vozů. To je zhruba o 4 % více než za rok 2020, který ještě nebyl zcela ovlivněn covidovými omezeními. „Loňská čísla jsou s ohledem na dlouhé uzavření showroomů v důsledku pandemie skvělý výsledek. I přes všechny komplikace se nám podařilo dále růst a posílit pozici jedničky na trhu,“ říká Jiří Maláček, vedoucí českého zastoupení Škoda Auto.

„V příštím roce chceme minimálně udržet letošní čísla. I to je vzhledem k čím dál znatelnějšímu nedostatku ojetých vozů ambiciózní plán. Dlouhodobý cíl prodávat prostřednictvím programu Škoda Plus 100 tisíc vozů ročně stále platí,“ dodává Jiří Maláček.

Stále trvá zájem o kategorii tzv. Ročních vozů, která zahrnuje mladé ojetiny do 18 měsíců od první registrace s maximálně 30 000 najetými kilometry. O tato vozidla se pečovalo pouze v autorizovaných servisech, což poskytuje záruku bezvadného technického stavu i skutečného nájezdu.

U ročních vozů se standardně nabízí prodloužená 5letá tovární záruka. Z uživatelského pohledu jde tedy o vozidla téměř nová. Na celkových prodejích v síti Škoda Plus se podílely 27 %. V kategorii Vyzkoušené vozy (stáří 2-5 let) nakoupilo automobil 49 % zákazníků a zbylých 24 % se rozhodlo pro ojetý vůz ve věku 5 a více let. Vzrostl i zájem o protiúčet u vykupovaných vozů.

Výpadek způsobený prodlužováním operativních leasingů ve fleetech vedl k navýšení výkupů z online prostředí, kde byl zaznamenán 41% růst počtu obdržených nabídek. Meziročně došlo dokonce k 61% navýšení výkupů online prostřednictvím výkupního formuláře.

Nejpopulárnějším modelem v programu Škoda Plus byla loni Škoda Octavia, následovaná dalšími modelovými řadami značky Škoda v pořadí Fabia, Superb, Scala a Rapid. Zajímavostí je absence SUV mezi nejprodávanějšími modely. Důvodem může být, že u modelových řad Kamiq, Karoq a Kodiaq je vyšší podíl soukromých zákazníků, kteří drží vozy delší dobu, což znamená nižší nabídku v rámci programu Škoda Plus.

Ani prodejům z druhé ruky se nevyhýbá elektromobilita. Trend ze segmentu nových vozů se i zde projevuje v podílech jednotlivých druhů pohonů. Za loňský rok se zobchodovalo 54 % vozů s benzínovým motorem, 42 % vozů s naftovým motorem, 2 % bateriových elektromobilů a po 1 % si připsaly plug-in hybridy a automobily spalující stlačený zemní plyn (CNG). Nejpopulárnějším elektromobilem v síti Škoda Plus se podle očekávání stal model Škoda Enyaq iV, jehož se prodalo přes 500 kusů.

Drtivá většina automobilů prodaných přes Škoda Plus byla zakoupena jako nová v ČR. Průměrný věk všech prodaných vozidel činil 4 roky, průměrný nájezd 63 000 km a průměrná cena 432 000 Kč. Program Škoda Plus aktuálně nabízí téměř 5 800 vozů, z nichž více než třetinu tvoří Roční vozy a téměř 40 % Vyzkoušené vozy. Showroomy Škoda Plus jsou k dispozici na 152 prodejních místech po celé České republice.

Neustále aktualizovaný výčet vozů najdou zájemci na portálu www.skodaplus.cz a mohou se tak seznámit s vyhlédnutým exemplářem dříve, než se vydají ke konkrétnímu prodejci. Značka Škoda Plus je dnes největším obchodníkem s ojetými vozy na českém trhu a díky pobočkám u většiny autorizovaných partnerů Škoda Auto Česká republika také regionálně nejdostupnějším. Ty ve svých obcích a městech působí desítky let, skýtají záruky seriózního přístupu k výkupu i prodeji a přispívají tak ke kultivaci tuzemského obchodu s ojetými vozy i edukaci zákazníků.

26.1.2022 9:17| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist