Kupátka od Škodovky: Připomeňte si nejkrásnější vozy historie značky

Škodovka vždycky nevyráběla jen praktické kombíky a SUV. V její historii najdeme i překrásná kupé, po kterých toužili zástupy lidí.
13_popular-mc-jpg-1920x1281-1100x618.jpgCelá galerie 5 Zdroj: Škoda

Snad každá automobilka měla ve svém portfoliu (nebo po tom alespoň toužila) sportovně laděný model, většinou dvoudveřové kupátko, do kterého vkládala svoje sportovní abmice, lákala mladé zákazníky a ukazovala, že to také umí pořádně rozbalit.

Mezi takové se historicky pochopitelně řadila i Škodovka. Bohužel, v dnešní době se tento trend opouší a pro atraktivní kupé prostě není na trhu místo. Zákazníci už takové auto prostě nehledají a vyjádřením jejich statusu se stala velká SUV.

A tak jediná „kupé“, která dnes Škoda nabízí, je Kodiaq Coupé pro čínský trh a chystaný plně elektrický Enyaq Coupé iV. Tedy právě SUV, která kupé vzdáleně trochu připomínají splývavou zádí, která je akorát méně praktická.

Bohužel to je trend dnešní doby, nenazývat věci pravými jmény. Bývaly však doby, kdy se i Škodovka mohla pochlubit opravdovým kupé, tedy dvoudveřovou, sportovně laděnou karoserií. A že to byly krásné kousky!

Připomeňme si nejkrásnější kupátka v historii Škodovky, po kterých toužili davy, dodnes jsou vyhledávanými a ceněnými sběratelskými artikly a značka na ně může být náležitě pyšná.

Škoda Popular Monte Carlo

Elegantní tvary karoserie má automobilka Škoda ve své DNA. Model Popular Monte Carlo z roku 1935 patří k nejen k nejkrásnějším automobilům historie české značky, ale také k nejkrásnějším autům vůbec.

Škoda 1000 MBX

K vzácným a ceněným kouskům patří Škoda 1000 MBX z roku 1966, kupé odvozené od legendárního „embéčka“. Karoserie bez středového sloupku je dodnes v produkci mladoboleslavské automobilky unikátem.

Škoda 110 R

Slavné „erko“, tedy model Škoda 110 R, rozhodně v přehledu legendárních kupé značky Škoda nemůže chybět. Vůz vyráběný v letech 1970 – 1980 dal mimo jiné vzniknout i sportovním legendám 200 RS a 130 RS.

Škoda Rapid

Na model 110 R navázala v roce 1981 Škoda Garde a na ni zase v roce 1984 dnes legendární Škoda Rapid. Hranaté kupé s motorem vzadu bylo snem hned několika generací českých řidičů a na dlouho také posledním sériovým kupé značky Škoda.

Škoda Tudor

I když si museli fanoušci značky na další skutečné kupé počkat, čas od času je automobilka překvapila úžasnými koncepty. V roce 2002 například veřejnost uhranula studie Škoda Tudor, která vycházela z tehdejší první generace typu Superb.

21.4.2023 1:17| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist