Malé ojeté vozy jsou hitem léta. Nejvíce si je kupují začátečníci a senioři

Z malých vozů se nejlépe prodávají Škoda Fabia, Hyundai ix20 či i20. Zákazníky láká nižší pořizovací cena, úsporný provoz a skladnost v dopravním provozu.
autowp.ru_renault_twingo_25-1100x618.jpg Zdroj: Renault

Přestože je poslední roky největší zájem o velkoprostorové vozy typu kombi, SUV nebo MPV, zájem o malé vozy neklesá. Jen letos tvoří čtvrtinu celkových prodejů ojetých vozidel. Tyto vozy si nejčastěji pořizují mladí začínající řidiči a senioři, a to i díky nízké ceně. Průměrně za tyto vozy zaplatí 138 tisíc korun a rádi si připlatí za výbavu, a to i na úkor vyššího stáří vozu. Vyplynulo to ze statistik prodejce AAA Auto za první pololetí letošního roku.

Jen v AAA Auto se malých vozů s průměrnou cenou 138 tisíc korun prodalo téměř 6 000. Zájem již tradičně sílí s příchodem léta. Léto je spojeno se začátkem prázdnin, dovolenými i cestami na chaty a chalupy. V tuto dobu mladí lidé, studenti i senioři řeší potřebu automobilu.

Většina z nich neprahne po větších autech, ale spíše sahají po menších vozech s nezbytným komfortem, jako je například klimatizace či u mladší generace propojení s telefonem pro poslech hudby a handsfree volání. Za nižší cenu si tak mohou pořídit auto s výkonnějším motorem a slušnou výbavou. Letošní rok poptávka po automobilech ještě zesílila díky půjčkám dostupným i pro mladou generaci.

Malé vozy, o které je mezi ojetinami velký zájem, jsou nejčastěji značky Škoda (43 %), Hyundai (12 %) nebo Renault (5 %). Nejoblíbenějším modelem je Škoda Fabia (35 %) následovaná Hyundai ix20 (5 %) a i20 (4 %). Až 91 % těchto aut má benzinový motor, ale objevují se častěji i vozy s alternativním pohonem. Tím se malé vozy liší od celkového poměru paliv, který i přes aféru dieselgate zůstává víceméně vyrovnaný.Průměrný nájezd je 87 912 km a věk 8,7 roku.

Pouze 5 % malých aut je v automatu a nejčastěji v motorizaci 1,2 litru. Významně roste poptávka po komfortní výbavě, kdy je alespoň manuální klimatizace základem a nezbytností se začíná stávat i USB a bluetooth připojení. Až 58 % aut je ve verzi hatchback a 21 % má tempomat. Nejoblíbenějšími barvami jsou červená (21 %), modrá (19 %) a stříbrošedá (16 %).

11.7.2019 6:00| autor: Monika Fléglová | zdroj: AAA AUTO

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist