Malé ojeté vozy jsou hitem léta. Nejvíce si je kupují začátečníci a senioři

Z malých vozů se nejlépe prodávají Škoda Fabia, Hyundai ix20 či i20. Zákazníky láká nižší pořizovací cena, úsporný provoz a skladnost v dopravním provozu.
autowp.ru_renault_twingo_25-1100x618.jpg Zdroj: Renault

Přestože je poslední roky největší zájem o velkoprostorové vozy typu kombi, SUV nebo MPV, zájem o malé vozy neklesá. Jen letos tvoří čtvrtinu celkových prodejů ojetých vozidel. Tyto vozy si nejčastěji pořizují mladí začínající řidiči a senioři, a to i díky nízké ceně. Průměrně za tyto vozy zaplatí 138 tisíc korun a rádi si připlatí za výbavu, a to i na úkor vyššího stáří vozu. Vyplynulo to ze statistik prodejce AAA Auto za první pololetí letošního roku.

Jen v AAA Auto se malých vozů s průměrnou cenou 138 tisíc korun prodalo téměř 6 000. Zájem již tradičně sílí s příchodem léta. Léto je spojeno se začátkem prázdnin, dovolenými i cestami na chaty a chalupy. V tuto dobu mladí lidé, studenti i senioři řeší potřebu automobilu.

Většina z nich neprahne po větších autech, ale spíše sahají po menších vozech s nezbytným komfortem, jako je například klimatizace či u mladší generace propojení s telefonem pro poslech hudby a handsfree volání. Za nižší cenu si tak mohou pořídit auto s výkonnějším motorem a slušnou výbavou. Letošní rok poptávka po automobilech ještě zesílila díky půjčkám dostupným i pro mladou generaci.

Malé vozy, o které je mezi ojetinami velký zájem, jsou nejčastěji značky Škoda (43 %), Hyundai (12 %) nebo Renault (5 %). Nejoblíbenějším modelem je Škoda Fabia (35 %) následovaná Hyundai ix20 (5 %) a i20 (4 %). Až 91 % těchto aut má benzinový motor, ale objevují se častěji i vozy s alternativním pohonem. Tím se malé vozy liší od celkového poměru paliv, který i přes aféru dieselgate zůstává víceméně vyrovnaný.Průměrný nájezd je 87 912 km a věk 8,7 roku.

Pouze 5 % malých aut je v automatu a nejčastěji v motorizaci 1,2 litru. Významně roste poptávka po komfortní výbavě, kdy je alespoň manuální klimatizace základem a nezbytností se začíná stávat i USB a bluetooth připojení. Až 58 % aut je ve verzi hatchback a 21 % má tempomat. Nejoblíbenějšími barvami jsou červená (21 %), modrá (19 %) a stříbrošedá (16 %).

11.7.2019 6:00| autor: Monika Fléglová | zdroj: AAA AUTO

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist