Škodovka znovu rozjíždí práce na sedmém žákovském voze

Jednatřicet žáků Středního odborného učiliště Škoda Auto už opět pracuje na sedmém žákovském voze.
200521-after-enforced-covid-19-break-1100x618.jpg Zdroj: Škoda

V polovině března byl vedle výroby ve společnosti Škoda Auto a vzdělávacích akcí Škoda Akademie pozastaven i tento projekt, aby se zabránilo dalšímu šíření pandemie COVID-19. Nyní, po zhruba dvouměsíční přestávce, se mohou žáci a jejich pedagogové alespoň částečně – ve formě teoretické výuky a videokonferencí – vrátit ke své práci na voze Škoda Scala v karosářské verzi spider.

Během finální fáze stavby vozu bude pro tým projektu žákovského vozu platit mimořádně rozsáhlý soubor hygienických a bezpečnostních opatření. Kvůli opatřením proti šíření nemoci COVID-19, platným v celé České republice, bude praktická výuka ve školách a dalších vzdělávacích institucích pokračovat až od 1. června. O tom, kdy proběhne prezentace sedmého žákovského vozu, původně plánovaná na červen, ještě nebylo rozhodnuto.

Od podzimu 2019 pracuje 26 žáků a 5 žákyň Středního odborného učiliště Škoda Auto v Mladé Boleslavi na jejich voze snů. Za základ sedmého konceptu žákovského vozu Škoda poprvé poslouží kompaktní model Škoda Scala, který žáci promění ve spider.

Všech pracovních kroků, od prvních návrhů přes kompletní konstrukci až po vlastnoruční stavbu unikátu, se ujali sami žáci pod vedením vyučujících. Podporují je zkušení pracovníci společnosti Škoda Auto z oblastí technického vývoje, designu a výroby.

Čtěte také: Nová Škoda Octavia 2.0 TDI už má svůj první tuning. Zvládne až 275 km/h!

Přerušení výroby ve všech závodech společnosti Škoda Auto i zastavení výuky ve Středním odborném učilišti Škoda Auto z důvodu pandemie COVID-19 zahrnovalo i projekt žákovského vozu a výrazně narušilo už tak značně napjatý harmonogram. Od minulého týdne mohou žáci a jejich pedagogové na projektu pracovat v rámci teoretické výuky.

V současné době žáci za dodržování předepsaných rozestupů pracují na optimalizaci interiéru a domlouvají poslední práce na karoserii. Za tímto účelem se například všichni žáci každé úterý účastní videokonferencí s vedoucím projektu Zdeňkem Stankem.

Zdeněk Stanke, vedoucí projektu žákovského vozu, vysvětluje, kde práce v tak malých týmech přináší mimořádné výzvy: „Zejména v pozdější praktické fázi v tak malém týmu bude mimořádnou výzvu představovat dodržování odpovídajících rozestupů. To se týká zejména konečné montáže žákovského vozu, která probíhá výhradně ručně.“

„Vyvinuli jsme proto nové postupy, které kontakty minimalizují, a v situacích, v nichž nebude možné dodržet potřebné rozestupy, sázíme na odpovídající bezpečnostní výbavu, jako jsou roušky a respirátory. Kromě toho budeme pravidelně a důkladně dezinfikovat veškeré nářadí a všechny materiály. Navzdory této mimořádné a pro nás pro všechny nelehké situaci se ale už těším na okamžik, kdy naše auto představíme novinářům a veřejnosti,“ dodává Stanke.

25.5.2020 12:01| autor: Hugo Kottás | zdroj: Škoda

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist