BASF vyvinul první olejový filtr, který už nebude třeba měnit

Firmy BASF a Hengst vyvinuly opakovaně použitelný olejový filtr typu „spin-on“, vyrobený z technického plastu Ultramid® Structure LFX.
thumbnail_ultramid_structure_olejovy-skrutkovy-modul-1100x618.jpg Zdroj: BASF

Společnosti BASF a Hengst vyvinuly světově první opakovaně použitelný plastový olejový filtr typu „spin-on“ pro automobily. Blue.on představuje udržitelnou alternativu k běžným kovovým filtrům typu „spin-on“, protože není nutné nahrazovat ho při výměně oleje novým. Je vyroben z materiálu Ultramid® Structure LFX, což je dlouhým skelným vláknem vyztužený a vysoce odolný plast společnosti BASF, jehož specifické vlastnosti poskytují nové možnosti pro nahrazování kovu.

Blue.on nabízí řešení zásadního problému automobilového průmyslu, co se týče výměny olejových filtrů, jichž se každoročně vymění a zlikvidují dvě miliardy. Při výměně oleje se vymění celý olejový filtr a zbytkový olej se zlikviduje jako nebezpečný odpad. Navíc tím vzniká velké množství dalšího odpadu.

Nový modul Blue.on, který používají přední výrobci automobilů, se skládá ze tří součástí: pouzdra filtru, prvku spojeného s motorem a filtračního prvku. Při výměně oleje se vymění pouze filtr jako takový, přičemž celoplastový modul lze používat po celou dobu životnosti motoru. Po skončení životnosti automobilu mohou být všechny součásti modulu téměř zcela recyklovány. Dalším přínosem je to, že díky použitému materiálu je hmotnost modulu o 23 % nižší, než je tomu v případě kovových filtrů.

Materiály Ultramid® Structure společnosti BASF jsou dlouhým skelným vláknem vyztužené polyamidy s mimořádnými vlastnostmi: kromě vynikající mechanické odolnosti při vysokých teplotách vykazuje tento materiál nízkou tendenci k deformacím, smršťování a kroucení. Vzhledem k dlouhým skelným vláknům a následné změně orientace vláken vznikla rozměrově stabilní součástka. Skelná vlákna při vstřikování do formy vytvoří v součástce trojrozměrnou síť, což vede k vynikající kvalitě povrchu.

Čtěte také: Jaký olej do auta? Poradíme, jak správně vybrat a vyměnit motorový olej

„Společnost Hengst nás oslovila s nápadem na vytvoření alternativy ke kovovým pouzdrům, která šetří zdroje a vykazuje stejné vlastnosti,“ uvedl Christian Janeba, Senior Key Account Manager divize Performance Materials společnosti BASF. „Na vývojové fázi jsme se podíleli vytvořením nového materiálu a komplexním technickým balíčkem se zaměřením na udržitelnost.“

Po mnoha testech a zkušebních provozech, na nichž se společnost BASF podílela svým komplexním know-how v oblasti plastů, se konečně dostavily pozitivní výsledky.“ V roce 2018, ještě před zahájením sériové výroby, získal filtr Blue.on ocenění za inovaci od německé spolkové země Severní Porýní-Vestfálsko.

2.4.2020 10:01| autor: Hugo Kottás | zdroj: BASF

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist